Kapitel 10

1.1K 40 4
                                    

Felix stod och små log lite läskigt.. Han gick mot oss sakta.. Vi började springa men han sprang efter.

Vi sprang till det första vi kunde se och det var en toalett. Vi sprag in på tjejtoan och låste dörren. Det knackade och vi blev bara räddare och räddare. Tillslut slutade det knacka men vi vågade inte gå ut.

Jag ringer Oscar sa jag med en rädd röst.

Hanna nickade till svar.

Jag ringde men inget svar.. jag ringde igen inget svar.. 

Vad ska vi göra han svarar inte sa jag med tårar i ögonen av rädsla.

Allt är mitt fel sa Hanna med massa tårar i ögonen.

Nej tänk inte så Hanna inget är ditt fel sa jag och kramade om henne.

Nu ringde min telefon.. Jag tittade på telefonen det stod Oscar. Äntligen tänkte jag för mig själv. Jag svarade.

OSCAR HJÄLP JAG OCH HANNA ÄR INNE PÅ EN TOA OCH FELIX HAR VISST HITTAT OSS, HAN ÄR ETT FREAK VAD SKA VI GÖRA skrek jag.

Jaså hörde jag till svar.. Det låter inte som Oscar för det första skulle han inte bara säga jaså sen låter det deutom inte som Oscar. Jag tänkte efter.

DU ÄR INTE OSCAR, VAD HAR DU GJORT MED HONOM skrek jag.

Jag har inte sagt att det är Oscar sa han med ett läskigt flin.

Vi sa inget, vi satt bara som förstenat. Jag och Hanna tittade på varandra..

Så ett litet kapitel till;) Vad händer sen?:o

Syster till Oscar Enestad❤️Where stories live. Discover now