Olivia's pov
Een hoge gil verlaat Lily's mond en ik kijk haar met een kleine glimlach aan. 'Het komt goed.' Mime ik en gelukkig ziet ze het.
Ik steek mijn stok uit en mompel een spreuk. 'Accio broom!' Ik maak ons onzichtbaar en wacht tot mijn broom komt.
Oké hij mag wel opschieten. De grond komt dicht bij...
Heel dichtbij...
Oké Ik wil niet dood!
Lily kijkt me geschrokken aan. Ik probeer kalm terug te kijken wat gelukkig lukt. Ik sluit mijn ogen en wacht op de klap. Maar die komt niet. Ik kijk op en zie dat Lily mijn bezem vast heeft. 'OMG IK LEEF!' Roep ik hard en Lily grinnikt. We klimmen beide op de bezem en vliegen omhoog. 'Ik dacht voor een moment dat we op de grond zouden storten..' 'Ik ook Lils, ik ook.' Zeg ik nog half buiten adem. We zijn nog steeds onzichtbaar. Langzaam vlieg ik richting de Astronomietoren. 'Ik wil weten wie luisterde. Wees stil!' Ze knikt en we vliegen omhoog, maar zien niemand.
'Oké Lily! Ga vast naar de keuken! Vraag aan Candy of ze je in mijn kast wil toelaten en of ze je vingers wilt verzorgen. Ik moet nog wat dingen doen.' Ze knikt en rent richting de keuken terwijl ik richting de Grote Zaal ren. Vlak voor de deur kom ik Sirius tegen.
'Moordenaar!' Sist hij boos. Verbaasd blijf ik staan. 'Wat zei je?!' Hij staat op van de grond en loopt langzaam naar me toe. 'Ik zei: moordenaar!' Sist hij koud. 'Wa-t bedoel je?' Stamel ik verward. 'Lily Evans! Zegt die naam je iets?!' 'Na-atuurlijk! Wat bedoel je?!' Ik voel hoe ik met mijn rug een muur raak. 'Lily het meisje dat je hebt vermoord!' Mijn ademhaling stopt. Ik had Lily nog 2 minuten geleden gezien. 'Door haar van de Astronomietoren af te duwen!' De ingehouden adem ontsnapt.
'Ze is niet dood!' 'Ja tuurlijk! Ik weet niet meer wat ik moet geloven van.. Jou!' Walging is te horen in zijn stem. 'Ze is niet dood!' Sis ik nu boos. 'Ja tuurlijk daarom gilde ze zo!' 'Zij viel niet oké! Ik viel!' Zijn blik verzacht. 'Waarom was Lily daar dan niet?!' Tranen komen in mijn ogen. 'Omdat ik haar meetrok. Ik viel en ze wilde me pakken, maar het ging fout. Ik trok haar mee.' Ik draai mijn hoofd weg van zijn blik. Hij is zo dichtbij. Ik mag niet zwichten...
Hij draait langzaam mijn hoofd terug. 'Gaat het wel goed?' Zijn blik schiet naar mijn lippen en ik kan niks anders doen dan mijn blik naar zijn lippen laten glijden. 'Nee..' Vloeit er als vanzelf uit mijn mond. Hij trekt me richting een leeg lokaal. Ik mag hier niet naar verlangen!
In het lokaal duwt hij me tegen de muur. 'Wat is het probleem?' Zijn adem glijdt over mijn gezicht. 'Nee, nee nee!' Mompel ik terwijl mijn ogen naar zijn lippen schieten. Hij doet het zelfde.
Ik trek mezelf los en loop richting de deur. Met mijn hand op de deurklink blijf ik staan. Ik wil hem zo graag!
'Olivia..-' Zonder dat ik het door heb draai ik de deur op slot. Langzaam draai ik me om. 'Dit is zo fout..' mompel ik zachtjes. Sirius kijkt nog een keer naar mijn lippen en dan neemt hij zijn besluit.
