Jeff melangkah masuk ke ruang makan.
Terlihat dua wanita yang dikenalinya sedang berbual-bual.
"Reen" panggilnya.
Nureen yang dengar namanya dipanggil segera dia memandang.
Wajah itu yang masuk ke dalam retina matanya. Wajah yang agar sukar dia meluahkan perasaannya.
"Jeff duduklah sini" pelawa Puan Sri Wardah.
Jeff menyalami tangan wanita itu.
Nureen melarikan pandangan matanya.
"You still mad at me" kata Jeff selepas menarik kerusi untuk duduk.
Kemudian, dia terlihat ke arah bayi yang sedang didukung oleh mama-nya.
"So cute just like you. Reen we need to talk" kata Jeff.
Puan Sri Wardah segera meninggal tempat duduknya bersama Mikayra.
Dua beradik itu memerlukan masa mereka.
"Reen" panggil Jeff.
"What?" soal Nureen acuh tak acuh.
"I miss you" tutur Jeff.
"Sorry not interested with your talk" kata Nureen ingin bangun tetapi segera dihalang oleh Jeff.
"Let me explain first. Please Reen" kata Jeff memegang lengan wanita itu.
"Okay what do you want to explain to me? Explain how madly in love are you guys. Hah. Like that. I can't believe it" hambur Nureen.
"It's not like that. But can you please forgive her. Poor her Reen. Lagipun her mom dah tak ada. Tak boleh ke you maafkan dia" kata Jeff.
"Jeff you know me well but why make me hate you. You know me well better than them. But why you being like this. There are thousand girls out there that suit you well. Why her?" soal Nureen geram.
Baru sekarang amarahnya diluahkan.
"To the honest I met her atas dasar kesian and simpati. Tak lebih dari tu. But after that everything changed-"
"Changed what? Changed into love feeling like that? Don't give me the stupid answer" marah Nureen.
Nasib baik jarak antara ruang makan dan ruang tamu jauh. Kalau tidak sudah berlari Puan Sri Wardah mendapatkan mereka berdua.
"Then what you want me to do?" soal Jeff mengalah.
"Divorce her"
Membulat mata Jeff.
"What are you crazy? Jangan bertindak macam orang bodoh Reen. Dia manusia bukannya binatang" balas Jeff tetapi dengan nada yang masih yang boleh dikawal.
"It's not my problem" balas Nureen lalu menyilangkan tangannya.
"No I won't do that and I will make sure you will meet her. That's it full stop. No more discussion" tegas Jeff.
"Do it if you dare. Buat lah kalau you really want to see my corpse" kata Nureen.
Masing-masing tidak mahu mengalah.
"Oh Jeff" tegur Mikael yang datang dari dapur.
Sebenarnya dia terdengar perbualan adik dan abang ini tetapi sengaja dia bersembunyi di dapur.
Mereka bersalaman.
"Baru sampai?" soalnya.
"Ada la juga dalam 25 minit. Ni nak balik dah ni" kata Jeff lalu mengerling ke arah Nureen.
Hampa Nureen langsung tidak memandangnya.
"Cepatnya" kata Mikael.
"Haah aku nak pergi jumpa client. Lagipun Ain shift malam harini" kata Jeff.
Mikael hanya mengangguk kemudian terlihat Nureen bangun dan meninggalkan mereka.
"Tak apalah aku balik dulu. Lagipun lusa aku nak fly Vietnam ada kerja sikit"
"Gerak lu" katanya lalu menepuk bahu Mikael.
Selepas menyalami tangan Tengku Hamisah dan Puan Sri Wardah kereta Lamborghini milik Jeff bergerak meninggalkan kawasan perumahan itu.
Nureen pula sudah naik ke bilik selepas meninggalkan ruang makan sebentar tadi.
Mikael hanya mengeluh.
Apa lagi cara yang perlu dilakukan untuk menyelamatkan adik dan abang ini.
"Mika, Reen mana? Kayla menangis ni" panggil Puan Sri Wardah.
Mikael segera berjalan ke ruang tamu.
"Upstairs. Let me bring her to Reen" kata Mikael lalu menyambut anaknya itu.
Mikayla dibawa naik ke bilik di mana Nureen berada.
Pintu yang tak ditutup rapat itu ditolak sambil cuba menenangkan Mikayla yang masih menangis.
"Reen, Kayla menangis" ujarnya.
Nureen yang baring di atas katil itu segera mengelap air matanya lalu dia memandang ke arah Mikael yang sedang mengendong Mikayla yang masih menangis.
"Alololo anak mummy nak susu" pujuknya.
Mikayla bertukar tangan. Bayi itu diberikan susu.
"Sayang" Mikael memegang kedua-dua belah bahu Nureen.
"Tak elok buat dia macam tu. Dia membesar dengan you. Protect you. Takkan disebabkan that girl you nak buang dia" kata Mikael.
"I need time and space" jawab Nureen pendek.
Mendengar jawapan Nureen, Mikael membiarkan sahaja Nureen menyusukan Mikayla lalu dia kembali turun ke bawah.
Tak ada guna mendesak dan tak ada guna dia bertekak dengan Nureen soal itu.
Biarlah Nureen terus dengan ego sampailah sesuatu terjadi baru diruntuhkan tembok egonya.
Sama sahaja dengan adik bongsunya. Dilaga kepala baru tahu. Dua-dua roboh.
TBC
YOU ARE READING
CHANGED✔
РазноеChanged Everything can be changed. Heart? Feeling? Fate? Past life? For 'this person' all that can be changed even if all it was a bit painful. Start:12th June 2017 End:31st July 2018 ⇨Rank⇦ 13/12/17:#51 in random 17/12/17:#37 in random 26/6/18:#30...