Nama aku akmal. Normal lah kan cerita . Jadi cerita pendek saja. Terpulang lah sesiapa yang membaca.
Aku ade ramai kawan cuma aku ni je tak reti nak bezakan sahabat. Lain maknanya.
Aku cerita dari aku form 1 sampai sekarang.
Begini ceritanya: masa mula mula aku naik form 1 aku ni jenis tak bergaul dengan orang. Mungkin sebab tak kenal. Mulanya aku dapat dekat sekolah lain lepas tu tukar ke sekolah sekarang.
Bila dah masuk kelas aku je yang tak bergerak. Duduk macam batu. Tapi orang pertama tegur adalah Shafwan.
Dia ni pengawas jadi mula takde lah rapat sangat dengan dia. dalam dua tiga bulan aku tak tegur dia langsung.Lepas tu aku muncul lah seorang member kaki motor. Nama dia Imran.
Dia ni kira paling rapat dan paling menyampah kalau aku hantar whatsapp. Tapi dia paling baik sebab selalu lepak dgn aku.
Yela aku ni jenis tak kenal jangan tegur.
Pastu dalam sebelum bulan puasa muncu lah dia kawan aku dari pasir mas. Orang Kelantan tapi dialek dia langsung tak ade bunyi Kelantan.
Jadi mula lah tiga kawan ni.
Rehat sama sama. Makan pun sama sama.
Ulang kaji kadang kadang.
Lupa pulak nama budak Kelantan tu namanya hasif.
Naik je form tu aku dengan Shafwan mula kawan balik yela benda kecil je.Naik form 3 makin ramai aku mula rapat. Ade lebih kurang 5- 6. Orang.
Rehat je kita orang lepak dekat tepi tapak jasmani tu . Yang selalu lepak Shafwan,Imran,hasif,Dinie, Kamarul,Haikal,lagi sorang aku nama dia.So naik ke form 4 lepas pt3 tu ramai dah start pindah. Mula hasif pastu budak tu pastu Haikal , Kamarul.
Last sekali member paling rapat dgn aku Imran pun pindah.Tapi rupa rupanya dia menipu aku
Kata belajar tapi aku tak salah kan dia. Untuk tipu aku . Dia ade sebab sendiri.jadi aku tegur lah kawan India dia narisha. Aku tanya dia ade selalu nampak Imran tak. Dia pun kata selalu. Yela kan orang nak belajar.
Pastu dia mencelah masa aku cakap.Dia kata mane ade si Imran tu belajar dia tu selalu jaga kedai arwah bapa dia tu.mula aku dgr macam tak percaya tapi bila dia cakap pasal arwah kawan bapa dia mula aku pikir mungkin ni sebab tak nak belajar dekat sekolah lagi.
Lagipun mak dia pun dah Kene potong kaki sebab jangkitan kuman.
Macam macam dia Kene. Aku tak boleh nak salahkan dia. Sampai situ aku naik kelas sebab loceng berbunyiMasa aku kat kelas aku cerita lah dekat sahabat aku ni nama nya Fareez.
Orng nya berjerawat macam aku.
Kekadang perangai aku pun sama macam dia. Cuma dia ni mudah tersentuh atau terasa dengan orang orang yang dalam kelas tu. Tipu lah kekadang aku pun menyampah tgk perangai dia yang acah acah bagus . Tapi bila aku dia boleh terima. Tapi ape kah daya dia berhenti sekolah sebab mulut orang. Dia dah tak tahan dah. Dia terpaksa menipu mak dia kata dia pergi sekolah. Tapi terkantoi sebab budak kelas aku nak dia ponteng masa nak pergi sekolah. So sebab tu dia Kene denda dgn mak dia. Sampai tak makan . Jadi dgn ras kesian aku bagi duit aku dkt dia beli air.Lepas dia Kene buang dia rasa macam tak berguna. sama lah macam aku pun. Cuma aku ni diberhentikan sebab faktor kesihatan. So awal tahun yela aku nak mohon masuk sekolah jadi Kene check gi ke hospital. Bila aku dapat masuk ramai budak kelas aku tanya kenapa aku berhenti.
Ade yang kata aku berhenti sebab putus cinta. Aku rasa nak bagi penampar je dkt sape yang bagitau dkt cikgu macam tu. Agak agak lah. Tak kan sebab putus cinta. Biar pikir logik sikit.Jadi sebab aku sorang je contact dia so dia anggap aku macam seorang yang mampu bagi semangat. Sebab aku tak boleh tgk sahabat aku ni putus asa.
Walaupun aku dah masuk sekolah tapi dia masih boleh kerja untuk tanggung keluarga dia.Jadi dia rasa menyesal sebab tinggal kan sekolah sebab tahun ni nak SPM kan. Jadi aku yakin kan dia yang rezeki tuhan tu luas. Mungkin dah sediakan untuk dia yang lebih baik .
Dia jelah sahabat yang selalu pendam masalah. bila aku tanya dia kata takde ape lah. Jadi aku pun tak boleh nak buat dia cerita. Jadi aku harap dia dan semua orang yang pernah jadi sahabat aku, kawan aku, member aku, aku takkan menyesal sebab kawan dgn korang. Tu jelah cerita aku
Pasal sahabat.
Minta maaf kalau yang baca rasa bosan atau menyampah. Aku dari hati dah pengalaman aku sekarang ni.
YOU ARE READING
SAHABAT
Teen Fictioncerita ni cuma kisah benar dalam hidup aku. Bukan pasal dendam ke ape ke cuma tentang sahabat yang setia.