Del 13

114 6 0
                                    

"Bby, bby, bby, bby vaaaknaaaa"
Hör jag Jonas säga. Jag gnyr tyst till.
"Jag vill sova Jonas"
Säger jag och vänder mig så jag har ryggen mot honom. Han börjar kyssa mig smått på halsen innan han vänder mig så jag ligger mot honom istället. Han börjar då kyssa mig lite överallt i ansiktet innan han kysser mig en gång på munnen. Han slutar efter det och jag gnyr ännu en gång till.

"Kom tillbaka"
Säger jag bedjande till honom medan mina ögon fortfarande är stängda.
"Då får du gå upp nu! Klockan är halv tolv och Gerd-Anne ropade att det var lunch för tio minuter sedan"

Jag suckar men sätter mig yrvaket upp. Jag öppnar sakta ögonen och synar Jonas som sätter på sig ett annat par byxor än dom han sovit i inatt. Jag ställer mig upp och kramar honom bakifrån.

"Godmorgon bby"
Säger jag trött. Han vänder sig om och kysser mig på min panna.
"Godmorgon"
Svarar han mig glatt tillbaks.
Jag stänger mina ögon och är nära på att somna.
"Lisa inte sova! Vi ska äta nu"
Säger han och skrattar lätt.
"Mhmm"
Mumlar jag tyst.
"Vill du ha skjuts ner?"
Frågar Jonas vilket får mig att trött öppna mina ögon.
"Jag är för tung för dig"
Säger jag och suckar. Han går fram till mig och bär upp mig i sin famn.
"Du är lätt som en fjäder"
Säger han och skrattar innan han sätter ner mig på golvet igen
"Jaja"
Säger jag skrattandes och Jonas ställer sig på huk så jag kan hoppa upp på hans rygg vilket jag också gör. Han tar sina armar runt mina ben innan han börjar gå. Trött lägger jag mina armar löst runt hans hals.
Jonas börjar plötsligt att hosta något extremt.

"Går det bra älskling?"
Frågar jag och han nickar sakta.

Jag kysser honom på sidan av hans hals innan han beger sig ut från mitt rum och nerför trapporna. Han stannar i köket där han sätter ner mig på golvet. Trött vinglar jag fram till min stol som jag sedan sätter mig på.
"Noen som er litt sliten?"
Frågar Martinus sarkastiskt och skrattar lätt.
"Ha Ha, inte kul Tiiiiiiiiinuuuuuus"
Säger jag och drar ut på hans smeknamn. Varför vet jag inte men jag är väll ganska trött.
"Wow! Sist du sa kallenavnet mitt var for.., aldri!"
Utbrister Martinus medan han gestikulerar med sina händer och armar vilket får mig att skratta svagt.
"Jag är trött sorry"
Säger jag och stänger mina ögon.
"Ska du inte äta något älskling?"
Jag öppnar mina ögon och vänder mig mot Jonas.
"Jo men jag är trött, jag orkar inte"
Jag stänger sedan mina ögon igen och lägger mig ner på min ena arm jag lagt på bordet (om ni förstår hur jag menar).
"Här har du en macka"
Säger Jonas. Jag öppnar återigen mina ögon efter hans yttrande och möts av att en macka med Nutella på ligger framför mina ögon.
"Tack älskling"
Säger jag innan jag sätter mig upp.
Jag tar en tugga av mackan Jonas gjort till mig.

"Hva har du gjort på halsen din Lisa??"
Jag slutar tugga på min mack bit och kollar ner på min hals.
"Aha.. det... fråga Jonas det var han som gjorde det"
Svarar jag Gerd-Anne utan att tänka. När jag förstått vad jag sagt spärrar jag snabbt upp ögonen och kollar ursäktande på Jonas. Marcus och Martinus kan knappt hålla sig för skratt medan Kjell-Erik och Gerd-Anne inte har en aning om vad vi pratar om.
"Har han slått deg Lisa?!"
Utbrister Gerd-Anne som fortfarande inte fattat vad det är jag har på halsen. Jag skakar på huvudet.

"Mamma, hva hun og Jonas har på halsene er sugemerker"
Utbrister Marcus vilket får min blick att vändas mot Marcus som brist ut i skratt, vilket Martinus också gjort. Jag kollar ner i marken och rodnar vilket Jonas också gör. Vi möter varandras blickar och skrattar smått.

"Hva gjør ni der oppe virkelig??"
Frågar Kjell-Erik frågande.

"Det vill ni inte veta"
Säger jag tyst så endast Jonas kan höra mig. Han börjar genast att hålla sig för skratt vilket inte går så bra då han direkt därefter brister ut i ett skrattanfall vilket jag också gör. Mr och Mrs Gunnarsen kollar frågande på oss men jag struntar i det.

"Ikke glem å bruke beskyttelse hvis du ville .. ja du vet .. ha litt koselig"
Säger Kjell-Erik och kollar strängt på mig och Jonas. Jag vänder min blick mot Marcus och Martinus som återigen inte kan hålla sig för skratt. Vilket inte går så bra då de i nästa sekund sprungit ut från köket och man kan tydligt höra att de skrattar då de endast hunnit till hallen som ligger precis intill köket.
———————————————————————————
Bara jag som tycker att Jonas och Lisa är fett gulliga tillsammans?😻

Blir bara fett ledsen då jag vet vad som kommer hända senare i boken..:((</3

Rösta & Kommentera

Hans död förstörde mig och du är min tröst {M&M} [PAUSAD]Onde histórias criam vida. Descubra agora