Kapitel 11

120 6 9
                                    

Niall's pov

Jag drar saxen ännu en gång över min handled och snyftar högt. Jag sitter under ett träd mitt ute i skogen någonstans. Om jag möter en till skogsmänniska drar jag hem på riktigt, asså hem.

Jag lägger ner saxen i fickan och torkar av mig min handled på några löv. Jag ställer mig upp och borstar av mig från att jag suttit på marken.

Jag glor på trädet framför mig och tar tag i en gren och drar mig upp. Jag fortsätter klättra tills jag är nästan är längst upp. Det blåser till då och då och jag försöker klättra längre upp. Det är rätt så långt upp och det enda jag kan se är skog.

Jag verkar vara rätt så långt borta om jag inte ens ser någon bilväg. Det är bara skog överallt. Skog, skog, skog och skog. Jag kommer aldrig komma hem.

Jag suckar och börjar klättra ner, och försöker vara försiktig så jag inte råkar nudda till någon av mina skärsår på armarna men råkar ändå göra det ibland. Jag fortsätter min lilla färd nerför trädet och plötsligt går en av grenarna jag står på sönder och jag ramlar.

Jag slår i massa andra grenar och slår tillslut i marken. Hela min kropp gör ont och huvudet bultar. Jag hör ett konstigt ljud och kollar lite åt sidan och ser min mobil. Med all styrka jag har drar jag mig fram till den för att se vad det står. Liam har tweetat.

Jag låser sakta upp mobilen och ser att twitter bilden kommer upp snabbt. Liams tweet lyser och har redan mer än åttatusen retweets. Folk är snabba på att se tweets och retweeta dem. Jag tittar noggrannare på hans tweet och läser den. Det är om mig.

''@Real_Liam_Payne: Niall snälla kom hem, vi saknar dig! Varför kommer du inte? Om inte vi kan hitta dig och inte polisen heller, kan det betyda att du är död? Snälla låt det inte vara så!''

Jag tittar på hans tweet ett tag och snart kommer en upp från Harry.

''@HarryStyles kan ni Directioners användaren här hashtagen ''#snällahjälposshittaNiall'' och dela den med andra directioners och personer som kanske inte är directioners, vi behöver hjälp att hitta honom och han har varit borta i över fyra veckor nu! Om ni hjälper oss att leta hittar vi honom snabbare så ni kan börja nu. Och om ni hittat honom så kan ni bara hashtaga #jagharhittathonom eller #WefoundNiall''

Flera andra tweets från fans kommer upp där de använder samma hashtag som Harry sa att de skulle göra, asså snällahjälposshittaNiall. Plötsligt kommer det upp en tweet från en tjej med namnet jag känner igen. Hon heter Serena.

''@Serena.A: tänkte väl att jag kände igen honom, #jagharhittathonom men så fort jag ens sa hej sprang han iväg från mig som en fegis.''

Massa har börjar läcka ut på hennes twitterkonto om att hon bara ljuger. Egentligen är det sant men hon ljuger inte om att hon hittat mig. Men det var Mickie som hittade mig först. Jag saknar Mickie...

Jag ställer mig plötsligt upp och känner du det rycker till i hela kroppen och hur det gör ont men jag bryr mig inte utan börjar gå. Nu ska jag hem på riktigt.

Zayn's pov

''Okej hej då.'' Säger Liam i telefonen och suckar och sätter sig bredvid mig. ''Vad sa dem?'' Frågar jag och Liam suckar ännu en gång. ''Han har inte vaknat än.'' Säger Liam ledset.

''Han kommer säkert vakna upp.'' Svarar jag och ler. ''Men är du inte rädd ifall han vaknar upp och gör sådär igen?'' Frågar han och pekar på mina armar. ''Nej.'' Ljuger jag och skakar på huvudet. Jag är visst rädd och jag ljuger bara för att inte göra Liam mer orolig.

Men jag vill att Louis ska vakna för vad vore ett liv utan Lou? Vi har redan förlorat Niall och vi vill inte förlora ännu en till. Det spelar ingen roll hur mycket vi än bråkar och säger att vi hatar varandra, för vi ger inte upp! Vi älskar varandra och vi menar inte att vi hatar varandra.

Men Niall gav upp. Han gav upp pågrund av mig! Jag är orsaken till att han hatar sig själv och gav sig av. Han släppte taget helt om oss. Han kommer nog aldrig tillbaka igen. Han är säkert död.

Men Louis får inte ge upp! inte än! Hur mycket jag än är rädd för honom och är rädd att han ska slå mig vill jag ändå att han överlever. Just nu är jag mest arg på Harry för han nästan har dödat Lou.

Dörren öppna och in kommer Harry och ställer sig framför oss. ''Hej.'' Säger han bara och jag reser mig upp och slår till honom. Liam hoppar upp från soffan och glor på mig. ''Va fan Zayn! Vad var det för?'' Frågar Harry och jag backar bak. ''Förlåt jag bara gjorde det, jag kunde inte styra mig själv.'' Svarar jag och tittar på Harry som förvandlas till ett arg monster.

Han går mot mig och tar all kraft han har och slår till mig på käften så jag ramlar baklänges. ''Harry! Sluta!'' Skriker Liam och försöker stoppa oss. Jag ställer mig upp och slår till Harry igen. ''Sluta någon kommer bli skadad!'' Skriker Liam i bakgrunden och Harry slår till honom också.

Harrys hand kommer rakt mot mitt käkben och jag känner hur den nuddar mig och om och om igen. Jag slår tillbaka och snart kommer Liam in och vi står alla och slår varandra.

Mitt från ingenstans börjar någons mobil ringa men ingen tar upp den för att svara. Det går några signaler och plötsligt kommer en röst upp från ett röstmeddelande. Vi alla stannar till och lyssnar på vad rösten säger.

''Hej det är Louis' doktor här. Ni svarande inte när jag ringde så lämnar ett röstmeddelande istället om det är okej. Men jag har några dåliga nyheter som ni inte kommer gilla. Louis såkallade andningsband var helt paj ungefär och krossade. Var det än var som ströp honom gjorde det tillräckligt för att få slut på honom. Men tyvärr klarade Louis sig inte och har avlidit.''

Meddelandet tar slut och det enda som hörs är våra andetag och Harrys snyftningar. Han har dödat Louis. Han har dödat vår bästa vän! Han ska få!

''Din jävel, du har dödat honom!'' Skriker jag och puttar upp honom mot väggen. Harrys ögonfärg har kommit tillbaka från svart till grön och han är nu hjälplös. ''Här är för att du ströp Louis!'' Skriker jag och slår honom rakt i ansiktet med näven. ''och här är för att du dödade Louis!'' Skriker jag och slår honom i magen. Jag håller på att slå honom en sista gång när han tar tag i min hand.

''Det här är för vad du gjorde med Niall.'' Säger han och slår till mig det hårdaste han någonsin gjort och allt blir svart.

(A/N lite drama... vad tyckte ni om kapitlet? Vad tyckte ni om fighten? Jag åker till Cypern idag snart och kommer troligtvis nog inte kunna uppdatera någonting. Men jag kommer kanske skriva då och då på några av mina fanfictions och sen lägga upp dem när jag kommer hem om en vecka. Jag hoppas ni gillade kapitlet och har en bra dag. Kommentera och rösta)

HatedHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin