"Pergi pergi aku benci kau pergi!" bunyi teriakan itu menyentak penghuni rumah itu.
Mikael yang terlena di ruang tamu terus berlari masuk ke dalam bilik.
Terlihat Nureen yang sedang membaling bantal yang berada di atas katil.
"Reen stop it" pujuk Mikael.
"PERGI MAMPUS AKU BENCI KAU PEREMPUAN TAK GUNA"
"NUREEN QAIRINA" Mikael meninggikan suaranya.
Nureen tersentak. Dia seakan-akan baru tersedar.
Terus air matanya mengalir turun.
Mikael terus memeluk Nureen, cuba untuk menenangkan isterinya.
"I'm here with you. Everything is fine. You should rest" tutur Mikael lembut.
Tangisan Nureen mula kedengaran setelah sekian lama dia mendiamkan dirinya.
"She wants to kill me. I takut" menggigil satu badan Nureen sebaik sahaja ayat itu dilontarkan.
"I will protect you. Don't worry. Don't stress yourself" pujuk Mikael.
Nureen mula kembali terlena.
Mikael mengeluh.
Wajah Nureen diperhatikan.
'Tak ada perkara yang lebih bermakna in your life melainkan Mama Wardah. I know that but hrmm'
Saat terus menghitung minit. Setiap minit digantikan dengan jam. Jam melengkapkan satu hari. Hari berganti hari. Siang berganti malam.
Walaupun itu terjadi. Walaupun bumi melengkapkan putaran pada orbitnya tiada apa yang dapat menggantikan memori pahit di dalam ingatan hidup Nureen Qairina.
Dia hanyalah seorang Nureen Qairina yang disatukan bersama Tengku Daniel Mikael.
Kebahagian berputik walaupun perjalanan hidup mereka dipenuhi duri. Satu per satu rahsia terbongkar tetapi itu hanya masa silam Nureen Qairina. Kerana dia juga manusia biasa.
Ten months later
Kawasan tanah perkuburan itu dibasahi dengan air hujan.
Seorang demi seorang meninggalkan kawasan perkuburan itu.
'Semoga mama tenang di sana. Forgive us mom'
Gadis itu beredar bersama seorang lelaki yang sentiasa menemaninya.
"Gosh Mya faster please" jerit Syahmie dari luar.
Mya kelam kabut keluar dari rumah dan masuk ke dalam sport car suaminya.
Ya sebulan lalu mereka telah selamat disatukan.
Hospital
Puan Sri Wardah dan Tengku Hamisah bermundar-mandir di hadapan labour room.
"Haish Bonda can you please sit" tegur Mukhlis yang naik pening kepala melihat Bonda serta besannya tidak duduk diam.
Beberapa minit kemudian, Mikael keluar dari labour room setelah sejam menemani Nureen.
"I got twins ma Bonda" jeritnya.
Melompat dua wanita itu.
"Mika" jerit Mya yang berlari mendapatkan sepupunya.
"How?" soal Mya sambil cuba mencari oksigen.
"I got twins daughter"
"Oh My God" Mya terjerit kecil.
YOU ARE READING
CHANGED✔
RandomChanged Everything can be changed. Heart? Feeling? Fate? Past life? For 'this person' all that can be changed even if all it was a bit painful. Start:12th June 2017 End:31st July 2018 ⇨Rank⇦ 13/12/17:#51 in random 17/12/17:#37 in random 26/6/18:#30...