Hoofdstuk 1

509 7 0
                                    

Het gedaante kwam dichter bij, zijn gloedrode ogen werden als maar meer zichtbaar. Het arme slachtoffer kan geen kant meer op. 'Oh god ik wil niet meer kijken!' roept Chloe. '"Doe niet zo zielig" lach ik. "Het is maar een film!" 'Zet dat ding uit!' schreeuwt Chloe uit. "Oke dan, ik kijk het einde wel een andere keer. Jij je zin'.  Zoals elke vrijdagavond kijken ik en Chloe een film en houden we een sleepover. Het is een traditie geworden, vind ik. Hoewel we beste vriendinnen zijn, zijn we heel verschillend. Mijn naam is Bethany of Beth, zoals iedereen me noemt en ik ben een meisje van 15 jaar, heb blond, lang haar, en 'het perfecte lichaam', volgens Chloe altans. Wat ik dus totaal niet vind. Chloe is even eens 15 jaar oud, maar heeft bruin, halflang haar, en is molliger gebouwd. Ik heb bom veel vriendinnen en ben volgens Chloe een jongensmagneet. Chloe daarintegen, krijgt bijna nooit aandacht van jongens en heeft maar 2 echte vrienden, Beth en haar buurjongen, waar volgens haar heel wat mee mis is. 'Wat zullen we gaan doen!' vraag ik. Waarop Chloe meteen antwoord: 'We kunnen onze pyjama gaan aantrekken, maar vertel me eerst alles over je date met Jason!' Ik had Jason leren kennen toen hij zijn smoothie over mijn lievelingshirt heen kiepte, en het was meteen liefde op het eerste gezicht. Altans, volgens mij. Om het goed te maken zou hij mij eens meenemen naar de bioscoop. En dat reken ik dus als eerste date. Jason is een jongen die van California naar New York verhuisd is, hij is 17 jaar en heeft blauwe, labyrint ogen, waar je meteen in wegzinkt. 'Het was PER - FECT! We hadden afgesproken in Central park, om daarna naar de bios te vertrekken. Het regende bakken uit de hemel, en ik had me dar niet op voorbereid. Ik stond daar zonder jas of pul, met mijn splinternieuwe jurk! Hij zag dat ik aan het beven was en gaf me zijn jas, man wat vond ik dat romantish! Ik was wel blij toen we bij de bioscoop waren, want het was ook nog eens ijskoud. We waren maar net op tijd om nog een grote bak popcorn en een beker cola te gaan halen. Hij zou alles betalen, wat ik best handig vond, want ik had al mijn zakgeld aan mijn jurkje gegeven.' Chloe was één en al oor. "Beth dat is zo romantisch! vertel verder!'' riep ze. Zonder op haar in te gaan, ga ik verder :'We gingen de zaal binnen en zochten onze plaatsen, ik vond het wel spannend want de film zelf zou geheim blijven, ik mocht dus de hele tijd niet weten welke film we zouden kijken. Wat nog het beste was, was dat hij een romantische weenfilm had gekozen! Ik had eerder een horror, of actiefilm met veel bloed verwacht, maar nee!' "Nee? Serieus? Die jongen is echt perfect! Heeft hij zo toevallig geen identieke tweelingbroer ofzo?" 'Hahaha ik zal het eens navragen! Maar mag ik nu verder vertellen, het beste stuk moet nog komen!" 'Kom maar op!' Riep Chloe wild. ''Oke dus, de film begon, en nu het beste, hij deed alsof hij zich uitrekte, en onderstussen legde hij zijn arm op mijn schouder, en ik begon te blozen, vanbinnen werd ik gek! Ik denk dat ik vlinders heb snap je?! Daarna is er niets meer gebeurd tot de pauze.' "En dan?" 'Wel, na de pauze, begon dus de film weer, en toen gebeurde waar ik nooit van had kunnen dromen, tegen het einde van de film, je snapt het wel, de kusscènes' Zei ik met een knipoog. 'En ik was zo aan het opgaan in het moment, dat ik helemaal van de wereld was,' "Bethany vertel gewoon wat er gebeurde alsjeblieft!"Ik ging verder. "We hebben gekust!" 'OH MY GOD SERIEUS? En hoe was hij? Hoe was het? Zijn jullie nu samen? Tell me everything!' "Laat me dan vertellen!" Lach ik. Het was mijn eerste kus geweest. "Wel het ging ongeveer zo, ik keek naar hem, hij naar mij, en op een bepaald moment kuste hij mij. Eerst was het héél onwennig, maar na een tijd ging het vanzelf, en ja we zijn officieel een koppel, alleen willen we het nog niet algemeen bekend maken, je bent de enige persoon die het weet! Vertel het niet door he!' "Nu ben ik dus jloers!" Zei Chloe heel kortaf, maar je zag dat ze er geniet in had. 'Morgen is onze volgende date, we gaan naar het park, gewoon wat rondhangen.' Ik probeerde mijn best te doen alsof het me niets deed, maar je kon zien aan mijn ogen dat er vlinders waren.

Stalked, someone's watchingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu