Eldhästen's kraft

83 2 1
                                    

Hej, mitt namn är Vanessa och är 8 år gammal.

Jag började att rida för 5 månader sedan. Jag är en nybörjare. Men jag har en favorithäst, Cindy.

DÅ BÖRJAR BERÄTTELSEN

Det var en vanlig skoldag, hade inga kompisar, alla mobbade för mitt utseende. Just nu ville jag bara dö, tänkte jag!

Alla hatar mig, förutom min familj.

När skolan var slut så cyklade jag hem, det tog bara 5 minuter att cykla.

-hur har det gått i skolan idag? Frågade mamma.

-det har gått bra, svarade jag.

-vill du och ner till stallet och rida? Frågade mamma.

-ja, jättegärna. Sa jag.

-okej, vad bra. Jag har bokat en privatlektion till dig. Sa hon.

-tack, sa jag och kramade om mamma.

Idag skulle det bli ris och kyckling. Inte min favoritmat.

När vi hade ätit klart så åkte vi till stallet, det var inte så långt. När jag kom in i stallet så kollade jag vilken häst jag skulle få rida på. Men när jag kollade så stod det inget häst-namn.

Det var lustigt, tänkte jag.

-där är du, hörde jag en röst säga.

När jag vände mig om så stod ridläraren där.

-det står inget namn för att idag får du välja häst, sa ridläraren och log.

Yes!!! Tänkte jag.

-kan jag få ta Cindy? Frågade jag.

-tyvärr, hon haltar, sa ridläraren.

Okej, sa jag och var inte lika glad. För att Cindy var den ända hästen som var bäst.

-kan jag få Lizzy då? Frågade jag.

-ja, det kan du. Börja att rykta,sadla och tränsa så kommer jag sen. Sa ridläraren.

MER??

Eldhästen's kraftWhere stories live. Discover now