Stres İçin...

1K 35 7
                                    

Bugünlerde strese kafayı takmış durumdayım. Azıcık araştırma yapıyım. Azıcık düşüneyim dedim. Çünkü çok çabuk strese giren bir insanım. Ve bu stres illetinden kurtulmam lazım.
Biraz kendimden ve araştırmalarımdan oluşan maddeler;

👉Müzik dinleyin.
👉Resim yapın.
👉Hoşunuza giden şeylerin fotoğrafını çekin.
👉Erken kalkın.
👉Etrafınıza gülümseyin.
👉Spor yapın.
👉Spor yapmıyorsanız bile esneme ve germe hareketleri yapın.
👉Eşyalarınızı arada bir kategorize edin.
👉Yeni müzikler keşfedin.
👉Müzik aleti çalmayı öğrenin.
👉Özel bir defteriniz olsun. Ona aklınızdan geçen düşünceri yazın.
👉Program yapın.
👉Planlı olun. Kafanızda en az iki tane plan olsun.
👉Yoga yapın.
👉İmkanınız varsa denizi seyredin.
👉Soğuk duş alın.
👉Hayatınızdan gereksiz şeyleri çıkartın.
👉Çikolata yiyin. Özellikle bitter çikolata öneriliyor. Haftada belli bi miktar yememiz lazım.
👉Etrafınızda mavi renkler çok olsun. Yeni bir şey alacaksanız mavi ve yeşil tonları almaya çalışın.
👉Erken uyuyun.
👉 Hedefleriniz olsun.
👉Kitap okuyun.
👉Paranoyak olmamaya çalışın.
👉Ne negatif ne pozitif düşüncelerle zihninizi bozun. Çok fazla iyimser düşünmekde akıl sağlığı için sağlıklı değil.
👉İnsanları sonuna kadar dinleyin.
👉Kötü alışkanlıklardan uzak durun.
👉Yarım saat ya da bir saat yürüyüşe çıkın.
👉Haftada birkaç defa parka gidin. Yaşınız kaç olursa olsun.
👉Yalan söylememeye özen gösterin.
👉Hayvanlarla ilgilenin.
👉Yeni şeyler keşfedin.
👉Aklınıza bir şey takıldığında bunu not edin. İnternetten bakın.
👉Teknoloji ve insanlardan uzak 1 saatin olsun. Uyku zamanı hariç.
👉Düşüncelerini açıkla. Aklında bulunursa bu stresini arttırır.
👉Yeni insanlarla tanış.
👉Kendine hediye al.
👉Arada bir farklı şeyler yap. Ama bu sigara,alkol gibi ya da daha kötü bir şey olmasın.
👉Hikaye yazmayı dene.
👉Boş zamanında güzellik uykusuna yatabilirsin.
👉Sinemaya git.
👉Arkadaşlarına hediye al. Süprizler yap.
👉Komik videolar izle.(İNSANLARIN ŞAHSİYETİYLE İLGİLİ VEYA MİZİH OLAMAYACAK ŞEYLER HARİÇ.ÇÜNKÜ BUNLAR SİZİN BEYNİNİZİ YIKAR)
👉Yabancı dilinizi geliştirin.
👉Toprakla uğraşın. Gerçekten yararı var.
👉Şarkı söyleyin.
👉Gündoğumunu izleyin.
👉Salıncakta sallanın.
👉Bebek videosu izleyin. Bebekler stresinizi azaltır bence.
👉 Sevdiğiniz birine sarılın.
👉Sevdiğiniz insanlara mutlaka onları sevdiğinizi onları önemsediğinizi belirtin. Hayat gurur yapmak ve ertlemek için çok kısa.
👉Şükredin. Ateistseniz orasını bilemem tabi. Sizde insanlara teşekkür edin.
👉Eğer bir şeyi şuan yapabilme imkanınız varsa yapın.
👉Her şeyin bir çözümü olduğunu unutmayın. Çözüm bulamıyorsanız ve herkese danıştıysanız o sorunla yüzleşmek için gücünüz var demektir.
👉Saçınızın şeklinde,renginde kalıcı olmayan değişikler yapabilirsiniz.
👉Kendi paranızı kazanın. Kendi kendinize yetebiliyorsanız bu sizi iyi hissettirir.
👉Bir önceki madde sadece maddi anlamda değil manevi açıdan da kendi kendinize yetin.
👉Uzun süreli ilişkiniz olsun diye okumuştum bir yerde. Ama aşk denen şeyi oyuncak ettikleri için bu madde çok da sizin elinizde olan bir şey değil. Onun yerine arkadaşlık ilişkilerinizi uzun süreli hatta ömürlük tutmaya çalışın.
👉Yaşıyorsanız hala bir umut var demektir. Bu şekilde düşünüp kendinizi motive edin.
👉Hatalarınızı kabullenin.
👉Alışverişe çıkacağınız zaman liste oluşturun. Bu şekilde zamanınızı boşa harcamamış olursunuz.
👉Ünlülerin hayat hikayelerini araştırın. Belki dikkatinizi çekecek bir şeyler vardır.
👉Öpücük,öpüşmek diyeceğim ama sevgilimiz mi var albayım be...
👉Çoğu arkadaşı erkek olan kızların bunalıma girme ihtimali daha azmış diye vardı ni yerde. Belki okumuşsunuzdur. Hatta Hadise ve Murat Boz'un(İkisinide sevmiyorum) fotoğrafları vardı o yazıda.
👉Kardeşten öte arkadaşlarınız olsun. Sevgiliye gerek duyulmuyo. 💋BURDAN DİLAYIMA SESLENMİŞ BULUNDUM.ÇOK ÖZLENDİN CANIM KANKAM.💋
👉Yemediğiniz çikolata,cips,içecek,abur cuburları deneyin.
👉Siyah renge hüzün,matem,karamsarlık gibi olumsuz anlamlar yüklemeyin. Onunda soğuk havalarda kullandığımızı unutmayalım.
👉Arkadaşınızla arada bir alışverişe çıkın.İhtiyaçlarınızla ilgili bir liste oluşturmayıda unutmayın.
👉Çıkabiliyorsanız tatile arkadaşlarınızla çıkın. Bunu söylemeden geçemeyeceğim.

Genç Kızdan Genç Kızlara TavsiyelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin