Jaemi mengeliat sikit dan memisat matanya lalu dia turun dari katil menuju ke bilik Mandi .
Seusai memberus Gigi dan membasuh muka jaemi keluar dan matanya tertumpu pada suaminya yang masih terlena . dia mendekati suaminya
"Tae ohh taetaehyung bangun lah " jaemi mengoncang badan taehyung . selimut yang menutupi badan taehyung diselak kasar oleh jaemi lalu dia naik katil dan meloncat-loncat atas katil .ehem sila imagine monyet dalam hutan .
"Eh eh apahal ni ? Loncat-loncat ni " taehyung bangun terkejut tengok bini dia dah macam monyet .
"Awak tak kerja ke Tae ?" Soal jaemi dan memeluk badan taehyung .
"Kerja apa nya sayang . kita baru je kahwin takkan lah dah nak pergi kerja terus harini " taehyung usap rambut jaemi lembut sekali-sekali dia mencium rambut isterinya tu . wangi .
"Ermh okay jae nak pergi buat breakfast tata" dengan sepantas kilat lol jaemi keluar dari bilik . taehyung gelengkan kepala dia lepastu dia sambung tidur balik bila dia tengok jam baru pukul 7:30 am awalnya bini aku bangun .
---------
"Emh nak masak apa ni ? Lol aku dah la tak reti masak . ahh Eomma ada ajar aku masak hotteok kan dulu ! " jaemi beralih pula ke arah kabinet makanan lalu di keluarkan beberapa jenis tepung , gula , garam dan satu jug air . dan dia pun mula buat hotteok buat suami tersayang ewah .
Sekip.
"Haaa intai apa tu ?!" Sergah Mrs jeon dari belakang . jungkook mengurut dada dia akibat terkejut tadi lalu dia tersengih memandang Eomma nya .
"Hehe takde lah kook intai anak dara jiran jap . uii kenapa ?" Mrs jeon mengelengkan kepalanya .
"Kalau dah gatal sangat kahwin ajelah tu pun susah ke ?" Jungkook mencebikkan bibirnya ke atas
"Malas Eomma leceh kahwin-kahwin ni semua . "
"Bila lah kamu nak kahwin kook adik kamu tu pun dah kahwin "
"Nanti-nanti lah tak lari kemana jodoh kook tu " jungkook kenyit mata dia dekat anak dara jiran dia . berdesup gadis tu lari masuk rumah .
"Eh kamu ni . dah lah ni hantar Eomma pergi rumah saeng kamu kejap " Mata jungkook tertumpu pada plastic bag berwarna coklat di tangan Mrs jeon tu .
"Nak buat apa ?" Soal jungkook sambil garu pipi dia .
"Saja lawat . skali hantar makanan ni saeng kamu tu bukan nya pandai masak pun kebulur tae nanti " jungkook meng oh kan saja jawapan Mrs jeon lalu mereka bergerak beredar dari situ .
"Eee sapa namja tu gatal nya kenyit-kenyit Mata bagai . "
---------
Ding dong !
"Jakkaman !" Jaemi membuka pintu rumah dia dengan senyuman melebar . lagi lebar bila dia tengok muka Eomma Dan abangnya jengkuk di hadapan rumahnya dengan segera dia. Memeluk eommanya . jungkook dibiar masuk ke dalam rumah .
"Kajja Eomma masuk " Mrs jeon mengangguk lalu hidungnya menangkap satu bau .
"Jae ni - bau apa ni ?" Soal mrs jeon lalu melabuhkan punggung di kerusi meja makan itu .
"Ahhh kejap " jaemi berlari ke dapur lalu keluar semula dengan sesuatu di tangannya .
"Jae buat hotteok !" Jungkook yang tengah bermain dengan ikan di kolam ikan tu terus masuk kembali.
"Fuyyoo saeng aku masak lah . sedap ke tak ?" Jaemi jeling abangnnya
"Ni untuk taetaehyung lah bukan untuk oppa " jaemi melarikan pinggan berisi hotteok tu jauh Dari jungkook .
Taehyung yang baru turun tu tersengih tengok jaemi yang bergaduh dengan jungkook
"Aigoo " jungkook mencebik bila dia tengok adik dia pergi peluk adik ipar dia tu .
"Eleh nak manja-manja pun agak-agaklah " jungkook mencincang kimchi di dalam pinggan dia tu Mrs jeon tampar tangan jungkook lalu menyambung menyiapkan makanan di atas meja .
"Auchh " jungkook menjeling Mrs jeon .
"Haa awak Cuba rasa hotteok ni sedap tak " taehyung senyum dan ambik satu hotteok tu lepastu kunyah perlahan-lahan
" macam mana ?" Teruja jaemi . taehyung senyum petak
"Sedap tapi manis sikit -- tapi dah sedap lah sayang " taehyung memegang tangan jaemi bila isteri dia tu hendak menuju ke dapur pastinya ingin membuat hotteok sekali lagi
"Jinjja ?" Taehyung angguk lalu dia mencium dahi jaemi . automatic bibir jaemi tersenyum .
"Ridset ada tak ?" Soal jungkook dan secara automatic nya terhenti babak suwit pasangan suami isteri itu .
"Huh ? Kau nak buat apa ? Ridsect takde febreze ada lah "
"Febreze pun boley lah . apa kau tak nampak semut banyak ni ?" Lalu meletuslah ketawa tiga-tiga beranak tu
To be continuehhh . vote comment .
YOU ARE READING
Material Husband On Him Ft Kth (OG)
RomanceHanya seketul yeoja yang konon fobia dengan budak . Dan seketul taetae yang suka budak . Third Fanfic heks