Zijn lippen voelen geweldig op de mijne. Ik zoen hem vurig terug. Mijn handen vinden hun weg naar zijn haar terwijl zijn handen onder mijn blouse verdwijnen. Even laat ik los en bijt op mijn lip. 'Don't do that!' Mompelt hij voordat hij me weer intens zoent.
Ik pak de onderkant van zijn shirt die al gauw op de grond ligt. Mijn handen gaan over zijn sixpack en ik maak me los van de zoen om er grijnzend naar te kijken. Ook mijn blouseje ligt snel op de grond. Hij duwt me tegen de muur en verkent met zijn lippen mijn nek. Terwijl ik op mijn lip bijt om niet te kreunen.
James' pov
Ik tover wat zakdoekjes terwijl ik naar Marlene kijk die het bloeden probeert te stoppen. Lily heeft haar goed geraakt. Dumbledore is opgestaan en kijkt redelijk geschokt naar Marlene. De tafel van Slytherin kijkt ook naar ons groepje. Net als het groepje van Alan aan de tafel van Ravenclaw. Ik kijk naar Cameron die zijn lach probeert in te houden.
Ik mime een: 'Shut up!' naar Cameron, maar het helpt niet. Hij proest het uit en Marlene geeft hem een nijdige blik. Nou ja, dat probeert ze. 'Auw'
'Juffrouw McKinnon, misschien is het handig om even de ziekenzaal te bezoeken, juffrouw Evans heeft u... behoorlijk goed geraakt.' Zegt professor Dumbledore ernstig. 'En meneer Potter, loopt u maar met haar mee.' Ik knik. Samen staan we op en lopen richting de uitgang van de Grote zaal. We gaan de deuren door en lopen richting de ziekenzaal.
Onderweg komen we langs een Charms lokaal. Volgens mij hebben mensen het gezellig daar. Ik grijns onbewust als ik denk aan Sirius. Dit is echt iets voor hem. Even schudt ik met mijn hoofd en dan begeleid ik Marlene door naar de ziekenzaal.
Ik denk aan wat Marlene zei. Dat Lily smoorverliefd op me is. Zou het waar zijn? Zou ik toch een kans hebben?
Aangekomen bij de Hospital wing verwacht ik Lily te zien, maar ze is er niet. 'Waar zou Lily zijn?' Vraag ik me hard op af. 'Zal mij een worst wezen, beter laat die hoer me met rust.' Zegt Marlene arrogant. Ik voel mezelf boos worden. 'Ze is geen hoer McKinnon!' Snauw ik boos naar haar. 'Oh ja, even vergeten dat jij voor haar voeten ligt.' Zegt ze gemeen. Ik schud mijn hoofd en loop de Hospital wing uit.
Ik kom weer langs het Charms lokaal. De mensen zijn nog steeds bezig. Great, dit hoef ik eigenlijk niet te horen. Gauw loop ik door richting de common room van Gryffindor. Dan heb ik even rust voordat iedereen binnen komt.
Sirius' pov
Ik knop mijn blouse weer dicht en Olivia doet haar rok goed. Ik grijns en loop het lokaal uit. In de deuropening blijf ik staan. 'Het was gezellig!' Grijns ik terwijl ik me omdraai en wegloop. Als ik achterom kijk zie ik nog net hoe Olivia tegen de muur omlaag zakt en met een zwaai van haar stok de deur dichtklapt.
Als ik aankom bij de leerlingenkamer van Gryffindor zie ik James al in een sofa zitten. 'Yo maat! Waar was jij?' Hij kijkt me aan. Zijn blik gaat langs mijn nek en direct begint hij te grijnzen. 'En van wie zijn die zuigzoenen?' Mijn kaak wordt wat roder. 'Jij hebt een beurt gehad!' 'Geloof me, zij ook!'
JE LEEST
My famous Marauders story
أدب الهواةSequel on Going to Hogwarts again. Olivia Red wordt na haar 4e jaar op Beauxbatons overgeplaatst naar Hogwarts. De meesten zouden haar zien als een voorbeeldige leerling, maar laat je niet misleiden door de buitenkant. Olivia windt elke docent zo om...