BAZI ŞEYLERİ İYİ SORGULA! ⚠️

94 25 3
                                    

Şimdi sizden dinimizi yani İslamı düşünmenizi istiyorum. Biz bu dine bağlıyız ve bu dine inanıyoruz. Allah'ın varlığına, Peygamberlere iman ediyoruz, kitabımız olan Kur'an a, Kaza ve kadere, meleklere iman ediyoruz.
Şüphesiz Allah katında din İslâm'dır."

Ama biz böyle düşünürken bize ters giden topluluklar var bunlardan biri de ateistler.

Ateistlerin sürekli akıllarında dolanan sorular varmış. Bu sorulara beraber bakalım ve birlikte cevap verelim.

~Neden İslamı seçmeliyim?

Çünkü İslam da her insan birdir. Yaratılış olarak kimse kimseden üstün değildir.
İslam'ı seçen birisi hem dünya da hem de ahirette paha biçilemez bir mutluluğa ulaşacaktır.

"Din bizim hem dünya hem de ahiret teminatımızdır. "

yahudilik inancına göre " peygamberlerin çoğu israil oğullarından Geldiği İçin ve isada israiloğullarının son peygamberi olduğu için İsrailoğulları kutsanmış ırktır ve hak din onların dindir.

Hırıstiyanlık inancını göre isa Tanrının oğludur ve kutsal bir ruh taşımaktadır.
Bu tür düşüncelerin olduğunu da göstermek istedim.

Kendini manevi olarak boşlukta hissedebilirsin. Zaten bu dünya nın anlamını, mutluluğunu yaşamak isteyen birisi İslam'ı seçer.

İslam'a göre en büyük şirk Allah tan başka ilaha inanmaktır.

Gerçek yaratıcıyla tanışmak isterseniz hak dini İslam'ı seçmelisiniz.
Başka bir şeye ilahlığı yakıştırmanız hem ahiretinizi hem de dünyanızı mahveder.

"Unutulmamalıdır ki, manevi felaket maddi felaketlerden daha kötüdür. "

~Kadınlar yüzünü gözünü kapatıp neden kendilerini kimliksizleştiriyorlar?

Buna kimliksizleştirme denmiyor güzel kardeşim buna kadının kendini haram gözlerden koruması deniyor.

Bilinmesi gerekir ki kadının yabancı erkeklere karşı hicaba bürünmesi ve yüzünü örtmesi, farzdır. Burda kimliksizleşme söz konusu değil.
Allah Teâlâ, mü'min kadınlara edep yerlerini korumalarını emretmiştir. Irzın korunmasını emretmek, aynı zamanda ona vesile olan hicabı da emretmektir. Çünkü yüzü açmak, ırzın gitmesine neden olabilir. Hiçbir akıl sahibi yüzü örtmenin, ırzın korunma yollarından birisi olduğu konusunda şüphe etmez. Çünkü yüzü açmak, kadının yüzüne bakmaya, kadının güzelliğini düşünmeye ve bu bakışla ondan zevk almaya götürür. Dolayısıyla bu durum, önce kadınla buluşmaya, ardından da onunla zinâ etmeye götürür.

~Siz Allah'a inanıyorsunuz da sizce de Allah kibirli değil mi? (Haşa! )

Sorgulamanın da bir adabı bir şekli vardır
Alemlerin Rabbim olan Allâh nasıl olurdu kusurluymuş gibi gösterilir?

Bir iş yerinde çalıştığınızı farz edelim, eğer ordaki patronun dediklerini yapmadan, kafana göre işini yapmaya çalışırsanız başarısız olduğunuzda patronunuz sizi işten çıkarması kibir sayılmaz.
Konumuza gelirsek, Allah bize doğru yolu seçmemiz için akıl ve irade vermiş değil mi? Patronunuzun yaptığı nasıl hayatınızı etkiliyorsa, iman edip etmemekte ahiretimizi etkiler.
Başarısızlık nasıl sizin yaptıklarınızın sonucuysa ve patrona kibirli diyemiyorsanız, Allahu Teala ' ya da kibirli diyemezsiniz.

Akıl ve irade sahibiyken bu mümkün değil eğer Allah bizi sınava tabii tutmadan cennete ve yahut cehenneme koysa o zaman belki bunu sorgulayabilirdik.

~Allah' ın var olması için bir zamana dahil olması gerekir?

Eğer Allah 'ı bir zamana dahil edersek, O' nun bizden farkı olmaz öyle değil mi?

"Allah zamandan ve mekandan münezzehtir. "
Zaman da Allah 'ın yaratmasıyla var olmuştur.

~Allah kendi yarattığını sonsuza kadar niye yakıyor?

Rabbim sana,
"BANA KUŞKUSUZ İNANIN,ŞÜKREDENLERDEN OLUN. " demiş.
Ama sen hala kendi bildiğini okumaya devam ediyorsun.
Kardeşim zaten sen kendi seçimini kendin yapıyorsun, kendin seçiminle kendini yakıyorsun.
Allah iyiyi kötüyü seçebil diye seni irade sahibi olarak yaratmış. Buna uymayarak kendi ellerinle kendini yakıyorsun.

Mesela, annenin sana bir ceza verdiğini düşün. Bu annenin seni sevmediği anlamına gelmez değil mi? Sadece sana zarar gelmemesini için bir takım tedbirler alarak seni korumaya çalışıyor.

Rabbimiz çok merhamet sahibi. Sana ölene kadar şans veriyor. İnan, O'nunyoluna dön diye.
Bu imtihanın sonucuna ödül yada ceza koymuş
Bunun sonucunda neyi hak ettiğini yaptıklarınla belirliyosun. Seçim senin güzel kardeşim?

~Allah bizim cennete yada cehenneme gideceğimizi biliyorsa bizi niye yarattı?

İlk olarak yaratılma gayemizi ve kainatın yaratılma amacını bilmemiz gerekiyor.
İnsanın yaratılma gayesi ibadet etmek ve Allah'a kul olmaktır.

Kainatın yaratılış amacıysa, hangimizin iyi amellerde bulunacağını görmek için.

Bana göre bu soruyu kendisine soran bir kişi yaratılış amacını hikmetsiz bulmasıdır.

Şimdi gelelim konuya, Allah yarattığı sanatlarla bize kendini tanıtmak istemiştir. Tanıttırdığı kullarının ise kendisine iman etmesini istemiştir.

Allah alemdeki rahmetiyle kendini sevdirmek ve verilen her şeye şükür edilmesini istemiştir.

Zerrelerden güneşe kadar her şeyin O'na boyun eğdiği zata itaat etmek,yarattıklarına şükür etmek, ona secde etmek için ver edildik.

~ Allah'ı kim yarattı?

En büyük yapılan, yanlış soruları yanlış sormamız ve kavramları doğru kullanmamamız.

Mesela insanı kim yarattı? Dediğimizde insanın yaratılmış bir varlık olduğunu anlarız.
Eğer Allah'ı kim yarattı? Dersek Allah ın yaratılmış bir varlık olduğu anlamına getiririz.

Ortada yanlış bir soru olduğu gibi, Allah'ı yaratılmış bir varlık gibi düşünmeye sevk ediyor.
Ama Allah ın sıfatlarundan biri de yaratılmamış olmasıdır. Bu yüzden böyle bir soru sorulamaz.

Şuanlık bu kadar soruyla karşınıza geldim. Yanlış bir şey yazdıysam yorumlarınızı bekliyorum 💕

ALLAH'A LAYIK OL Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin