Part 4

222 21 0
                                    

Tajuk: The Right Guy For Me(S2)
By: Ed'Lynn Vee

Part 4

Lepas saya kena periksa, doktor suruh Ann pula pigi masuk sana bilik sebelah mau cek bilang tapi saya hairan kenapa saya yang sakit Ann pun turut kena periksa, 'Ann ada apa-apa kah' nah mula sudah saya fikir bukan-bukan.

Tidak lama selepas tu Ann keluar dari tu bilik, Ann duduk dekat saya baru dia pegang lengan saya. Saya baru mau tanya tu doktor kenapa Ann kena periksa, datang sudah tu nurse bawa fail dia bagi sama tu doktor.

Tu doktor ambil tu fail baru dia buka dan tengok, senyum-senyum dia belek-belek tu kertas.

" Ok begini encik Renn, saya sudah cek encik tadi tapi kamu jangan risau,sebenarnya tiada apa-apa juga kamu bukan sakit tapi mungkin sebab alahan, biasa lah tu semuanya baik-baik saja. Tapi... " tiba-tiba tu doktor berhenti bercakap buat orang penasaran bah.

Betengok kami dua si Ann, bilang tiada apa-apa, saya mula risau sudah. 'Apa yang tapi tu. ' saya bilang dalam hati saya.

" Tapi apa doktor." Tanya saya.

" Tapi ada good news untuk kamu dua, tahniah encik Renn, isteri encik mengandung 3 minggu sudah. " Bilang tu doktor.

Whattttt...!!!

Ann mengandung, saya tidak salah dengar kah tu, cuba konon siapa-siapa tampar saya dulu mau tau ni cubaan kah betul-betul ni.

" Betul, isteri saya mengandung doktor? " saya minta kepastian sama tu doktor.

Ann pula tutup mulut sudah, tiba-tiba keluar airmata bah saya nampak, saya terus bingung tengok si Ann. 'Ni gembira kah atau dia sedih ni?' saya bilang dalam hati saya.

" Pasti encik Renn, keputusan tadi pun positif sudah, dalam 8 bulan lebih gitu encik Renn bakal jadi bapa sudah. " bilang tu doktor.

Yahuuu...!!!

Terus Saya exsited bah sampai lumpat-lumpat sambil peluk si Ann, terlampau gembira kan nda hirau tu doktor ada di depan kami, sakit kepala pun nda terasa sudah. Bila saya sedar kelakuan saya macam terover saya duduk balik sana bangku buat macam tiada apa-apa yang berlaku. Tu doktor senyum geleng kepala saja tengok saya, Ann lagi lah sempat kasih ketawa saya.

"Ehemm. " saya cuba kasih clear suara saya konon bah cover malu bogia tapi dalam hati berabis memaki sudah kalau dapat mau hentak kepala ni di dinding sebab terlampau malu tapi saya buat cool saja.

" Ajaib kan jadi bapa baru ni, tidak payah ubat terus hilang tu sakit. " sindir tu doktor

' Silaka!! Sempat bah dia pigi ejek saya' saya bilang dalam hati saya. Tapi betul juga lah sakit kepala saya tiba-tiba saja terus sembuh magic, penangan jadi bapa baru kali ni. 😂😂

" Ok encik Renn, memandangkan kandungan puan Ann masih dalam peringkat awal jadi saya mau encik Renn bawa balik puan Ann datang sini bulan depan buat checkup lepas tu terus daftar." doktor mula menulis sesuatu didalam kertas depan dia, lepas tu bagi saya.

" pastikan encik Renn bawa isteri untuk buat pemeriksaan, supaya kita tau perkembangan itu baby dan kertas yang saya bagi tu untuk ambil ubat nanti. Jangan lupa makan. "

" baik doktor. "

" Jadi itu saja, kamu boleh balik sudah. " bilang tu doktor, aik macam menghalau pula ni doktor. 😅😅

" bah terima kasih ah doktor. "saya bilang baru saya salam dia, tu doktor sambut tangan saya, kami terus pergi dari situ setelah minta diri untuk pulang.

**************************

Edward Ellryan

Saya baru saja sampai sini kk, kejap juga bah naik flight dari miri pigi sini kk, lain lah kalau ikut kenderaan mau 4 hari juga baru sampai. Saya ambil bag saya baru cari tempat duduk, sebelum naik flight tadi saya ada bagitau kawan saya ambil nanti sini Airport tapi macam belum sampai ni budak terpaksa menunggu lah ni.

Lamanya saya tidak balik sabah lebih kurang mau dekat 3 tahun lebih juga kah di negeri bumi kenyalang sebokkan diri dengan study sambil berkerja, lepas graduate akhirnya balik juga sini, rindu dengan kesebokkan bandar kk.

" Apa khabar bro? " Tiba-tiba ada orang sapa saya dari belakang, sekali saya tengok kawan saya pula.

" Jeff..."

Saya terus salam kawan saya, lamanya saya tidak jumpa geng karas saya ni sikit saya tidak kenal.

" Lama sudah ko tungga kah bro? " dia bilang sambil sambut tangan saya.

" Tidak juga bah." saya bilang sambil pelawa dia duduk dekat saya.

" Lama tidak jumpa ko, makin tagap oh. " puji si Jeff, Saya tunduk baru saya ketawa.

" ko pun apa kurangnya juga makin tagap, mesti ko selalu pigi gim ni kan? " saya bilang sambil angkat kening, pecah ketawa si Jeff.

" Biasa-biasa saja bah, ini-ini juga. " dia bilang. " ko sudah ambil bag ko kah? "

" ini saja ni. " saya bilang sambil angkat bag saya.

" Bah jom sapat, saya pigi parking sana depan kereta orang saja tu, tiada tempat parking saya nampak. Nanti kalau lama-lama sana kena saman geng tiada bikin bayar saya ni. " dia bilang.

Saya geleng kepala saja sambil kasih ketawa si Jeff, dia terus berdiri kasih tinggal saya saja, saya ambil bag saya pastu cepat-cepat kejar si Jeff sampai di kereta kami terus jalan.

Home sweet home

Saya turun dari kereta baru angkat bag saya, Jeff buka pintu saya terus masuk didalam, saya berpusing-pusing tengok keadaan rumah, ' masih juga macam dulu ni rumah tiada perubahan, kemas dan tersusun oh pandai Jeff jaga ni rumah, good-good.' saya memuju Jeff dalam hati saya. Sebenarnya rumah ni saya kongsi beli dengan kawan saya Jeff jadi kira kami punyalah, tiada lagi mau sewa-sewa kan, lagi pun sini kk bukan senang cari rumah sewa. Kira kami berhuntunglah dapat beli terus ni rumah dengan harga yang murah sebab owner rumah ni dulu perlu duit balik kampung jadi dia jual dengan saya, berbekalkan duit simpanan saya dan share dengan Jeff jadi rumah ni hak milik kekal sudah.😁😁

" Bro seperti biasa bilik ko sana hujung ah, barang ko pun sana juga tu saya tiada kasih pindah. "bilang Jeff sambil tepuk bahu saya.

Saya mengangguk tanda faham cakap Jeff, saya terus masuk di bilik simpan bag di tepi katil dan terus mengampai di tilam, saya baru mau tutup mata sebab masih penat bah, tiba-tiba saya teringat sesuatu. Saya terus bangun capai bag pakaian saya, saya buka tu lock baru buka tu zip..

Terbuka saja tu bag, saya cek satu-satu barang didalam sampai saya jumpa satu frame gambar, saya tersenyum lebar bila nampak tu gambar Sumandak saya bogia, saya terus ambil tu gambar pastu bawa baring-baring. ' Apa khabar dia ah?' saya bertanya sendiri dalam hati saya. 'Rindunya dengan koginawaan saya ni'. Lama tidak jumpa dia kan, last saya jumpa ketika dia graduate di Miri dulu dan masa tu juga saya mengaku yang saya suka dengan tu sumandak tapi malangnya dia menolak, dia cakap belum sedia lagi jadi saya bagi dia masa lah. 'Can't wait to see you again beb, my koupusan koginawaanku'. Saya letak tu gambar di dada saya lepas tu saya tutup mata cuba untuk tidur.

To be continued

The Right Guy For Me(S2) CompletedWhere stories live. Discover now