Part9

1.2K 6 0
                                    

Suda 4 bulan scarlett bergelar mahasiswa di universiti itu. So, this is final exam week! Scarlett lebih gemar belajar di library sebab kalau di rumah, tentu sahaja dia tidur. "Omg this part is soooo hard!" scarlett terus meletakkan wajahnya di atas buku. "Haha, yup mmg subject ni susah. Mmg more to memorize. tpi I like berbanding mengira" Emirah terus ketawa memandang scarlett. Emirah merupakan kawan baiknya di universiti ini bersama sama Adira dan Bella. Mereka berempat berteman baik sepanjang berada disini. "Susah laaa. I give up" Scarlett terus menutup buku. "Hahaha, yup pasal menghafal ni you tutup buku tp bila bab bab mengira, sampai tutup library pun you tak perasan" Bella terus ketawa sambil menulis nota ringkas. "Rasa menyesal pula ambil account. I thought it all about calculation" Scarlett meluah. "Apa kata kita minta ajar senior?" Bella terus sahaja menyuarakan pendapatnya. Adira memandangnya "Senior mana pula ni?". "Actually my boy is our senior. Jap I chat dia, of available boleh la dia ajar kita" Bella mengambil handphonenya lalu membuka whatsapp. "Amboiii rupanya you da ada boyfriend. bila? apasal kitaorg tak tau?" Emirah yang dari tadi diam, menyampuk perbualan mereka. "Lama da. Before masuk degree. My classmate dulu sekolah menengah. cuma dia dpt intake ni awal" Bella tersenyum. "Wahhh cinta monyet rupanya" Adira terus ketawa. "Weiii" bella terus mencubit adira. "Tp kenapa tak pernah pn nampak korang sama2" Scarlett terus menyampuk. "Hmmmm takkan la 24jam berkepit sana sini. He have his own friends and I have you" Bella terus ketawa.
.
"Hey Bel" Satu suara menyapa Bella. Keempat2 mereka memandang lelaki itu. Omg rupanya boyfriend Bella tu antara pelajar dekan last sem! "Hi kwn2 Bella. Im Bryan" Bryan terus duduk di sebelah Bella. "Hi byran" serentak mereka menyapa. "Haha lawak la korang. ok bryan, this is scarlett. this is adira and this is emirah" Bella memperkenalkan mereka. Bryan hanya tersenyum. "Oh ya, mana your friend? kata nak bawa sorang tu" Bella memandang Bryan. "Ohhh dia ambil buku kat atas. Dia study kat tingkat atas tdi" Bryan menerangkan. Bella hanya mengangguk. Bryan mula mengajar mereka part2 mereka perlu fokus dan hafal untuk final exam.
.
"Bryan" Scarlett yang sedang menghafal itu terganggu mendengar suara itu. macam kenal dan pernah dengar. dia terus mengangkat muka. William! "William?" Scarlett terkejut. "Hey scarlett haha. Jumpa juga kita dkt campus kan" William tersenyum. Dia terus duduk dekat Scarlett. Terkejut scarlett dibuatnya. "So, mana part yang you tak faham. I boleh explain" William terus memandang Scarlett.
.
"Later, if you have any problem just ask me. If I can help lah haha" William memandang scarlett yang sedang mengemas barang. sedar tak sedar suda 6 jam mereka belajar. "Haha okay. I will. Tpi tu la. I manada number you. I nak minta boleh?" scarlett terus mengeluarkan handphonenya. "Laaaa takde ke? hahaha okay. mari sini handphone you. I set my number" William terus mengambil handphone Scarlett. "Okay this is my number. Call me anytime you want" william mengenyitkan matanya. Mahu gugur jantung scarlett melihatnya. "Btw, mcmana you balik?" William menaikkan keningnya. "My housemate ambil" pendek scarlett menjawab. "Ohhh just tell her no need to fetch you. Jom balik sama sama. Lagipun same destination kan?" william memperlawa. "Seriously?" scarlett memandang william. "Yup!" William menjawab sambil menolong scarlett membawa bukunya keluar daripada library

Demi SakuraWhere stories live. Discover now