+6

49 6 2
                                    

"Ugh"

"Yoongi-shi"

"Apa yang j-jadi" suara serak miilik yoongi melontarkan soalan

" Kau pengsan depan bilik aku "

"O-ohh tu ... Mianhae" muka yoongi bersemu merah ketelinga. Tekantoi intai abe tarmizi tadi. Dengan refleks tangannya naik ke leher menggosok2 bulu kuduknya yang mencacang dek kerana rasa malu dengan apa yang terjadi. "Aku tau aku tak beradab kat unah ni tapi bole tak aku nak tanya satu soalan"

"Apa?" —tarmizi

"Kau baca apa tu tadi? , Kenapa bunyi dia tak macam bahasa korea"

Soalan tersebut berakhir dengan tarmizi yang duduk disamping yoongi.

"Biar aku ceritakan"

            ●❯────────────────❮●


Yoongi termenung. Penjelasan tarmizi tadi sedikit menarik yoongi kedalam satu perasaan dia sendiri tak tau nak panggil apa. Soalan demi soalan terlintas dikepalanya. Pengsan? Dia pelik kenapa masa bacaan tu berhenti dia jadi sakit lepas tu jatuh tersungkur. 'huh' keluhan kecil terlepas dari pagar mulutnya.

"yang aku baca tu, nama dia ayat-ayat quran , kalau yang aku baca semalam tu nama dia surah 'طه' , salah satu durah yang bawak sejarah penting dalam agama aku. Satu perkembangan dalam agama aku"

aku cuma mendengar apa yang tarmizi ni kata. طه?? Entah kenapa aku macam nak dengar lagi bacaan tu.

"Ayat-ayat quran ni sesetengah tu boleh buat ubat , boleh guna buat doa bole tolong tenangkan hati"

"Buat ubat?"—yoongi

"Bacakan dekat air masak , kau tak perlu tau kot" sengih box hasil khas milik tarmizi menempel.

Aku tertanya-tanya. Sehebat apa agama dia sampai baca-baca kat air boleh buat ubat. Aku pon tengok air atas keja kecik tepi katil aku tompang ni. Takut pulak nak minum

Ubah | MYG   〖ʰᶦᵃᵗᵘˢᴇᴅɪᴛᴛɪɴ〗Where stories live. Discover now