~1 år senare~
Det har snart gått 1 år sedan Jonas dog. Han sa att jag inte skulle göra något dumt men jag klarar verkligen inte av att vara utan honom. Som tröst har jag Martinus men det är inte vilken tröst som helst utan det är att vi har.. sex.. jag vet det är jätte konstig men det får mig att bara glömma allt för en sekund. Mina känslor är fortfarande starka för Jonas men det kan vara så att mina känslor sakta åker över till någon annan.. någon som jag känt sedan den dagen Gerd-Anne tog med mig hem till henne. En av tvillingarna helt enkelt, vem det är säger jag inte då jag inte riktigt är helt säker på mina känslor men när jag tänker efter så har han alltid funnit där för mig i alla lägen. Det är alltid honom jag gått till först. Men saknaden av Jonas är stor och dagligen försöker de båda tvillingarna att få mig på andra tankar. Snart ska Marcus och Martinus ha konsert i Sverige också. Det är då min plan jag haft de senaste åren slå in. Jag ska rymma och leta efter min riktiga familj. Egentligen så skulle Jonas följa med mig då han ville leta efter sin riktiga familj han med men tyvärr så.. aaa, ni vet ju. Först tänkte jag att jag skulle leta upp Jonas familj också meeeen det skulle vara väldigt konstigt om jag kom där och ba: "Hej! Jag var flickvän till er son som ni lämnade på fosterhem och han är nu tyvärr död"Nej det hade inte låtit så bra så det ska jag låta bli att göra.
"Lisa! Det är mat!"
Ropar Gerd-Anne från nedervåningen. Sakta stänger jag min dagbok och går sakta ut från mitt rum. Jag möter Martinus utanför. Han kysser mig försiktigt på kinden och ler mot mig innan han tar min hand. Tillsammans springer vi skrattandes nerför trappen och in till köket där maten står uppställd. Tacos... mums.
———————————————————————————
Sorry för ett kort kapitel..Nämen vad hände där med Martinus & Lisa?
(Oj, skrev det här för fett länge sedan.. så dålig)
Rösta & Kommentera✨
CZYTASZ
Hans död förstörde mig och du är min tröst {M&M} [PAUSAD]
Fanfiction"Mamma? Pappa?" Ropade jag högt. Inget svar fick jag tillbaka. Vart är jag? Den gula fjärilen jag följt efter satte sig på min hand. "Vart är mamma och pappa?" Frågade jag fjärilen, den flög iväg. "Erik! Kolla vad jag hittat! Den lilla flickan kan v...