5. Prípravy

11 0 0
                                    


„Čo povieš? Ktorá z nich je lieska?" pýtal sa James ráno pri raňajkách a ukazoval Belle dve vzorky dreva.

„Táto." ukázala prstom na tmavšiu vzorku.

„Správne. Príď to do mojej firmy naučiť špecialistov drevárov." pokrútil hlavou a vzorky odložil do tašky.

„Čo sa stalo?" spýtala sa Lily.

„Tí blbci to všetko poplietli a teraz mám strakaté metly. Bledá rúčka, tmavý chvost."

„No a? Veď je to v móde?!" usmievala sa Bella.

„Možno v oblečení žabka. Ale nie v športových potrebách."

„Ak neberieš do úvahy futbalové lopty." nadhodila Lily a s Bellou sa začali smiať.

„Veľmi vtipné." James si vzal tašku, prešiel do obývačky a zmizol v kozube.

„Naozaj musí pracovať aj cez sviatky?" Bella sedela na kredenci a pila kakao.

„Asi áno." vzdychla Lily. „No tak, na obed je doma a potom ťa riadne zguľuje, uvidíš."

„To dúfam. Sľúbil mi to."

„Dávaj si pozor. Ocko vie byť nebezpečný, prešibaný, rafinovaný..."

„Pokračuj. Čo si ešte chcela povedať?" vyzvala mamu Bella.

„...skvelý priateľ i neúprosný nepriateľ, no v každom prípade platí že ťa veľmi ľúbi."

Bella prikývla a začala premýšľať. Presne takto o rok už bude chodiť do Rokfortu. Už žiadna matika, anglina a ďalšie nezmyselné predmety. Kedy jej asi tak príde list z Rokfortu? Už sa nevedela dočkať.

„Idem von." povedala, dopila kakao a išla sa do izby obliecť.

Bol koniec decembra takže Michael bol konečne doma a mohli celý čas debatovať o Rokforte. Bolo im super. Bella sa z jeho rozprávania tešila do Rokfortu ešte viac. Po sviatkoch musel už odísť ale ostatní neboli smutní. V januári prišlo pozvanie do Rokfortu Petrovi, na konci februára Belle, v marci Stelle a na začiatku mája Brandonovi.

„Ľudia, uvedomujete si to?!" rozplývala sa Bella. „Ešte necelé štyri mesiace a sme na Rokforte."

Všetci sa veľmi tešili a dôkladne pripravovali.

„A ja tu zostanem sama." ozvala sa zrazu Melissa.

„Viem ako sa cítiš." povedala Bella a tuho kamarátku objala. „Počkáme na teba Melissa."

Všetci sa smiali. Práve odchádzali z jedálne do šatne. Bol posledný júnový týždeň.

„Parené buchty." Stella si vyhadzovala jablko ktoré dostali k obedu. „Posledné jedlo v tejto škole čo som dostala."

„Hádam to neľutuješ?" spýtala sa Bella.

„Tebe nebude smutno?"

„Vôbec nie." odsekla Bella, vošli do šatne a začali sa prezúvať. Hotoví odchádzali.

„Poď sem, Bella!" zvolal zo šatne jej spolužiak Emanuel. Na to aký bol ten chalan vo všetkom rýchly sa v šatni dosť motal.

No Bella hneď pochopila, keď ju zavolal, že s ňou chce prehodiť pár slov osamote. Pozrela naňho. „Čo chceš Emo?!"

„Vraj odchádzaš."

„Áno."

„Na nejakú internátnu školu v Škótsku."

„Áno."

„Škoda že už nebudeme spolužiaci."

„Doteraz to tiež nemalo nijaké výhody." prskla mu to úprimne do očí.

„No, celkom mi budú chýbať tvoje zemepisné rady na písomkách." priznal sa.

„Len som sa nad tebou zľutovala, lebo viem že v zemepise si fakt stratený."

„Hej...to hej." vzdychol si.

„Tak sa maj." mávla na pozdrav a chystala sa na odchod keď ju chytil za ruku.

„Počkaj!"

„Chcel si ešte niečo?" spýtala sa nervózne Bella. Už chcela ísť za kamarátmi ktorí ju čakali pred školou.

„Áno." Emo nečakal ani chvíľu a rýchlo ju pobozkal na ústa.

Bella sa zahnala päsťou a udrela ho do tváre. „Idiot!" vyšla zo šatne a cestou von si utierala ústa. „Fuj!!!"

„No konečne." Melissa si podupkávala nohou.

„Čo chcela tá „hollywoodska tvár"?" spýtala sa Stella pričom prstami napodobnila úvodzovky.

„Poďme rýchlo." ozval sa Peter. „Chceli sme ísť na tú zmrzlinu, nie?"

„Hej, ale najprv si musím ísť umyť zuby." odpľula si Bella.

„Čo?" nechápala Stella.

„Ten „zo zemepisu nič netušiaci človek"..." prstami napodobnila Bella úvodzovky ako pred chvíľou Stella, „si myslí že môže všetko a pobozkal ma!"

„On sa ťa opovážil dotknúť?!" pohoršil sa Brandon.

„Podľa mňa je to skvelé." nesúhlasila s nimi Melissa. „Máš nápadníka Bella."

„Nikoho nemám!" uviedla ju na pravú mieru Bella.

„Zabijem ho!" povedal Brandon a už sa chystal za Emom vyštartovať, keď ho Bella zadržala.

„Stoj! Kašli naňho! Ideme na zmrzlinu!"

Boli to tie najlepšie prázdniny. Michael prišiel z Rokfortu, takže o zábavu bolo postarané. Užívali si ako sa len dalo a balili do novej školy.


Potter poviedky 2Where stories live. Discover now