Chapter 10

3.9K 259 50
                                    

Ada unsur 🔞🔞🔞🔞.. So please read on you own risk. Advise under age 18 not suitable for this chapter.. 

Ricky Wayner

Sudah 1 minggu Sophie jadi wife sy dan sy mahu buat surprise untuk dia. Plan sy mahu bawa dia makan di Hotel Landmark (rekaan saja). Ne hotel memang famous dengan pemandangan yang cantik dan sejuk sebab berada di atas bukit. Jauh sikit dari bandar. 2 jam drive boleh sampai. Sy sudah beli cincin kawin kami dan book hotel untuk dinner sekalian bermalam di sana. 

Asal sy bawa Sophie keluar mesti baju dan seluar panjang jak dia pakai. Ne kali sy bawa dia masuk satu kedai baju. Beli dress dan kasut tumit tinggi kemudian bawa dia pergi salon lagi. Sy suruh tu orang salon kac cantik Sophie dan kalau sy puas hati sy akan bayar 2 kali ganda. Sementara tunggu Sophie, sy pergi beli minuman. Sy duduk di Salon sambil main Hp. Sekali ada orang tegur sy dan sy kenal tu suara. Kawan sy pula Selina dan dia best friend cousin sy, Zoy.

"Ricky.. It's that you?"

"Hai Sel.. It's me la ba. Hahaha.. kebetulan pula kita berjumpa disini kan."

"Ya.. Ya.. Apa ko buat sini? Tunggu girlfriend kah?"

"Sort of.. No I mean my wife. Hehehe.."

"What.. Really? When? Tidak pun ko jemput-jemput."

"Soon sy buat majlis reception k. Sy jemput juga tu."

Sy masih bercerita dengan Selina dan masa tu juga Sophie keluar. Orang dalam salon yang tadi bercerita terdiam sambil tengok Sophie. Dia memang cantik tapi perut tu nampak buncit sikit. Sy berpuas hati dengan kerja dorang. 

"Sir.. As you requested. I present your beautiful wife."

Dia hulur tangan Sophie dan sy sambut dengan hati gembira. Rasa bangga pun ada. Sy perkenalkan Sophie kepada Selina. 

"Selina.. This is my wife. Sophie.. Ini kawan sy, Selina."

Berkedut muka Selina, then tidak lama dia peluk Sophie. Berkenal kah dorang ne? Muka Sophie macam ada sedikit takut nampak Selina.

"Kamu dua berkenal kah?"

"Of course. Zoy bawa dia berklinik di tempat sy. Sy doktor dia ba Rick. She looks much prettier now. Untung lah you, Rick. Hehehe.. I must go now. Sophie take care yourself k."

Dorang berpeluk lagi baru Selina jalan. Sy tanya Sophie masa dalam kereta. Dia cakap Zoy bawa dia jumpa Selina untuk rawat tu lebam-lebam di badan dia. Lega sy dengar. Sepanjang jalan Sophie hanya mendiamkan diri. Entah apa yang difikir. Sejak sy paksa dia sign surat kawin, dia lebih banyak mendiamkan diri. Sy harap betul dia kembali macam dulu masa sy mula-mula bermanja dengan dia. Lepas 2 jam lebih perjalanan baru sampai tu petang sudah.

"Sophie, kita sampai sudah. Kita bermalam disini ne malam k."

"Tapi sy tidak bawa baju Tuan."

"Mulai sekarang jangan panggil sy Tuan lagi memandangkan sy ne suami Sophie sudah."

"Jadi mahu panggil apa?"

"Panggil hubby atau dear tidak pun darling. Apa-apa saja asal bukan Tuan."

Blur ba muka Sophie bila sy cadangkan nama panggilan manja yang sy mahu. Hahaha.. Comel ne budak. Silap.. My wife. 

"Cepat panggil.."

"Sy tidak biasa Tuan. Sy lebih selesa panggil Tuan saja."

"Sophie sayang.. Call me darling saja lah k. Cuba sebut.."

"Da.."

Terus Sophie keluar dari kereta dan jalan masuk Hotel. Hahahaa.. Muka dia merah. Mahu juga malu-malu kan. Sy kejar dia masuk Hotel. Pergi counter reception tanya pasal bilik dan romantic dinner sy. Sophie perhatikan tu perhiasan yang ada di ruang lobby hotel. Tidak dinafikan memang cantik ne hotel dan memang top hotel in the country. Sudah dapat confirmation room dan detail pasal dinner ne malam, sy panggil Sophie. Room memang sy ambil honeymoon suite. Malu-malu lagi dia tidak mahu masuk bilik. 

Hardest Time.. Completed.. 😊Where stories live. Discover now