Sophie
Sejak tu Encik Boss stay di hotel, Encik Gary cakap sy tidak perlu naik tu suite untuk kac bersih sebab arahan tu Boss sendiri. Oleh kerana malas mahu bertanya lagi, sy kac ya saja lah. Yang penting ikut arahan. So most the time sana sy di taman cabut rumput yang baru tumbuh, siram bunga, lap tiang-tiang sama arca batu-batu serta patung yang ada di garden. Kadang sampai tertidur lagi di garden tu sebab boring betul. Bangun bila masa mahu pulang. Makan gaji buta pula kan. Hahaha...
Selang sehari sebelum party berlangsung, kami berempat semuanya adalah pekerja di hotel bergerak ke pekan untuk mencari baju yang sesuai pada party malam besok. Punya seronok jalan-jalan macam ne. Jarang sekali sy jalan-jalan dengan kawan-kawan sy ba. Start kerja sana baru sy ada kawan. Sebelum ne sy asyik berkurung di rumah, jalan pergi pasar saja tu pun di hujung kampung tempat yang paling jauh sy pergi. Bukannya apa sy malas dengar cerita-cerita makcik bawang ne. Rata-rata dorang ingat sy ne wife Mikey. Hahaha..
Setibanya kami di pekan, kami terus masuk satu kedai yang terkenal dengan baju-baju yang paling update dijual di sini. Cuba punya cuba akhirnya sy jumpa juga satu dress warna hitam tapi belahan baju tu sampai paha dan tidak ada lengan. Kawan-kawan sy puji cakap sangat sesuai dengan tubuh sy yang tinggi, putih dan seksi. Hahaha... Dorang tu over puji sy padahal dorang pun sama juga cantik macam sy ba. Siap shopping, kami singgah makan dulu sebelum sambung lagi balik shopping.
Masa di kedai makan, kami ternampak Encik Gary bersama beberapa orang lelaki macam orang kaya tapi muka tidak nampak sebab dorang membelakang meja kami. Kami hanya lambai-lambai tangan bila Encik Gary tengok ke arah meja kami. Lupa mahu kac tahu kan. Encik Gary ne single dan kawan sy ne si Rika suka betul dengan Encik Gary. Hahaha.. Pandai jadi lose control si Rika ne kalau nampak Encik Gary.
Masa mahu bayar makanan kami, tu pelayan cakap sudah kena belanja dengan tu orang. Dia tunjuk arah Encik Gary. Mahu cakap terima kasih tapi macam aysik pula dorang bercerita so kami plan nanti kalau terjumpa dihotel baru kami mahu ucap terima kasih. Kami sambung lagi beli mask yang cantik untuk malam besok. Kan tema masquerade. Mask kain lace warna hitam itu yang sy pilih. Sy kac tambah accessory topi dengan kain jaring menutupi sampai paras mata sy. Idea ne sy dapat lepas google di internet. Biar nampak kelainan sikit kan. Hehehe..
Kami berempat sudah berjanji akan bersiap di hotel saja besok lepas buat kerja. Kami shift siang jadi senang mahu bersiap. Staff yang shift malam pula lepas party mesti sambung kerja balik. Hahaha.. Kesian kan tapi sudah namanya makan gaji so perlu ikut arahan bos kalau tidak kena pecat. Bukan senang oh cari kerja yang dekat dengan kampung sendiri.
Malam tu sy pack awal-awal barang yang perlu sy pakai untuk party besok. Sy bagi tahu Nek Yah pasal tu party. Dia suruh sy enjoy saja dan risau pasal Quinn. Malam ne Quinn tidur dengan sy tapi dia macam tidak selesa pula tidur. Balik-balik merengek. Bila pegang kepala dia memang ada panas sedikit. So sepanjang malam tu memang tidak dapat sy tidur. Sy sentiasa mahu perhatikan suhu badan Quinn agar tidak naik.
Sy terlelap sekejap bila Quinn sudah lena tidur tu pun sy rasa subuh jam 5.00 am sudah. Nek Yah kejut kan sy sebab jam 6.30 am biasa sy bergerak pergi kerja. Sambil sarapan tu sy sudah nekad tidak mahu pergi tu party ne malam.
"Sophie rasa tidak mahu pergi tu party lah Nek. Kesian Quinn deman. Sophie perlu jaga dia sentiasa. Takut suhu dia naik terutama kalau malam."
"Surut sudah kan suhu badan Quinn? Nenek pegang tadi ok sudah tu. Sophie pergi lah have fun. Tidak pernah nenek nampak Sophie segembira ini. Nenek janji akan call Sophie bila suhu badan Quinn naik. So untuk sementara tu Sophie enjoy dulu k."
"Sophie tidak mahu menyusahkan nenek. Sudahlah nenek yang jaga dari pagi. Gardon pun balik asrama sudah. Kesian nenek tiada masa berehat."
"Kuat ba nenek ne Sophie. Tengok ne.."
YOU ARE READING
Hardest Time.. Completed.. 😊
RomanceDendam boleh membuatkan diri seseorang berubah. Kekadang menyebabkan orang tidak bersalah turut menerima kesan sampingan. Begitu lah yang terjadi kepada Sophie Yana. Peristiwa hitam yang terjadi telah mengubah hidupnya 100%. Dia cuma berusia 16 tah...