2. kapitola: Letáčky, peníze, problémy

175 18 0
                                    

,,Letáček? " ozvalo se najednou vedle něj.
Newt se otočil za hlasem a spatřil nejdříve dlouhé zrzavé vlasy, které splívaly dívce až ke štíhlému pasu a které jí rámovaly půvabný obličej, jemuž dominovaly velké smaragdové oči. Rty měla stočené do zářivého úsměvu a podávala mu barevně potištěný papír.
,,Ano, děkuju, " vzal si ho od ní v údivu a nemohl z ní spustit oči. Když ho od ní přebíral, jejich prsty se o sebe lehce otřely a Newt ucítil podivný a silný proud magické energie, která jím projela jako blesk.
Chvíli na ni přestal koukat a shlédl na leták, který mu podala. Novosalemská společnost, stálo na něm a obraz pod nápisem znázorňoval ruce, které přelamovaly hůlku vejpůl. Na pozadí toho všeho byly plameny.
Mlokovi vyschlo v ústech. Leták ho vyděsil stejně jako ta žena, která vykřikava ta slova, která v sobě skrývala až moc pravdy.
,,Jste v pořádku? " zeptala se ho a on na ni upřel svůj pohled.
Pokusil se usmát a rozhodně se mu to povedlo víc, než na té lodi.
,,Ano, jen mě to trochu udivilo. U nás v zemi nic takového neexistuje, " pronesl a pečlivě vážil každé své slovo.
,,To se ani moc nedivím... v dnešní době není příliš prostoru pro takovéto myšlenky. Myslím si však, že lidé si to nechtějí připustit ze strachu. Je to takový ten postoj typu: Já nevidím tebe, ty nevidíš mě, " sdělila mu svůj názor a Scamandera překvapila, jak je ta dívka před ním inteligentní.
,,Jste velmi chytrá, slečno, " složil jí kompliment, byť trochu kostrbatý.
,,Ty! " vykřikla žena za ním. Otočil se a zmateně na ni pohlédl. ,,Co tě k nám dnes přivádí?" dodala.
Mlok se zarazil. ,,Jen-
Jen jsem šel kolem, " vykoktal a spatřil něco, co jo neskutečně vyděsilo. Dugalík utekl a právě nenápadně ukradl těch pár centů, co měl bezdomovec v klobouku.
,,Promiňte, jen procházím, " prodíral se davem jeden obtloustlý muž a v ruce držel kufr, který byl naprosto totožný s tím Scamaderovým.
,,Jsi snad hledač? Hledáš pravdu? " pravila tajemně a ztišila hlas.
Mlok, který se už vzpamatoval z předchozího šoku, jí hbitě odpověděl: ,,No, víte, já jsem spíš chytač."
Spatřil chlapce, mohl být podobně starý jako tajemné dívka. Opět v Newtovi podivně problesklo. Byl to zvláštní a magický pocit, který nelze slovy popsat.
,,Musím, musím už jít, promiňte, " vyhrkl a vyběhl za hrabákem, drobným tvorečkem, jenž je podobný krtkovi a jde po všem, co se leskne a třpití. Tyto pohlady, které si nakrade, pak strká do kapsy, kterou má na břiše, a právě teď si do ní cpal zlatý řetízek, jenž nenápadně ukradl kolemjdoucí dámě.
Ovšem tato malá potvůrka Mloka zpozorovala a bleskurychle vběhla do banky a Newt hned za ní. A tak začala zběsilá honička. Hrabák kradl a prchal, Scamander ho pronásledoval, bohužel však marně. Ne a ne ho stále chytit. Byl z toho poměrně nervózní, protože lidé si jeho prapodivného chování začali všímat. Jeden malý buldoček po Dugalíkovi začal i štěkat.
Mlok se zničeně posadil na lavičku a očima těkal po okolí, podupával nohou a snažil se ho pohledem vyhledat, neboť ho už ztratil z dohledu.
,,Dobrý den, " promluvila osoba vedle něj. Scamander jediným pohledem zjistil, že je to ten chlapík, jenž se prodíral davem tam venku.
,,Dobrý, " odvětil mu krátce, pohledem hledajíc hrabáka.
,,Já jsem Jacob Kowalsky a vy? " vyptával se stále muž, nervózně se usmívajíc od ucha k uchu.
,,Newt Scamander, " odsekl krátce. Nechtěl být mezdvořilý, ale teď neměl na povídání opravdu čas.
,,A co tady děláte? " promluvil na něj znovu. V tuto chvíli už měl Mlok nervy na pochodu, a tak se na pana Kowalskiho podíval a pravil: ,,To samé, co vy, pane Kowalski."
Muž před ním vykulil oči. ,,Chcete si zažádat o půjčku a otevřít si pekárnu?"
,,Jo, " potvrdil jeho slova, byť to byla velká lež.
,,No, " polkl hlasitě Jacob, ,,tak hodně štěstí. Ať vyhraje ten lepší." Natáhl k Mlokovi ruku, jenže ten už byl myšlenkami úplně jinde, neboť právě zpozoroval hrabáka.
,,Vám taky, " vyhrkl už za běhu pryč od zmateného Jacoba, který byl právě zavolán na schůzku. Bohužel si Molk ve spěch neuvědomil, jakou vzácnost to nechal ležet na lavičce a Jacob si ji vzal s sebou, když Newt na jeho volání nereagoval. To však ještě netušil, jak si tímto svým skutkem zavařil a co díky němu získá.

...

Počet slov: 701

ObscurusKde žijí příběhy. Začni objevovat