part 13

248 14 1
                                    

SUAMI AKU DRAMPAS

STORY/WRITER BY : SHILA EIONA DELA PENA
WATTPAD : SHILAeiona_Dp
COVER BY : WRITER MIRAK TIRAK
LANGUAGE : SLANG SABAHAN

PART 13

Lauren -" si lix pula anak bapa saya sama perempuan lain "

Saya -" arhhh betul ba "

Lauren -" eya ba , saya pun kurang pasti betul ka tidak ni cerita tapi memang betul la si lix tu cuma adik tiri saya saja ,
Saya tidak mahu kasih tamba beban bapa saya ..ko tengok sendiri la kalau d rumah gadu saja tidak aman ..tu mama saya tidak suka kamu berdua .. "


Saya -" ok baik la , dan sekarang saya mahu tanya pasal si rina "

Diam terus si lauren sya cakap pasal si rina ni ...

Saya -" cakap ba lauren .. kalau ko suka dia saya sedia undur diri ba , saya tidak akan paksa orang suka saya walaupun itu perjodohan kita oleh family kita masing2 ..saya tidak mahu simpan rahsia ...ko cakap ko memang kenal saya ..kenal sebagaii apa ?? ..seorang pekerja club "


Emosi no sya balik2 tidak kana jawap soalan saya , atokk gea .. sedia no kopio ..

Lauren -" saya tiada apa2 hubungan sama si rina ba karen .. "

Saya -" tiada hubungan ka tu macam .. macam tiap arii saja saya jumpa kamu ni "

Lauren -" ok dengar dulu biar saya explain , sekarang saya mahu dengar sebela pihak ..iaitu ko .. saya pun sala sebap terus fikir bukan2 pasal ko ...jadi sekarang saya mahu dengar sendiri dari mulut ko .. "


Saya -" apa ?? "

Saya betul2 panasaran apa yang si lauren bakal2 mahu cakap ..apa la si rina cakap ni sampai begini si lauren layan saya ..kalau saya tidak excident ari tu mungkin tidak la tu dia mahu bagi penjelasan sama saya ...saya perhati saja gelagat dia mungkin megumpul ayat2 mahu kasih explain kali ..

Lauren -" ko tengok ni "

Si lauren bagii saya tu fon dia .. dan ada beberapa gambar saya bersama lelaki tua .. aik macam saya kenal ..bukan ka ini gambar yang mamabapa saya bagi ari tu ?? .. adakah si rina yang buat semua ni ?? ..mahu nangis pun ada ouhh ..depan2 si lauren lagi ..panas suda betul saya ..

Lauren -" ini la gambar yang dia bagi sampul surat time kita kawin ari tu .. saya curiga sebenar nya , abang ko bagitahu yang si rina tu adalah kawan karib ko ..tapi bila kita kawin ari tu .. kenapa dia asyik d sebela saya .. saya tidak fikir apa2 pasal tu sebenar nya .. bila dia suru saya buka samphl surat masa tu .. saya layan ko juga masa yang mula2 saya masuk bilik ..sebap saya tidak mahu ambil risiko gadu2 d rumah orang mala tu rumah mentua saya .. dari situ saya fikir ko la perempuan murahan ..!! Saya tidak dengar explain ko .. saya dengar pun sebap bapa saya suruh saya minta explain dari ko sendiri ..."


Apa ... sangup si rina buat saya ni macam .. nangis2 suda saya ba ..tidak sudah saya peduli si lauren tengok2 saya .. mahu sja saya teriak2 tapi takut juga saya sudh la kawasan kuburan .. kuburan ?? ..eya apa yang kami buat sini ..


Lauren -" shutttt ...suda la .. "

Punya la saya terkejut ba si lauren tarik saya dalam pelukan dia .. amaaa kenapa saya rasa aman ni .. ..

Lauren -" saya tahu ko heran kenapa saya bawa ko d sini kan .. tempat yang kita duduk ni kuburan arwa mama ko "


Saya automatick terbediri ba .....saya sedih juga la tapi tidak sampai nangis2 histeria sebap masa mama meninggal pun saya tidak tahu ..dan yang saya tau mama saya sekrang ni mama lila saja ..
....


SUAMI Aku Drampas Where stories live. Discover now