part 1

1 0 0
                                    

bella pov
harini hari perkahwinan aku. perkahwinan di mana tiada rasa cinta. aku terpaksa menurut semua kata kata ayah dan ibu ku.

aku dikahwinkan dengan seorang lelaki yang famous iaitu Park Jimin. selepas beberapa minit lagi, aku bakal menjadi Park Bella dan bukan Kim Bella lagi.

"park jimin, are you willingly to take kim bella as your wife?" dan pada masa itu jantungku berdegup dengan pantas. air mata ku mengalir sedikit. aku berharap hidup ku tidak teruk.

selepas perbicaraan itu tamat  aku keluar dari dewan yang besar itu dan duduk di tepi tasik. aku menangis dan tidak berhenti menyalahkan omma dan appa aku.

"wae!!" aku menjerit perlahan. "bella" aku memandang ke tepi ku dan melihat abang ku Kim Taehyung duduk. "oppa, why do i need to marry with him!"

dia memelukku dan mengusap kepala ku. "listen bella, it's our parent desicion. We can't do anything. Beside jimin is a good boy. I know he can take care of my sister"

Aku berhenti menangis dan memandang abangku.

"oppa pasti ke? oppa pasti seseorang yang tidak mencintai bella ni boleh jaga bella lagi lagi bila baru kenal dan terus kahwin?oppa pasti dia boleh gembirakan bella? seperti mana jihoon gembirakan bella huh"

abang ku mengeluh "bella , memang dia bukan jihoon tapi dia boleh try. Oppa pasti dia boleh bahagiakan bella"

Aku lepaskan pelukan itu dan masuk ke dalam dewan tetapi sebelum itu aku berhenti dan melihat abangku

"suka hati abang la tapi kalau betul la apa yang bella cakap tu, bella takkan maafkan abang" aku berlalu pergi.

"there you are, bella. Puas omma dan appa cari. Kenapa tinggalkan jimin sorang sorang. Kesian dia." aku menjeling kedua ibu bapaku dan pergi ke jimin.

Dia nampak aku dan terus memegang tangan ku. "kau pergi mana hah? ko tau tak aku kene layan tetamu kita ni!" dia bisik.

"kisah ape aku" aku bisik balik dan melepaskan genggaman tangannya. "aigoo tengok dorang ni sweet je, kan namjoon" seokjin oppa cakap.

aku hanya tersenyum paksa. Jimin memeluk pinggang ku "mestilah, ni kan Park Jimin dan Park Bella" aku terkejut dengan perbuatannya tetapi pada masa yang sama aku cuba act cool.

Aku melihat semua tetamu di dewan yang besar ini dan nampak kelibat kawan kawan ku. "jap ye, sy nak jumpa kawan saya"

aku menepuk bahu si park jimin. "ok tapi jangan lama lama, nanti rindu" dia gelak diikuti seokjin dan namjoon oppa. "suzy" aku panggil dia dan dia tengok aku.

"BELLLA" dia memeluk aku. "congrats beb" suzy, yuri, sunmi dan lisa cakap. " srsly?korang tau kan aku kene kahwin paksa" aku memandang mereka dengan muka annoying.

"okay okay sorry" yuri cakap. "bella, congrats" aku dengar someone cakap dan apabila aku menoleh kat orang tu, aku berasa sedih dan rindu yang tak terkawal.

"jihoonie" setitik air mata aku lepaskan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 03, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

fall in love with the wrong guy-jiminWhere stories live. Discover now