Hoofdstuk 3 (trainen/beoordeling)

173 13 1
                                    

We mogen net beginnen met trainen en dus ga ik naar de messen. Ik blijf werpen tot ik het goed kan en aangezien de rest er ook niet echt veel van bakt besluit ik dat ik beter iets met overleven kan doen. Dus loop ik naar het vuur maken. Met een paar lucifers lukt het zo, maar als ik aan de slag moet met alleen een stok om hem aan te steken, gaat het fout. Het lukt echt voor geen meter. De man van het vuur maken blijft maar tips geven, maar toch lukt het me dus NIET!!! Van woede ga ik mega snel draaien met de stok tot mijn handen pijn doen. Als ik even stop om mijn handen te bekijken voel ik hitte. Ik kijk omlaag en tot mijn vreugde heb ik een vuurtje. Triomfantelijk maak ik hem weer uit en ga naar het eetbare planten onderdeel, waar ik een zeer uitgebreide uitleg over alle eetbare planten en dat ik nooit onbekende planten mag eten. Ik luister zo goed mogelijk en probeer alles te onthouden, daarna mag ik een test doen. En tot mijn vreugde is het 75% correct. Vind ik een hele goeie score voor de eerste keer!

Ik loop vrolijk naar het klimmen. Eerst klim ik in netten, wat me wel goed afgaat, daarna zijn de bomen aan de buurt. Nou mijn conclusie's als ik klaar ben dames en heren :

1. Ik ben niet sterk genoeg om mezelf omhoog te trekken

2. Ik ben niet oplettend genoeg om breekbare takken van stevige te onderscheiden

3. Ik ben niet snel genoeg hierin en zal dit dus nooit kunnen doen om van een vijand te ontkomen

4. Ik ben niet goed in op de tast steun zoeken voor mijn voeten, waardoor ik naar beneden moet kijken en last heb van hoogtevrees.

Dus mijn hele conclusie : ik ben hier waardeloos in!

Tijd om te treuren heb en krijg ik niet, omdat we moeten lunchen. De trainster had op Clove gepast en ik neem haar nu over. In de eetzaal geef ik haar melk uit een flesje en eet zelf pannenkoeken. Daarna geef ik Clove weer aan de trainster en vraag of ze haar in een wiegje ofzo kan leggen. De trainster vindt het prima en doet wat ik heb gevraagd. I ga naar de lopende band en begin erop te rennen. Ik hou het precies 17 minuten vol, dus daar moet ik ook echt wat aan doen, maar niet nu, want ik moet echt even zitten. Ik kijk om me heen en zie een bank. Ik plof erop neer en hijg even lekker uit.

"Hey, jij was toch Dayla?" Vraagt een meisje met lang rood krullend haar, er staat ook een meisje achter haar met een bruine huid, lang zwart haar met krullen, ze zijn even oud (15 ofzo). "Ja, mijn zusje is Clove. Hoe heten jullie?" Vraag ik. "Ik ben Ginger en mijn zusje is Maya." Zegt het meisje met rood haar. Ik ben verbaasd. "We zijn een tweeling." Voegt Maya erbij. "Dat had ik eigenlijk niet verwacht." Ze lachen precies tegelijk en ze hebben ook precies dezelfde lach. "We wouden vragen of je ons bondgenoot wil worden." Zegt Ginger als ze uitgelachen zijn. "Is goed en Clove?" Ze bijten precies tegelijk op hun lip, dat betekent vast niks goeds. "Met Clove gaan we te snel dood." Zegt Maya voorzichtig. "Ik ga Clove niet achterlaten." Zeg ik boos. "Oké, ze mag erbij, maar wij zorgen niet voor der en als ze mensen bij elkaar gilt, dan zijn wij weg en helpen jullie niet." Dit is een redelijke deal, beter gaat toch niet lukken, dus ik knik en het bondgenootschap is gesloten. We gaan met zijn allen gezellig messen werpen (in hoeverre dat gezellig kan zijn dan).

------------------

Dag 2

------------------

Ik ga vandaag weer oefenen met klimmen en wel met Clove op mijn rug! Ik mag namelijk in de arena een ding mee waarmee ik Clove kan meeslepen, omdat de rest anders een oneerlijke voorsprong hebben. Ik neem Clove dus in dat ding mee naar een boom en begin te klimmen. Het gaat al beter dan gisteren en na 2 uur (ik weet het ik ben nog steeds een slechte klimmer) bereik ik de top en Klim ik weer omlaag. Daarna ga ik naar messen werpen, eetbare bessen test, gewichtheffen, lunchen, conditie opbouwen, vuur maken, messen werpen, speren werpen, boogschieten en weer klimmen. Dan is de dag voorbij en ga ik snurken! :)

--------------------------

Beoordelingsdag

--------------------------

Ik wacht tot ik aan de buurt ben samen met Clove en dat is al best snel. Ik weet wat ik ga doen. Messen werpen met Clove op mijn rug (niet dat ik dan een hoog cijfer krijg). Ik zeg mijn naam en die van Clove en loop met haar op mijn rug naar het messenonderdeel. Clove begint natuurlijk keihard te huilen, maar ik moet nu echt door. Ik troost haar zo wel. Ik pak 10 messen. Ik gooi het eerste mes. Hij komt heel toevallig in het doel terecht en niet ernaast. Mes 2 komt in het hoofd terecht (maar ik mikte op de buik). Mes 3 komt ook in het hoofd en de volgende messen in de buik. Ik ben best tevreden en kijk achterom. Ze kijken nogal verveeld, daar moet ik even iets aan doen!

Ik loop naar het eetbare planten onderdeel en doe de test. Ik heb nu 90%. Ik kijk nu kijken ze nog verveelder! Ik geef het op en buig. Ik wacht tot ze zeggen dat ik mag gaan en troost ondertussen Clove. Dat wachten een paar minuten duurt, want dan hebben ze pas door dat ik daarop zit te wachten. Ik loop meteen naar mijn verdieping en vertel hoe het ging.

Die avond haal ik een 5 en Clove een 1. Dus voor het eerst in de geschiedenis heeft iemand een 1. Boos breng ik Clove naar bed en ga zelf ook slapen.

The 2de CapitoolgamesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu