A week later
Beauty House
Nureen melangkah keluar dari lif.
Mya yang ketika itu sedang berada di business suite terlihat Nureen melintasi di hadapan tempat itu melalui dinding yang diperbuat dari kaca.
Seperti biasa aura dan pemakaiannya pasti akan membuatkan setiap wanita yang bergelar businesswoman akan cemburu melihat kawan baiknya.
Muda-muda lagi sudah menjadi peneraju utama syarikat yang berdiri megah dalam industri fesyen. Tambahan pula kini bergelar Mrs Daniel iaitu isteri kepada seorang CEO muda yang terkenal, Tengku Daniel Mikael.
Tiada sebab lain untuk dia menjadi tarikan lelaki serta wanita yang bekerjaya di luar sana.
Tok tok tok
"Yes come in"
Mya masuk ke dalam pejabat kawannya itu.
"Amboi lamanya cuti" perli Mya lalu menyilangkan kakinya.
Nureen terus memandang rakannya itu.
"Bukan aku yang apply okay. Mika yang suruh" kata Nureen.
"Amboi amboi pandai dah eh sekarang guna kuasa veto kau" sakat Mya.
"Hello tak ada masa aku nak guna kuasa veto aku okay. Aku pun tahu nak hidup sendiri lah. Kau tu hah. Aunty Ina dah bising dekat aku. Sikit-sikit tanya anak dia ni tak ada blind date dengan mana-mana lelaki ke" kini giliran Nureen pula membalas dendam.
Mya terus memintal-mintal hujung rambutnya.
"Alah nanti-nantilah. Aku busy la" jawab Mya.
"Haih Mya kerja tu sampai bila takkan habis lagi-lagi orang macam kita ni. Aku tengok Syahmie pun kerja juga tapi ada je masa nak have fun and most important thing dia ada je masa nak teman kau shopping" ujar Nureen lalu menayangkan iPhone X miliknya di hadapan Mya.
Membulat mata gadis itu melihat gambar yang terdapat pada skrin telefon Nureen.
"Habislah kantoi. Ish perempuan ni ada je modal dia nak kenakan aku" terkumat-kamit bibir gadis itu mengutuk kawannya.
"I hear you okay" kata Nureen sambil tersenyum senang melihat gambar dua merpati sejoli itu yang diambil ketika dia dan Mikael pergi membeli-belah dua hari yang lalu.
Walaupun di dalam gambar itu Mya memakai mask tetapi itu bukanlah satu perkara yang sukar untuk Nureen mengecam kawannya itu.
Sudah lama mereka berkenalan jadi perkara itu tidak mustahil.
"Bila nak langsung? Tekak aku craving nak makan nasi minyak" kata Nureen seronok dia menyakat kawannya itu.
"Pergi la minta Mika belikan ish. Dah lah aku nak pergi sambung kerja aku" tutur Mya.
Failnya diambil lalu dihentak kuat di atas meja kaca Nureen.
"Kalau retak meja aku ganti balik. Limited edition tahu tak" marah Nureen.
"Bla bla bla" Mya tidak menghiraukan ugutan kawannya itu dan beredar dari bilik itu.
"Fuh bahaya betul masuk bilik ni" gumamnya perlahan lalu segera masuk ke dalam pejabatnya.
Nureen hanya menggeleng kepala melihat kawannya itu tergesa-gesa keluar dari biliknya.
Drit drit
Tiba-tiba bunyi dari telefonnya memecah kesunyian suasana di dalam pejabat itu.
Mika is calling...
"Hye sayang what are you doing?"
"Nothing but still have something to do"
"Available slot for lunch?"
"Not sure why?"
"I want to lunch with you of course my dear"
"Ok then I'm free. Send me the location"
"No I will pick up you"
"Okay"
"Bye sayang. I love you"
"Yea. Bye"
Mikael tersenyum senang melihat wallpaper pada skrin telefon pintarnya.
Satu-satunya perempuan yang berjaya meruntuhkan tembok egonya walaupun keras kepala. Disebabkan sikap Nureen lah dia banyak bersabar dan cuba untuk berubah. Tambahan pula dia bakal bergelar seorang ayah.
Tok tok
Tanpa sempat Mikael membuka mulut, pintu pejabatnya sudah diterjah seseorang.
"Kau apasal?" soal Mikael terkejut melihat Syahmie.
"Naufal nak jumpa kau" tutur Syahmie.
Berkerut dahi Mikael sebaik sahaja mendengar berita itu.
"Kenapa pula?" soal Mikael bingung.
"Aku pun tak tahu kenapa" balas Syahmie.
"Bagitahu dia malam ni aku jumpa dia. Sebab nanti aku nak lunch with my wife" arah Mikael.
Syahmie mengangguk tanda mengerti dan segera meninggalkan pejabat kawannya itu.
Mikael bersandar pada kerusi.
'What is your agenda? Kalau betul la korang setakat nak gunakan Reen untuk balas dendam atas Puan Sri Wardah, sorry aku akan sokong Jeff untuk tidak paksa dia kembali kepada korang'
YOU ARE READING
CHANGED✔
RandomChanged Everything can be changed. Heart? Feeling? Fate? Past life? For 'this person' all that can be changed even if all it was a bit painful. Start:12th June 2017 End:31st July 2018 ⇨Rank⇦ 13/12/17:#51 in random 17/12/17:#37 in random 26/6/18:#30...