Del 5

119 5 1
                                    

Jag står utanför en vit dörr som ska leda in till det vita huset som Jonas bor i. Min hand höjer jag för att plinga på ringklockan. Efter några sekunder hör man steg inifrån huset och snart öppnas dörren. Snabbt får jag syn på den blonda killen med sina fina gröna ögon. Snabbt kramar jag om honom och känner hans starka armar som slingras runt min midja.

"Äntligen"
Säger han glatt. När vi släpper ifrån vår kram gör han en gest som visar att jag ska gå in i hans hus.

"Mina föräldrar är bortresta så du får sova här om du vill"

Jag nickar glatt åt hans nyss yttrade mening.

"Nice! Då slipper jag gå till skolan imorgon!"

Han skrattar och kollar på mig med ett leende.

"Ska lilla Lisa skolka från skolan?"
Han skrattar medan jag suckar.

"Ha ha ha, oj vad jag skrattar"
Säger jag ironiskt och slår till honom löst på armen. Oskyldigt tar han upp sina händer i luften och jag skrattar åt hans handling.

"Såå, vad ska vi hitta på då?"
Frågar jag efter vårt lilla skrattanfall. Han rycker på axlarna.

"Netflix och chill?"
Frågar han och jag nickar med ett leende. Vi tar fram lite snacks och hämtar filtar samt kuddar. Tillsist sätter vi oss ner bredvid varandra i soffan med en filt som vi delar på. Vi väljer att se på "IT" vilket är den där clown skräckfilmen då den precis kommit ut på Netflix. Egentligen hatar jag skräckfilmer men jag har alltid velat se den.

Skrämt hoppar jag till när en läskig scen visas på filmen. Under filten som vi delar på kan jag känna hur Jonas flätar samman våra händer. Jag kollar upp på honom och ler, han ler tillbaks.

...

Dom tråkiga eftertexterna rullar in på den stora tv skärmen vilket betyder att filmen är slut. Våra händer är fortfarande hopflätade och vi hade faktiskt haft det ganska så mysigt.
"Ska vi gå ut på en promenad?"
Frågar Jonas glatt. Jag kollar på honom med en - är du seriös - blick. Han nickar och jag skrattar lätt.
"Klockan är elva på kvällen men visst"
Säger jag och vi ställer oss upp. Vi tar på våra skor och vinterjackor för att sedan gå ut i vinterkylan. Små snöflingor lägger sig ner på marken vilket betyder att det snöar. Vi börjar gå runt lite i Jonas kvarter i fina Trondheim.
"Fryser du?"
Frågar Jonas när jag börjat hacka tänder. Jag nickar sakta och kollar upp på honom. Han stannar oss och kramar mig vilket får värmen att spridas i hela min kropp. Efter ett tag släpper han och tar min hand som han sedan flätar ihop likt han gjort under filmen. Vi fortsätter att gå en stund innan jag kan skymta hans vita hus.

När vi kommer in i hans hus gäspar jag då jag blivit väldigt trött.
"Trött eller?"
Jag nickar åt Jonas och han skrattar lite.
"Då går vi och lägger oss då"
Säger han och ler. Jag nickar och vi beger oss upp till hans sovrum. Utmattat lägger jag mig ner på hans säng och blundar.

"Ska du inte borsta tänderna Lisa?"

"Jo ja, jag kommer väll"
Suckar jag fram och ställer mig upp. Trött går jag mot badrummet för att göra mina kvällsrutiner.

Jag lägger mig ner under täcket med endast ett linne och mjukis shorts. Jonas kommer in i rummet och jag sätter mig upp. Han tar av sig sin tröja vilket gör hans six-pack synlig.
"Gillar du vad du ser?"
Snabbt kollar jag ner på mina händer och rodnar.
"Du är söt när du rodnar"
Säger han vilket får mig att rodna ännu mer och han skrattar.
Jag lägger mig ner igen och strax därefter kan jag känna Jonas som lägger sig bredvid mig.
"Godnatt Lisa"
Jag ler svagt åt honom.
"Godnatt"
———————————————————————————
Nämen oj oj oj! Lisa och Jonas?

Men vad med M&M då?

Rösta & Kommentera

Hans död förstörde mig och du är min tröst {M&M} [PAUSAD]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora