-Keesokan harinya-
Kringgg! Kringgg!
"Huwaaa.. dah pukul berapa ni?", kata Mia sambil mengesat matanya..
Dah pukul 6.
Mia pun bangkit dari tidurnya lalu membersihkan diri. Selepas itu, dia menunaikan solat iaitu kewajipan bagi setiap orang yg beragama islam. Seusai itu dia terus bersiap ke sekolah untuk hari pertamanya.
-Mega Highschool-
Vroom!!
Semua pelajar yg lalu terus ternganga melihat superbike Mia. Pelajar lelakinya mengusha superbike Mia manakala pelajar perempuan pula mengusha Mia yg disangkakan mereka lelaki.
Sebaik sahaja Mia membuka topi keledarnya, semua pelajar tergamam, tidak menyangka yg 'lelaki' adalah Mia.
Mia POV
'Dah kenapa diorang semua ni? Kena sampuk ke apa?' kata Mia dalam hati sambil mengemaskan rambut ikal panjangnya.
Oh ya, Mia ni freehair tapi dia bukan gedik okayy. Mia ni sangat humble.
"Ehemm" Mia berdehem kuat, menyedarkan mereka.
"Korang semua ni tak ada kerja ke? Tak reti masuk kelas masing-masing dah?", tegas Mia berkata.
"Weh3 jom masuk kelas weyh"
"Jom2" semua pelajar kelam kabut masuk kelas masing-masing bila Mia dah bagi arahan.
"Hahaha baru cakap sikit dah pecut" Mia tergeleng-geleng melihat mereka.
Mia segera pergi ke pejabat untuk bertanya di mana kelas yg dia perlu masuk.
Semasa Mia berjalan dia dilanggar oleh seseorang iaitu
"Eh eh maaf2, saya tk sengaja. Saya betul2 minta maaf" kata Adam si budak 'nerd'. Langsung tk memandang wajah yg dilanggarnya. Entah cikgu, pengetua, makcik cleaner dia tetap takut untuk tengok mata orang tu.
Yes, kelemahan dia mata👀.
Adam POV
'Aduh dam. Kau kenapa pergi langgar orang tu.' Adam berkata dalam hati dengan perasaan takutnya.
"Eherm" Mia sengaja berdehem untuk melihat reaksi Adam. Dalam hatinya menahan tawa.
'Gulp, alamak apa aku nak buat ni?' Adam dah rasa takut.
Dia beranikan diri untuk meminta maaf sekali lagi.
"A.a.awak"
"Apa awak2" Mia memotong kata-kata Adam pantas.
"Awak saya minta maaf" lancar Adam berkata kerana terkejut dengan pintasan dari Mia.
"Hahahaha"
"Awak, kenapa awak gelak?" Tanya Adam sambil menggaru kepalanya yg tidak gatal itu.
"Itu pun kau nak takut..pehal penakut sangat ni? Mia berkata selepas gelak tawanya reda.
"Saya malu" gumam Adam sambil tunduk tapi mampu didengari oleh Mia.
"Ok lah, rushing ni. See you next time. Bye" Mia pun cepat2 ke pejabat setelah melihat jam menunjukkan pukul 7.25 a.m.
"Bye" jawab Adam perlahan sambil memandang Mia yg berlalu pergi. Adam pun berjalan ke kelasnya dengan hati yg berbunga-bunga.
Happy sebab first time ada orang yg tegur dia secara ramah.
-Waktu rehat-
Mia POV
'Mana pula mamat kaca mata ni?' yes Mia gelarkan Adam 'mamat kaca mata'. Yelahkan berkenalan pun tak sempat terus jalan cepat. Sah2 lah tak tau nama.
Mia melihat ada seorang lelaki duduk bersendirian di meja paling belakang yg agak tersorok dari semua orang.
Mia mendekat bagi memastikan yg itu 'mamat kaca mata'.
Yess itupun dia.
"Waaa" Mia mengejutkan Adam yg tgh mengemas buku dan alat tulisnya.
"Mummy2 mummyyy takuttt jangannnn..ampun" Adam yg tadi berdiri terus terduduk semula sambil memegang kepalanya. Merayu-rayu. Adehh
"Hahahahhahaha" Mia terduduk dan menghamburkan gelaknya. Mana tak gelak, lawak doh tiba2 minta ampun bagai dengan mummy nya lagi. Aduhaii.
"Eh eherm awak..bila awak sampai ni? Haha" Adam yg menyedari yg orang itu adalah Mia terus berlagak biasa.
"Baru je"
Adam POV
'Eh tadi bukan main rancak dia gelak. Ni skg pula tiba-tiba dingin' bisik hati Adam
"Wah wah wah, look guys who's here"
Tbc
Follow
Jufyna_Syafary
YOU ARE READING
Cik Dingin, I LOVE YOU
Teen FictionTengku Mia Ameera- baik, tegas, dingin tetapi seorang yg pemurah.. Dia selalu bersedekah kpd orang miskin. Tengku Adam Mikael-lelaki yg pendiam(nerd), anak tunggal yg manja. Sentiasa duduk di bawah ketiak ibubapa.. "HOI!! Anak manja, sini kau! "-Z...