Kpopers

115 10 0
                                    

1.Setelah menjadi kpopers,pasti anda boleh membezakan antara perkataan korea dan cina.

contohnya:

   cina              korea

我 爱 你       사랑해 (wo ai ni) (saranghae)

2.Selalu berharap agar dapat pergi ke konsert kumpulan yang korang minat walaupun realitinya tak boleh.

3.Seorang kpopers pasti mengetahui beberapa perkataan korea seperti saranghae,mianhae dan lain lain.

4.Telinga anda pasti akan menjadi peka apabila mendengar perkataan korea selatan walaupun semasa belajar tentang subjek geografi yang membosankan.

5.Jarang keluar rumah dan lebih suka menghabiskan masa menyendiri di dalam bilik.

6.Sering dianggap tidak mencintai negara sendiri.

7.Kebanyakkan kpopers adalah multifandom.

8.Sering berkhayal untuk bertemu dengan bias dan menjadi gf/bf mereka.

9.Kebanyakkan lagu yang ada di dalam fon adalah lagu korea berbanding lagu negara sendiri.

10.Suka bersembang tentang bias bersama rakan karib korang.

11.Akan mempertahankan bias korang ketika dikutuk oleh orang lain.

12.Cemburu apabila bias kesayangan korang membuat persembahan bersama k-idol wanita yang lain.

13. 90% Kpopers bersifat byuntae manakala 10% lagi innocent.

14.eng -kpop dictionary

selfie            selca

soul              seoul

crush            bias

cute              kyeopta

youngest     maknae

omg              ommo

love               sarang

friend            chingu







Fakta-fakta menarikWhere stories live. Discover now