2minggu berlalu kini aku dah boleh buat kerja kerja yang aku dah dilatih sebagai ceo . taklah susah mana pun petik jari aku boleh buat sambil tutup mata.
cehh overdos pulak. halmoeni dan perancang majlis duduk berbincang dihadapanku
" So Hyo nak buat yang macam mana? tepi swiming pool ke? dalam dewan ke? atau yang lain?"
soal halmoeni.
" yang simple simple je lah party dia , kita jemput sikit je "
sarananku sebab aku takbiasa dengan keramaian nie semua . nak nak lagi org org besar
" Mana boleh macam tu HYO! kamu tuu CEO baru semua orang kena tahu kalau boleh satu dunia "
" Laa? bukan staf staf kita je ke? "
" No! kalau boleh Halmoeni nak jemput satu dunia "
" Nenek! "
teriak kecilku. aku nie dahla malu malu ayam kalau jumpa org takpasal pasal jadi kambing pulak!
•
lepas bincang , aku sibukkan diri dengan fail fail syarikat yang berlambak diatas meja , pintu ku diketuk sekali
" Nae masuk "
" Depyo-nim harinie ada meeting dekat luar dengan MK group "
sebut saja MK aku tersedak ft tersentak! MK? aunty? kim taehyung? Jeongmal? so maksudnya aku akan jumpa dengan tae sekarang? pada jam ini? saat ini? hari ini? Ohhshity!
argggggggggg! I hatee thiss! semua nie masih terlalu awal nak berhadapan dengan dia.
" Depyonim? "
aku tersentak bila Secetery ku memanggilku 2,3kali.
" Ah. Okay "
" kalau macam tu saya siapkan kereta sekarang "
•
kereta berhenti hadapan restoran . langkahku masih tak bergerak keluar dari kereta sementara PA ku sudah membukakan pintu . nerbess dia Lain MATCIAMMM.
"Depyon-nim?"
aku pandang PA aku yang bediri ditepi pintu. dengan langkah berani aku keluar dan tunjuk langkahku dengan karisma. tarik nafas hembus
" Kajjaa Kim Bieso " ( Jom Secetery Kim )
langkahku mati bila nampak aunty , huftt nasib aunty bukan dia segera aku melangkah menuju kearah aunty dan tersenyum dia pulak terus berdiri dan memeluk aku seakan akan dia dah tahu apa yang jadi mungkin mama yang kasitahu kot.
" Hyo apa khabar?"
soal aunty sambil tersenyum.
" Hyo okay "
jawabku bersaja yerlah ex bakal makmertua kot. kalau tae dan aunty tak exident mybe aku dan dia dah bahagia till jannah dah takpun dah beranak pinak but kami mybe tak ditakdirkan bersama
" Aunty rindu hyo , rumah jadi sunyi tanpa hyo Tae pun-"
" So macam mana kalau kita mulakan- "
aku bukan taknak dengar semua tu cuma aku malas nak bahas lagi , kang aku teringat dekat tae pororo aku yang dulu takpasal pasal makeup runtuh rosak sebab airmata , aku just nak tunjuk yang aku kuat , aku boleh lupakan tae tuu jee .
" Tungguu. aunty tengah tunggu someone dia yang uruskan projek nie aunty just tolong sikit je "
Seol-ma? kim taehyung? jangan cakap yang dia tengah tunggu kim taehyung? Ohshitt!
YOU ARE READING
Tae|Tistic
FanfictionSehari takjumpa,rasa rindu nak mati Sekali jumpa,rasa nak sepakk sampai mati pororo? Itik? Kambing? Aiskrim? Tuu sahaja yang ada dalam kepala hotak dia and oneday,I'LL miss my pororo kimtaehyung