Ateşten Gömlek🌖6ζİzdivaç

745 33 8
                                    

Bölüm 6: İzdivaç
*
Son aşkımdır bu -sen- ve son çile,
Günümün son fecri, sonu artık;
Giriverir inince gün, aralık
Kapımdan gelinlik elbisenle.

Onu sevmekle geç, ey yaşamak!

-Ahmet Munip Dıranas

ζ

Sabahtan beridir gizli bir koşuşturmaca vardı konakta. Bugün Leon ile Hilal'in izdivacı olacaktı, sonunda tamamen bir olacakları gündü. Hilal konaktaki telâşın sebebini yeni konağa taşınmaları sanıyordu. Asıl sebep ondan bir sır gibi saklanıyordu o anlık. Her şey planlanmıştı. Leon, bir mektup ile Cevdet'in de rızasını almıştı. Birkaç saat sonra Hilal'e evlenme teklifi edecek ve izdivaçları gerçekleşecekti. Sırf bu yüzden Müslüman olmuştu Leon. Sevdası için dinini değiştirmişti. Ama bu onun için mühim değildi. Onun dini aşktı. Bu yaptığı ile milyonuncu kez iki ailenin de gözüne girmişti lâkin bunu takdir toplamak için değil aşkı için yapmıştı. Heyecanlıydı.

Sabah Hilal'in eline bir kağıt sıkıştırırken aynı anda ondan bir öpücük de koparmış ve içine sığmaz mutlulukla Hilal ile ikisinin evine gitmişti. Kâğıtta evin adresi yazıyordu. Hilal oraya gelene kadar orayı temizletmişti ve şimdi kendi son dokunuşları yapıyordu.

Her yeri açelyalar ile donatmıştı. Bu eşsiz çiçeği keşfetme hikayesi ise biraz garipti. Hilal henüz cepheye gitmişken annesi Helen'e 'daha fazla koca gibi' davranması gerektiğini söyleyip bir çiçekçiden birkaç demet almasını söylemişti. Leon buna ne gerek olduğunu sorsa da o vakitler Leon ile Hilal'i bilmeyen Veronika ısrar edince, karargah çıkışında  istemeye istemeye çiçekçilerden ilk gördüğüne girmişti. Çiçekçi kim için alacağını sorunca Helen deyivermişti. Çiçekçi ise yani karınız diyerek düzeltse de omuz silkerek geçiştirmişti. Onu hiçbir vakit eşi olarak görmeyecekti. Çiçekçi ona açelya diyerek çiçeği göstermişti. Bu tam da bu vakitlere uygun diyerek Leon sormasa da anlamını telafuz etme gereği duymuştu. Açelya çok soğuk havalara rağmen hatta karanlık bir ortamda olmasına rağmen her vakit açar. Eh, harp vaktindeyiz. Karanlık vakitler bunlar. Evinize vardığınızda karınız bir güneş gibi parlar ve bu harbi birlikte yenebileceğinize inanırsınız. Gerçek sevda budur. Kısa açıklaması Leon'a Hilal'i hatırlatmıştı. Neden bilmese de bu adama güveneceğini düşünürek tüm hikayeyi anlatmıştı. Çiçekçi de anlayışla tebessüm edip, o halde o kız cepheden dönünce ona açelya al. Hatta ona şimdi gönderebilirsen gönder. Böyle bir sevda zor bulunur. Elinden kayıp gitmesine, solmasına izin verme demişti. Ve Helen'e de klasik olan ve hırsı temsil eden kırmızı güllerden hazırlamıştı. Gerçekten de güvenilir olan adam şimdiye dek kimseye bu konudan bahsetmemişti. Öyle ki Leon Hilal'e sürpriz hazırlarken de oraya gitmiş ve bir sürü açelya istemişti. Yaşlı adam sonunda kavuştukları anlayıp en güzel renklerden hazırlamıştı. Tebrik etmeyi de unutmamıştı.

Şimdi her yerde açelyalar vardı. Renk renk ve hâlâ canlı.

Kapı çaldığında saate bir göz atarak ailelerinin geldiğini düşündü. Onları bekletmemek için hızlı adımlarla gidip kapıyı açtı. En öndeki Veronika ve Azize yüzlerinde parlayan bir gülümseme ile bekliyordu. Leon kapıyı açınca herkes sırayla içeri girip, León'un gösterdiği odaya -salona-  girdi. Tam kapıyı kapatacakken kapıyı tutan el onu şaşkına çevirdi. Çünkü Hilal'di gelen kişi.

*

"Bir izahat bekliyorum sizden, Leon." Diyordu küçük sevgilisi kollarını göğsünde kavuşturarak. Açıkçası her iki tarafta şaşkındı. Çünkü Hilal için sürpriz olması gerekiyordu. Erken gelmişti.

Dilhun |Ateşten Gömlek| HileonHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin