Hoi, ik ben max! Ik ben 12 jaar Op dit moment zit ik aan tafel te eten. We eten bouillon soep, of nou ja eigenlijk meer warm water met een beetje bouillon smaak. Wij zijn namelijk niet zo rijk, we zijn heel erg arm. Het is Nieuwjaarsavond en daarom eten we er ook nog stokbrood bij. Om 12 uur mag ik voor het eerst een rotje afsteken, je weet wel zo'n vuurpijl.
Maar ik moet nog ruim 2 uur wachten want het is nog maar 10 uur. En in die tijd kan ik je voorstellen aan de mensen die in dit verhaal voorkomen:
Luci: mijn zus
Gerard: mijn vader
Sofie: mijn moeder
En mijn opa en oma want die wonen bij ons in
En nog een paar mensen maar daar kom je vanzelf achter
Oke en nu weer verder, ik mocht dus samen met mijn vader een rotje kopen, we hadden 20 cent meegenomen (meer konden we gewoon niet missen) en we gingen kijken bij alle winkels maar geen een winkel verkocht een rotje voor 20 cent. We liepen weer naar huis zonder rotje maar opeens was daar zo'n tentje, je weet wel met zo'n oud mevrouwtje of meneertje die je toekomst voorspelt. Zo'n tentje was het dus, alleen zat er geen oud mannetje of vrouwtje in, nee er zat iemand van ik denk 20 jaar daar en hij riep: koop hier uw wensrotjes, de wensen die u doet zullen dan waar worden! Ik zei tegen mijn vader: kom laten we kijken, dus we liepen erheen en we zeiden: heeft u rotjes die 20 cent of minder kosten? De moverouw zei dat ze die had en we kochten er een. Toen we de tent uit waren zei mijn vader: ik denk niet dat dat van die wensen waar is, maar ik was heel benieuwd alleen toen moest ik nog een week wachten.
Oke nu heb je ook gehoord dat het een heel gedoe was om een rotje te kopen maar ja we hebben er een en oh!!! Het is al 5 voor 12!! Ik trek snel me jas en me schoenen aan en ren naar buiten iedereen staat al te wachten. Oke nog 10 seconden en iedereen gaat aftellen en dan mag ik het rotje afsteken!!! 10! 9! 8! 7! 6! 5! 4! 3! 2! 1! GO!!! Ik stak het rotje af, en wat er toen gebeurde....Vond je dit deel nou leuk? Vergeet dan niet om op het sterretje te drukken en hopelijk tot het volgende deel!!!!
Xxxkyrytje
Het geheim van het rotje