Del 18

95 9 1
                                    

"V..va? C..cancer?"
Jag kollar häpet på Jonas.

"Ä..är det allvarligt"
Fortsätter jag att fråga direkt efter och tårar börjar bildas i mina ögon.

"mhm.. den Cancern jag har är lungcancer.. kommer du ihåg varje gång jag hostat extremt mycket?"

Jag nickar samtidigt som en tillbaka blick till en av händelserna spelas upp i mitt huvud.

~Flashback~

Hastigt ställer sig Jonas upp från sängen och går snabbt till mitt badrum. Jag pausar filmen vi kollat på och följer snabbt efter honom.
"Men herregud! Mår du bra Jonas?!"
Frågar jag oroligt när han spottar ut blod blandat med slem i handfatet. Han fortsätter att hosta kraftigt.
"Ska jag hämta vatten åt dig?"
Han nickar och snabbt springer jag ner till köket för att fylla ett glas med vatten.

När jag fyllt glaset går jag snabbt tillbaka till mitt rum igen.
"Här"
Säger jag och räcker fram honom glaset. Han ler tacksamt. Vattnet dricker han upp innan vi fortsätter kolla på filmen. Diskret kollade jag snett upp på Jonas som intresserat kollar på filmen som spelas upp på min dator. Jag lutar mitt huvud mot hans axel. Jonas flätar samman våra händer. Jag kysser honom på hans nyckelben innan jag återgår till filmen.

~Flashback slut~

"Det är på grund av cancern.. jag läggs in på sjukhuset nästa vecka för att påbörja en behandling. De vet inte riktigt vad som orsakat cancern men doktorerna har sagt att det finns en stor chans att jag inte överlever"

Jag känner hur några tårar lämnar mina ögon.
Jag lutar mitt huvud mot hans bröstkorg och drar in hans goda doft.

"Jag älskar dig Jonas, jag älskar dig så jävla mycket"
———————————————————————————
Sad;(

Rösta & Kommentera

Hans död förstörde mig och du är min tröst {M&M} [PAUSAD]Donde viven las historias. Descúbrelo ahora