17 - end

49 5 2
                                    

10 tahun kemudian

Seorang gadis berambut ikal mayang sambil membawa bagasi sedang menuju ke pintu utama KLIA. Sepertinya gadis tersebut sedang menunggu seseorang. tetiba telefon bimbit gadis tersebut berbunyi.

"hello kau dekat mana? aku dah sampai ni. aku dekat gate G ni." balas gadis tersebut.

"jap aku pergi dekat kau" balas si pemanggilnya

"anilinaaaaaaaaaaaaaaaaa welcome home" dia terus memeluk gadis tersebut

"waaaaaa nak tercekik aku. aku tau lah kau rindu aku" jawabku

"hahahhaha gile tak rindu kau. kau lah sahabat dunia dan akhirat aku"

"hahaha aku pun rindu kau gak. eh jom lah gerak. aku tak sabar nak buat surprise kat family aku" kataku sambil menarik si mia ni.

"ye lah ye lah." pasrah cik mia kita ni

tiba di rumah aku excited gile nak jumpa parents aku lagi- lagikucing aku hehehe almaklumlah dah lama tak jumpa kan. rindu gilerrrrrrrrr.

"assalammualaikum" setelah aku buka pintu aku pula yang terkejut. eh kenapa ramai ni. ada majlis ke? kenapa aku tak tahu.

"waalaikum eh alin ya allah anak aku. dah balik.. knapa tak bagitau mama ni alin. kamu balik dengan sape ni?" mama terus peluk ku

ya allah sumpah aku cakap aku memang rindu mama sangat-sangat.

"Hehehehe saja nak surprise... mia tolong ambil alin.. mama kenapa ramai sangat ni? Ada majlis apa? Nak kata majlis kakak, kakak dah kahwin.. hmmm pelik pelik" aku terus bertanya kepada mama.

"Nanti kamu tau juga. Dah pergi tukar baju siap- siap... malu orang tengok kamu pakai macam ni... alin tukar baju kurung okay kamu jangan nak mengada- ngada pakai singlet ngan short kamu. Mama piat kamu kang" hehe macam tau tau je mama ni.. aku baru terniat nak buat macam tu... aku terus ke bilik ku.

Wahhhh rindu nyaaaaa ngan bilik ni dah hampir 10 tahun aku tinggalkan bilik ni tapi kedudukan nya masih sama. Aku ke rak buku tetibe aku ternampak satu gambar orang yang sangat aku rindui. Entah bagaimana keadaan dia sekarang. Agak- agak nya dah berkahwin kah dia? Hmmm tah la harapnya dia berbahagia dengan kehidupannya.

" anilinaaaaaaa turunnnnnn" aku segera bersiap dan turun ke bawah. Apabila aku turun mama menyuruh aku duduk di atas pelamin kecil. Eh pelik ni asal tetibe jer. Haih kejutan apa plak ni. Layankan je la.

"Eh aunty" aku terkejut apabila ibu hafiz dan zhafran ada disebelahku.

" panggil ibu sayang. Cantik menantu ibu ni" jawabnya.

What jadinya ni majlis tunang aku ker? How can??? Erghhh nak pengsan boleh x? Jangan buat kerja gila alin.. mahu masuk berita seorang remaja yang x berapa nak remaja pengsan di majlis pertunangannya. Ish ish ish.. kang viral pula ko... x pasal2

Selepas majlis tersebut habis aku terus tanya dekat kakak aku siapa tunang aku ? Sebelum kakak aku membuka mulut ada suara di belakang ku

"Saya la tunang awak" aku menoleh kebelakang dan aku ternampak hafiz dibelakang ku.. jadi maknanya hafiz la tunang aku????
How can??? Pening kepala aku

Selepas kekecohan dan kejutan aku berjumpa ngan hafiz aka tunang aku aka aku pun confuse.

"Macam mana benda ni boleh jadi?" Aku bertanya. "Sebab memang saya dah niat nak jadikan awak halal untuk saya" jawabnya.

"Tapi bukan awak dah ada orang lain ker?" Aku bertanya. Dia gelak dan berkata "ya allah sayanggggg mana ada sayangg. Saya dari dulu suka dekat awak.. saya x endahkan awak dulu sebab saya nak focus dulu untuk masa depan kita. Anilina sepanjang awak dekat jepun saya tahu je pergerakkan awak dengan sape awak berkawan. Saya sayang awak sangat-sangat" aku rasa nak peluk dia ketat- ketat. Terharunyaaaa.

Tetiba dia melutut dihadapan aku " sudikah awak menjadi teman sehidup semati saya" aku terus mengangguk setuju.

-end-

Sorry late update hopefully korang enjoy dengan ending dia❤️

MR AND MRS MEOWWhere stories live. Discover now