Kringggg lonceng yang berbentuk hello kitty itu berbunyi dengan kuat sehingga Iffa terjaga dari tidurnya.
Iffa bangun dan melihat jam loncengnya menunjukkan pada pukul 10 pagi.. Dia segera mengambil tuala dan bergerak ke bilik mandinya ..
Ketika dia mandi, dia terdengar jeritan yang sangat kuat memanggil namanya dari tingkat bawah...rupanya puan roha ibu kepada Iffa yang berumur 38 tahun dan bekerja sebagai guru tadika sekolah permata indah di kulai memanggilnya untuk turun bersarapan..
"Iffa! Kenapa tak siap lagi ni, kan kita dh lambat"
Ujar puan roha sambil menyediakan sarapan, apabila dia melihat anak daranya masih berpakaian t- shirt dan seluar tidur dan tidak lagi siap berpakaian sekolah yang lengkap
"Siap nak kemana ibu ? " tanya Iffa dengan selambanya..
"Hari ni kan kita nak pergi daftar sekolah kamu lh, x kan kamu lupa kot " bising puan roha melihat anaknya terpinga pinga.. Iffa terus berlari ke biliknya untuk bersiap siap ..Kenapa lah aku boleh terlupa yang hari ni aku daftar sekolah baru ,ya allah ...
Bisik hati Iffa .. dia segera memakai baju, kain dan segera menyarungkan tudung di kepalanya. "Haziq sini jap tolong akak angkat barang barang ni cepat"
Panggil Iffa untuk menyuruh adiknya mengangkat barang barang ke dalam bonet kereta ayahnya.. " ye kak, jap lagi adik angkat .." balas haziq adiknya yang berumur 10 tahun itu dengan malasnya.."Iffa kamu dah beli semua barang keperluan untuk asrama belum ? " tanya tuan alizan bapa kepada Iffa yang berumur 40 tahun dan bekerja disebuah syarikat perindustrian di johor.
"Dha ayah" perlahan Iffa menjawab kerana dia tengah khusyuk bermain telefon bimbitnya.. ye lah duduk asrama mne boleh bawa handphone..**********
Apabila tiba di pagar SMKA bandar penawar Iffa mematikan telefonnya dan melihat keluar tingkap kereta dan terdapat banyak kereta lain yang lebih mewah ada dekat sekolah itu .. rasanya macam dekat sekolah international pulak ...
Cantiknya sekolah ni.. ramainya pelajar yang mendaftar dekat sini ..
Bisik hati kecil Iffa yng teruja dengan sekolah ini kerana ia besar dan cantik sekali.. maklumlh sekolah kluster kecemerlangan katakan ..
"Iffa dah lh berhenti termenung tu pergi turun angkat barang barang dengan ibu sana" ujar ayahnya apabila melihat Iffa pandang kearah luar tingkap itu tanpa berkelip .
"Ahh .... Oh ye ye Iffa pergi angkat barang sekarang " balas Iffa dengan tergagap gagap kerana terkejut ...Ketika Iffa hendak mencari ibunya dia terdengar satu suara yang garau menyapa beliau "maaf dik sini tempat pelajar lelaki " tegur budak lelaki itu dengan selambar nya ..
"Ba..ba...baik bang.. sa.. saya nk tumpang tanya tempat pelajar perempuan dimana yee " tanya Iffa dengar gagap nye ..
"Ohh tempat pelajar perempuan di sana tu.." balas lelaki itu sambil menunjuk ke arah dewan yang berdekatan tempat pelajar lelaki itu .. Iffa pun menganguk tanda faham ..Siapa lelaki tu ... hensemnya dah lah tinggi, kulit dia hitam manis and hidung mancung ..
Desas desus hati Iffa sambil berjalan ke arah dewan itu .. kalau lah iman dia x kuat dah lama dah dia cair dengan lelaki tu.. tadi pun masa lelaki itu berbicara aku terpegun 2..3 saat dengan suara nye yang serak serak basah tu ahh. Dia memang ada lah ciri ciri lelaki idaman semua perempuan ....
Apabila tiba didewan itu aku tercari cari kelibat ibu ku yang masih lagi belum dijumpai .. tiba tiba aku terasa ada seseorang yang memegang bahuku dari arah belakang ... rupa ibuku yang tengah memengang sekeping kertas untuk diberikan pada koperasi sekolah ...
Setiba nya di koperasi sekolah aku memberikan list itu kepada salah seorang ahli koperasi itu dan beliau memberikan barangan yang aku perlukan ... seterusnya kami dibenarkan untuk memasuki asrama dan berkemas kemas ...
"Jaga diri yee Iffa ibu balik dulu bye sayang Iffa ..." jelas ibunya untuk meninggalkannya dan dia memberikan kucupan di dahi Iffa ... "baiklah ibu Iffa janji Iffa akan belajar rajin rajin dan berjaya " balas Iffa dengan nada yang sedih.. dia segera mencium tangan ibu dan ayah nya sebelum mereka pergi.."Dha lh tu jgn sedih sedih ye dik " kata budak lelaki itu pada Iffa dengan tiba tiba ..
Iffa pun pandang ke belakang dan melihat suara yang bercakap tadi ialah orng yang sapa membantu nya tadi ...Oh my god Iffa terus sahaja pengsan dan pelajar itu memanggil kwn perempuannya untuk membawa Iffa ke bilik sakit asrama ....
Hishh terang nya aku dimana ni ..
YOU ARE READING
SUAMIKU SENIORKU
Teen Fictionketika Iffa sekolah menengah dia telah berkenalan dengan seorang lelaki ..ketika Iffa menyambung pelajarannya lelaki itu hadir dalam hidup Dye .. adakah mereka akan bersama ???