Kapitel 18

512 10 0
                                    

🔮Emmas Perspektiv🔮

Jag vaknade utav att väcker klockan löd igenom rummet, jag tog Oscars mobil och tryckte bort larmet och kollade klockan. 09:30 en tisdag. Juste dem skulle ha en Frida intervju idag. "Oscar" mumlade jag trött och han grymtade och gömde sig under täcket. Jag ställde mig upp och tog mina jeans och min tröja. Jag satte på mina kläder och gick ut till badrummet och fixade mig. När jag var färdig så gick jag in till rummet igen och han låg kvar. "Oscar, vakna" sade jag och ruskade om honom, han grymtade igen men öppnade ögonen denna gången. "Ni har en intervju om typ två timmar" sade ja gick han satte sig upp, "va?" Sade han och jag nickade och visade klockan. "Shit" sade han och skyndade sig igenom rummet och drog på sig sina kläder. "Chilla Oscar, vi hinner" sade jag och han stannade upp. "Mm" mumlade han och satte på sig sina strumpor.

Vi lämnade Oscars hus när han var färdig, vi gick till bussen och satte oss på den. Väl i studion så var vi dem första som vanligt, snart kom Ogge, Omar och sist Cattis och Felix. Vi alla åkte hem till Felix då Filippa hade kommit hem från Borås. Filippa satt i soffan och spelade Xbox när vi kom. "Hellå" sade vi och hon svarade, "hur var det?" Frågade Cattis och hon ryckte på axlarna, "som vanligt, alla va lika dryga, dock har dem blivit ännu kaxigare sen vi åkte, iallafall vad Ludwig sa" sade hon och vi nickade. Det hade gått en timma innan killarna kom hem igen. "Hallå?" Hördes Felix röst. I dörröppningen såg vi killarna med Ica påsar. "Filippa kan jag prata med dig?" Frågade Felix och Filippa gick i väg med honom. Oscar slog sig ner bredvid oss och vi kollade underligt på honom, "Omar är tillbaka i Stockholm så han ska bjuda Filippa på dejt" sade han och vi kolla på varandra. "Jahaaaa" sade vi i kör och fortsatte sedan med spelet. Felix kom snart tillbaka och slog sig ner bredvid Cattis. "Vad hände igår då?" Frågade Oscar och Felix svarade, "Well vi va med varandra och kolla film hela dagen själv?" Jag kollade på Oscar och sen på Cattis, hon hade en rödare ton på kinderna och kollade bort. "Vi va på stan och åkte sen hem till mig" sade Oscar och Felix nickade. "Härligt" kommenterade Cattis och jag nickade. "Jadå" sade jag och hon nickade, "ska vi spela mario?" Sade hon och alla nickade. Filippa kom ner i ett par söndriga boyfriend jeans och svart top. "Kom inte hem för sent" sade Cattis med en mamma röst, Filippa pekade finger åt henne innan hon stängde ytterdörren.

King Of The RadioWhere stories live. Discover now