7

29 2 4
                                    

Suasana yang indah ditambah pula dengan cuaca yang baik . burung-burung mula berkicauan . matahari memancar menyerikan bumi . suara-suara para tetamu menambahkan lagi meriahnya di dalam dewan yang besar ini .

Taehyung yang segak mengenakan suit hitam dan juga reben kecil di kolar lehernya .  dia mengambil nafas lalu dihembus dengan cermat . jungkook di sebelahnya dipandang . jungkook seakan mengerti itu menepuk bahu bakal adik iparnya itu .

"Kook aku-nervous lah" adu taehyung dengan muka resah .

"Alah biasalah nervous tu semua . ahh tu jae " kata jungkook muncung ke pintu besar masuk dewan .

Kelihatan jaemi yang kecil Comel itu mengenakan gown kembang putih yang meleret berbunga-bunga sedikit hitam . dia dipimpin oleh Mr jeon ke arah pentas dewan . taehyung mengelap peluh yang turun sikit dari atas dahi tu dengan sapu tangan kecil . jungkook memberi sokongan buat taehyung untuk Kali yang terakhir lalu dia turun dari pentas . jaemi menaiki pentas dengan berhati-hati sambil dipegang oleh Mr jeon .

"Baiklah semua dah siap ?" Soal paderi . jaemi dan taehyung mengangguk serentak . Mr jeon turun bila keadaan dah baik .

"Baiklah kita mula sekarang ."

"Nae !" Jawab pasangan itu .

"Baiklah Kim taehyung sudikah kamu menerima Jeon Jaemi sebagai isteri kamu yang sah . dan akan selalu bersamanya ketika susah dan senang ?"

"Saya sudi" jawab taehyung nafas dihembus sekali lagi .

"Baiklah Jeon jaemi sudikah kamu menerima kim taehyung ssbagai suami kamu yang sah .dan akan selalu bersamanya ketika susah dan senang ?"

"Nae-saya sudi" jawab jaemi pula.  Paderi mengangguk

"Baiklah pasangan boleh bercium sekarang ." taehyung dan jaemi berjalan mendekati sesama sendiri lalu dilumatkan bibir masing-masing dengan penuh kasih-sayang . orang ramai mula bising dengan tepukan tangan dan juga bunyi camera .

Jungkook mengambil cameranya lalu menangkap gambar pasangan itu dengan pelbagai gaya. Taehyung dan jaemi melepaskan ciuman mereka memandang satu sama lain . lalu tersenyum .


------------

"Akhirnya kita berbesan juga " kata Mrs jeon dengan gembira . Mrs Kim tersenyum dan mengangguk . jungkook mengeleng kan kepalanya . dia berjalan mendekati jaemi yang sedang mengambil makanan.

"Woii" jaemi terkejut dia memukul lengan abangnya itu . serentak menjelingnya .

"Nak apa ?" Soal jaemi . jungkook tergelak

"Takde apa . taehyung mana ?" Soal jungkook matanya melilau mencari kelibat adik iparnya .

"Dia gi toilet jap . wae ?" Jungkook mengeleng . dia memegang bahu jaemi . jaemi sedikit tergamam dengan sikap abangnya itu . drama apakah ?

"Jae dengar sini . jae dah jadi isteri orang jadi jae kena matang . jae tak boleh dah bergantung pada Eomma Dan appa ataupun aku . sebab jae dan Ada suami so its means jae dah Ada tanggungjawab sendiri . apa apa masalah jae dengan tae . jae kena selesaikan baik-baik dengan Tae tak boleh dah mengadu pada Eomma ke appa ke aku ke tak boleh arraseo ? Satu lagi lepasni kena tinggal sendiri dengan suami . so lepas ni jae kena pandai bangun awal siapkan sarapan untuk Tae.  Tak boleh jadi anak manja dah ."

Air Mata mula bertakung di tubir Mata jaemi dia meletakkan pinggan berisi makanan yang dikaut tadi ke meja di tepi . lalu dipelukanya abanganya itu .

"Oppa-hiks gomawo hiks sebab jaga jae . gomawo sebab jadi abang yang baik hiks gomawo sebab selalu care pasal jae hiks. Gomawo sebab rawat jae masa jae Kat hospital dulu hiks . gomawo sebab hiks hiks --" jungkook membawa jaemi kedalam pelukannya yang hangat . dia mengusap belakang badan adiknya itu satu satunya adik yang dia Ada .

"Shh shh baby jaemi tak boleh nangis-nangis dah . okay harini aku layan jae sebagai baby jaemi okay ? Kajja baby jaemi oppa suapkan baby jaemi makan ololol sian dia lapar ya ?" Jungkook membuat suara Comel . jaemi senyum Dan angguk sambil mengesat air Mata yang turun . jungkook mengambil pinggan yang berisi makanan tadi Dan memimpin tangan mulus jaemi ke tempat duduk lalu dia duduk bersama jaemi .

"Harini oppa-kena layan jae sebagai baby jaemi tau . yakso ?" Jaemi menyuakan jari kelingking nya yang kecil itu.  Jungkook mengangguk dan menyambut jari kelingking jaemi . dia menyuap jaemi makan . jungkook menyapu sedikit kesan makanan di tepi bibir jaemi. Jaemi memeluk Jungkook . jungkook membalas pelukan dia .

"Taehyung memerhati dari belakang . dia tersenyum sungguh dia bangga dengan jungkook kerana menjadi abang baik .

" gomawo kook sebab jaga dia Dari kecil sampai sekarang . Dan gomawo sebab jadi abang yang baik kook ." taehyung senyum sekali lagi .





To be continuehhh . short chapter .

685 words. Vote and comment please.

Material Husband On Him Ft Kth (OG)Where stories live. Discover now