Vampire Luke&Vampire Mike

404 7 0
                                    

1 June 2018

Bunyi kecil ketukan pintu menerjah masuk ke bilik rawatanku.

Hatiku membiarkan sahaja.
Barangkali c penyibuk itu lagi.

Tidak habis - habis mahu mengambil tahu pasal hal aku.

Aku terus sahaja membuka telinga dengan fokus untuk mendengar tingkah lakunya walaupun dengan mata tertutup dan keadaanku yang terbaring menghadap sebelah kiri tingkap.

Bunyi kerusi di sebelah katilku terdengar ditarik perlahan.

Celaka, punya penyibuk kau duduk tanpa minta izin aku lagi ye! Meletup juga kata - kata itu dalam hati ini.

Jika mulut kau keluarkan satu huruf pun aku akan halau kau keluar! Aku boleh dakwa kau sebab kau ganggu masa aku rehat! Amarah dalam jiwaku sudah tidak terkawal nasib baik mulut masih terkunci.

"Ssss-..,"

Aku terus bangkit dengan melonjak dan menghadap dengan V. Tris.

Pandanganku dengan dua biji mata berapi, menembak ganas kembali pada matanya.

Jujur aku katakan dia memang benar-benar terkejut.

Aku boleh lihat wajahnya yang sedikit pucat, air liur ditelan aku boleh nampak keadaan itu apabila halkumnya turun naik.

Tahu kau takut!

"Apa kau nak beruk?" Aku memulakan ayat dengan lebih tenang.

"Saya minta maaf tapi Vampire xviii yang suruh saya datang siasat tentang kes awak!" V.Tris menerangkan padaku, dia seperti tertekan.

"eh, kau fikir aku takut kalau vampire xviii ke, vampire Muz ke yang nak siasat, aku nak kau orang semua jangan sibuk pasal aku, bodoh!" Aku menjawab jujur.

V. Tris terdiam seperti ketakutan, dia seperti menyembunyikan sesuatu. Dia kini tunduk merenung kedua pahanya yang kecil itu.

Aku tersengih dengan kelemahannya. Padan muka kau V. Tris kau ingat aku ni vampire yang penakut.

"Sekarang berambus! Aku penat tengok muka kau menyemak tempat aku!" Aku mengusir dia tanpa rasa empati.

Dia masih lagi tidak berganjak.

Mengapa dengan dia ni?

"Hei, berambus lah bede-,"

"Sudahlah vampire Mike, cukup tu!"

Jantungku berdegup pantas. Suara yang cukup aku kenal kini berubah menjadi tegas.

V. Luke.

_________________________________

Link To image i used : https://c8.alamy.com/comp/M69Y1X/london-uk-1st-march-2018-5-seconds-of-summer-luke-hemmings-ashton-M69Y1X.jpg?_e_pi_=7%2CPAGE_ID10%2C9889113523

 ✒alam vampire 2Where stories live. Discover now