"s-sakitt! Ma-maafkan saya akak farhana! Saya tk se-sengaja langgar akak tadi! T-tolong lepaskan saya!"
Budak itu memohon belas kasihan tetapi tidak dilayan oleh insan bernama farhana zulaikha. Malah, dia menarik rambut pelajar tersebut dengan makin kuat.
Ramai orang yg lalu lalang di koridor sekolah tersebut hanya memandang mereka hanya memandang dengan pandangan simpati. Siapa suka apabila di buli oleh farhana zulaikha? Dia lebih dikenali sebagai
' ice princess '
Dia memang akan menayangkan muka bekunya setiap masa. Rata rata yg suka akannya mesti cintanya tidak akan kesampaian. Walaupun geng buli sekolah ingin membulinya tetapi, tidak. Ya tidak. Mereka tidak akan boleh.
"sudahlah farhana, sabo wei sabo.. Budak tu terlanggar kau sikit je.." aqilah adriana, kwn baiknya dari tingkatan 1 memujuk kwnnya. Bukannya dia tidak tahu bahawa farhana kwnnya ada masalah iaitu panas baran.
Ya panas baran. Tadi baru sikit. Tidak lagi dia suruh terjun dalam kolam ikan. Kolam ikan? Siapa suka. Busuk baunya. Berlumut lumut. Setiap hari mesti semua orng akan membawa satu baju lebih kalau kalau mereka terpaksa terjun ke dalam kolam ikan.
"eh budak! Kau dengar eh? Sekali lagi kau langgar aku, mmg nahas kau! Nasib kau harini bertuah sebab kwn aku ada tau! Kalau tk dah lama kau kena terjun kolam ikan!" kepala budak itu dilepaskan dengan cara kasar.
"jom wei blah! Semak ah kat sini" tangan aqilah ditarik oleh nya. Dia membawa aqilah ke rooftop sekolah.
"arghh serabutt!!!" rambutnya yang tadi terikat kemas mula serabai. Pandangan penuh benci di tujukan ke langit.
"babi betul budak tu! Kalau dia tk langgar aku tadi mesti tk jadi mcm ni!!" nafasnya laju. Aqilah yg berada di hadapannya hanya membuat muka biasa.
Kenapa biasa? Ya dia sudah biasa dengan perangai farhana. Bukannya baru sekali farhana meroyan tak tentu pasal, panas baran mcm ni. Tk, hampir setiap hari farhana akan jadi mcm ni.
Tk kisahlah terlanggar dia ke apa ke mesti akan menjadi mcm ni. Lebih teruk lagi apabila dia harus melihat budak budak yg membuat masalah dengan farhana di tolak ke dalam kolam ikan.
Dia hanya menayangkan muka simpati. Bukannya dia tkut akan farhana. Tk, dia tk tkut langsung. Cuma kalau dia pergi, dia akan menaikkan kemarahan farhana.
Dia juga terkejut dengan sikap farhana. Ada sekali tu dia pernah tolong budak yg dibuli oleh farhana delat kolam ikan. Dia ingatkan dia yg akan di tolak tpi tk. Budak itu ditolak kasar ke dalam kolam. Dia hanya memerhati.
Jauh di dasar hatinya inginkan farhana, kwn baiknya berubah suatu hari nanti..
***
Cite baru. Gais yg ketua pengawas itu suami aku yg lagi satu tu akan di unpub ya. Ni cite baru. Ha nah sape tk suka tkyah baca senang cite
YOU ARE READING
ketua pengawas itu suami aku?!
Teen Fiction;; farhana zulaikha. Siapa tk kenal dia? Gangster kat smk sri damai. Percayakah budak perempuan berumur 16 tahun mampu membuli? Ya mesti percaya kerana farhana zulaikha lah pembulinya. Sebut sahaja nama farhana zulaikha mampu mengejutkan satu sekola...