Zacznijmy od najważniejszego w każdej relacji, czyli właśnie pewności siebie. ;)
W każdej relacji, niezależnie czy jest to przyjaźń, związek czy zwykła rozmowa o pracę, najważniejsza jest pewność siebie. To ona w dużej mierze przekłada się na to jak wygląda nasza relacja i jakie miejsce w niej zajmujemy. Ta najważniejsza cecha objawia się między innymi: spokojem w kontakcie z drugą osobą, opanowaniem w sytuacjach kryzysowych i stresujących, jak i również nie przywiązywaniem zbyt dużej uwagi do oceny innych.
Człowiek który jest pewny siebie, potrafi odróżnić konstruktywną krytykę od zwykłego hejtu, umiejętnie odsiewa jedno od drugiego i wyciąga odpowiednie wnioski. Czyli konstruktywną krytykę bierze na klatę (używa jej do samodoskonalenia i kształtowania siebie, oraz poprawiania swoich niedoskonałości), a zwykły nieuzasadniony hejt (lub uzasadniony tylko tym że dana osoba nas nie lubi i dlatego jest wobec nas cięta) ma głęboko... w nosie.
A teraz o tym skąd brać pewność siebie całymi garściami. Mianowicie, ta najważniejsza cecha ma swój początek w rodzinnym domu i sposobie wychowania. Oczywiście nie zawsze tak jest, ale równie dobrze w twoim przypadku może tak być więc postanowiłem to opisać, jeśli Cię to nie dotyczy, możesz pominąć ten fragment ;)
Postawmy się w sytuacji gdy rodzice mają jedno dziecko i bardzo się o nie troszczą i boją aż do przesady. Dziecko pyta:
- mamusiu mogę jutro iść sam do szkoły?
- synku, jesteś jeszcze za mały (chociaż synek ma już 14 lat)
Chodzi głównie o to, że jeśli dziecko od urodzenia wyróżnia się zauważalnie od innych, może być piętnowane. W tym przypadku chłopiec nie miał ani trochę pewności siebie bo nigdy w życiu nie miał okazji się wykazać i dowieść swojej wartości. Żeby lepiej zobrazować sytuację, podam jeszcze inny przykład: pewien inny chłopiec był bardzo otyły i w związku z tym inne dzieci w szkole go wyśmiewały. Przez całą szkołę podstawową się tym nie przejmował, dopiero gdy zawitał do gimnazjum a później szkoły średniej zaczęło go to dotykać. Przejawiało się to głównie w kontaktach z dziewczynami. Gdy chciał podejść, głos z tyłu jego głowy mówił:
- nie podchodź! Tylko się ośmieszysz, czy ktoś taki może się spodobać dziewczynie?
Odpowiedź brzmi: TAK MOŻE!Niestety ten chłopak był blokowany przez to co on sam myślał o sobie, i przez to co inni sądzili na jego temat.
Najważniejsze w pewności siebie, a właściwie w tym jak ją uzyskać jest to aby uświadomić sobie swoje własne wady i spróbować je zaakceptować. Nie można udawać że ich nie ma (nikt nie jest idealny), ponieważ sypnie się to w najmniej oczekiwanym momencie. Jeśli jesteś otyły zauważ to, jeśli jesteś zbyt chudy zauważ to, jeśli masz trądzik na całej twarzy również. Ale spróbuj to zmienić... Do uzyskania pewności siebie nie wystarczy zauważyć swoich wad, ale trzeba je również w pierwszym kroku zaakceptować i jeśli nie jesteśmy z nich dumni, to spróbować je zmienić. Mianowicie jeśli nie wyglądasz fizycznie tak jakbyś tego chciał to idź na siłownię, nawet jeśli nie uda Ci się całkowicie tego zmienić to zawsze będziesz miał to że jednak próbowałeś, i jeśli ktoś będzie Ci zarzucał że jesteś chudy/gruby możesz powiedzieć że chodzisz na siłownię i starasz się to zmienić. Wtedy ta osoba może Cię krytykować, ale przecież każdy ma prawo do własnego zdania i jego wyrażania, to też trzeba zaakceptować.
Pewność siebie objawia się również spokojem kiedy ktoś Ci czegoś odmawia, niektórzy ludzie mają skłonność do czucia i okazywania gniewu w momencie gdy usłyszą odmowę czegoś. Jeśli czujesz się rozgniewany w takim momencie, to chwila stop. Zaakceptuj to że jesteś zły, ale nie wylewaj tego na osobę która czegoś odmówiła bo to prowadzi do kłótni i nie niesie żadnych pozytywnych skutków.Oczywiście nie możesz dać sobą pomiatać jakbyś był nic nie wart, ale trzeba umieć dopasować wiedzę do sytuacji, więc liczę że skoro to czytasz to jesteś w miarę ogarnięty i to potrafisz. Mało ogarniętym ludziom raczej nie zależy na samodoskonaleniu, aż w takim stopniu ;)
Pewność siebie bierze się również z zainteresowań które mamy i rozwijamy. Mianowicie jeśli nie masz żadnych zainteresowań (chociaż to nie jest możliwe) to jesteś mało ciekawą osobą, tym samym mało atrakcyjną pod tym względem i możliwe że mało pewną siebie. Jeśli masz zainteresowania to mów o nich głośno! Nie ukrywaj tego co cię kręci, jeśli ktoś się pyta czym się interesujesz to odpowiedz i rozwiń temat. Takie pytania pojawiają się najczęściej na początku znajomości z drugim człowiekiem, a więc jeśli zrobisz tak jak napisałem, dasz do zrozumienia swojemu rozmówcy że nie jesteś szarą osobą która nie robi nic innego cały dzień jak leżenie w łóżku, tylko się rozwija.
Jeśli masz już zainteresowania, rozwijasz je, i opowiadasz o nich z pasją, zauważyłeś i zaakceptowałeś to jaki jesteś, i ewentualnie próbujesz to zmienić a nadal nie jesteś pewnym siebie człowiekiem to trzeba poczynić jeszcze parę innych kroków.
Idąc przez ulicę nie zwieszaj głowy jakbyś był winny całego zła na świecie, tylko patrz przed siebie i spoglądaj na innych ludzi. Ojej! Ale co jeśli oni też się patrzą? Odpowiedz tym samym! Jeśli idziesz przez ulicę, mijasz się z kimś kto się na Ciebie gapi jak szpak na yyyy czereśnie ^^ to odpowiedz tym samym, w ten sposób będziesz kształtować pewność siebie. Nie będziesz akceptować tego jak jest, tylko będziesz już w pewnym stopniu kształtował rzeczywistość tak jak ty tego chcesz. Jeśli natomiast stresujesz się przy innych ludziach, i rozmowie z nimi to spokojnie (też tak miałem), oni Cię nie zjedzą, no chyba, że to kobieta która patrzy z pożądaniem ;) Jeśli masz taki problem, to gdy z kimś rozmawiasz miej tę informację z tyłu głowy, że inni ludzie nie są źli, nic Ci nie zrobią tym, że z nimi gadasz. Staraj się czuć luz, oczywiście bez przesady. Szczególnie przyda Ci się to w kontaktach z kobietami, one lubią gości którzy mają luz, i w pewnym sensie wyjebane na środowisko, ale o tym w następnych rozdziałach.
A więc podsumowując:
1. Pewność siebie bierze się z zainteresowań, akceptacji samego siebie, oraz w jakimś stopniu z rodzinnego domu i wychowania (ale to pomińmy)
2. Wszystkie metody opisane wyżej testowałem na sobie, i wiem że działają ;)
3. W tytule jest słowo uwodzenie, tak tak będzie o tym, ale w późniejszych rozdziałach, bo bez pewności siebie nie ma co się zabierać za takie tematy.
A więc myślę że w jakimś stopniu przybliżyłem Ci co oznacza pewność siebie, i w jaki sposób ją uzyskać. Oczywiście są na to jeszcze inne metody, ale to jest coś uniwersalnego. Coś które będzie dobre dla każdego człowieka na tym globie, nie ważne czy to kobieta czy mężczyzna.
Jeśli moje porady dały do myślenia to zachęcam do czytania dalszych rozdziałów, już konkretnie o tematyce flirtów, związków i uczuć. Pamiętaj, że to TY jesteś panem swojego losu, nikt nie przeżyje życia za Ciebie i nikt nie podejmie za Ciebie w nim najważniejszych decyzji. To tylko moja wiedza i doświadczenie, jeśli nie chcesz to nie stosuj tych rad, nie nalegam na to. Nawet jeśli nikt tego nie przeczyta to i tak będę to publikował, bo najważniejsze jest to, żeby przełamywać bariery no i rozwijać się ;3 Cześć!
CZYTASZ
Kobiety i Ja
Non-FictionRzuciła Cię dziewczyna? A może zastanawiasz się dlaczego twoja przyjaciółka zakochała się w tym dupku, który ma ją gdzieś i ugania się za innymi? Jeśli chcesz poznać odpowiedzi na te i inne pytania to jesteś we właściwym miejscu. "Kobiety i Ja" prze...