"fan" mumlade jag lågt och plockade upp min mobil från asfalten. Normalt sett brukade jag alltid lita på att mina hörlurar skulle fånga upp mobilen när jag råkade tappa den med denna gången verkade dom ha tröttnat på det och hade lossnat och mobilen hade, innan jag hunnit blinka, träffat asfalten med skärmen först. Jag vände försiktigt på mobilen, rädd att den skulle vara helt krossad. Som tur var kunde jag endast se små repor när jag vände mobilen fram och tillbaka för att försöka få en bra spegelbild att kolla skärmen i. Jag satte i hörlurarna igen och tröck musiken på play, sedan fortsatte jag gatan ner mot Artist house Stockholm. För ungefär en vecka sedan, exakt, så hade jag fått ett mail från dom där dom skrev att dom sett mina covers på youtube och fråga om jag nästa torsdag, idag alltså, ville komma och ha möjligheten till att signa ett kontrakt. Såhär var jag nu, utanför porten påväg att ringa på ringklockan som var placerad bredvid en knappsats för dörrkoden.
Försiktigt ringde jag på och efter några sekunder öppnades dörren och en kvinna med mörkbrunt hår öppnade dörren med ett brett leende på läpparna.
"Du måste vara Emma ellerhur?"
Felix perspektiv
Jag vred på mig i sängen och kunde känna hur min arm stötte emot något. När jag vände mig om så såg jag en tjej ligga bredvid helt utan sina kläder som jag sedan noterade var slängda på den blåa mattan på golvet. Bredvid hennes kläder låg även mina och jag fiskade smidigt upp min mobil ur bakfickan på mina jeans. Telefonen var bombad med sms från både min mamma, Daff och även något från Ogge hade nått min inkorg. Jag öppnade mammas oroade sms om vart jag var och varför jag inte var hemma som var skickade runt två natten till idag. Jag svarade med att jag sovit hos en kompis och mobilens batteri dött men att jag var påväg hem nu vilket bara var en halv sanning, att jag var påväg hem var typ sant för jag reste mig upp och började klä på mig gårdagens kläder igen men att jag sovit hos en kompis var jag osäker på för ärligt vet jag inte vart jag är. Hos Kristoffer skulle jag tro då hans fester oftast var mest desperata tjejer på, så där var det alltid nästan var 100% att få sig ett one night stand. Jag öppnade sovrumsdörren men innan jag gick ut så gav jag tjejen en sista blick för att kolla så hon inte var vaken. Ärligt måste jag säga att hon var ganska snygg med långt brunt hår och en lite mörkare hudton som ungefär Omar, jag log stolt över gårdagens erövring och stängde sedan dörren försiktigt efter mig.
Medans jag smög ner för trappan så kollade jag runt mig för att se till att ingen såg mig smita ut men med min vanliga tur så verkade ingen vara antingen hemma eller vaken. Ganska osmidigt drog jag halvt på mig mina vita sneakers och öppnade den bruna träytterdörren. Höstkylan slog mot mig och jag rös till samtidigt som jag började gå mot busshållplatsen några meter bort från hans villa. Många brukade ifrågasätta hur jag efter varje ligg bara kunde sticka och aldrig höra av mig till tjejerna men jag var ju inte direkt intresserad av ett förhållande så jag fann ingen anledning till att ge dom mitt nummer eller liknande.
Att jag behövde duscha var ingen tvekan om då jag till och med kunde känna den starka alkohollukten själv men att jag behövde åka till studion direkt var inte heller någon tvekan om eftersom Daff troligtvis är riktigt sur då jag har för mig att vi skulle börja nio idag och när bussen rullade in så slog den precis 12.31.
När jag steg in genom porten och slängde av mig skorna så var Ogge snabbt ute i hallen, han måste ha hört när jag kom. Han rynkade på näsan när han kännde hur jag verkligen stank alkohol och jag blänger irriterat på honom.
"jag vet att jag luktar äckligt men jag kommer direkt från Krisse så käften" inte för att Ogge uttalat en enda bokstav sen han kom till hallen men jag var säker på att han tänk det då han öppnat munnen men stängt den igen när jag började prata.
"detta lär Daff gilla, or nah" skrattade han lite retsamt och flinade mot mig innan han försvann in i soffrummet där han kom ifrån. Jag gick igenom samma dörr några minuter senare efter jag gjort ett snabbt besök på toaletten där jag uträttat mina behov jag inte hunnit med imorse och även försöktw dölja lukten så mycket som möjligt. Dock lyckades jag inte så bra.
"Felix äntligen" sa Daff och kollade allvarligt på mig bakifrån hans skrivbord. Ogge satt fortfarande med ett flin på läpparna och tittade på mig medans jag kunde se hur både Omar och Oscar kollade konstigt på mig och båda verkade känna min lukt dom också.
"fan vad du luktar fest" häver Omar ur sig men ångrade sig direkt när jag gav honom en mördande blick. Jag kollade snabbt på Daff för att se hans reaktion på att jag festat ännu en gång, det måste bli 9:e gången bara den här månaden om man sammanställde allt och då inte inräknat helger. Han suckade tungt och verkade tänka.
"Du kan inte hålla på såhär längre Felix, det förstör ditt rykte som artist och förebild för unga tjejer" sa han tillslut och min oroliga blick byttes snabbt ut mot en irriterad min. Hade jag bett om dethär? Hade jag bett om att vara en förebild?
"av vad jag kan minnas har jag inte frågat om att vara en förebild" svarade jag honom drygt.
"men av vad jag minns så gick du med på att bli signad här och då tillkommer vissa saker ofrivilligt" svarade han mig lugnt men med en viss irritation i rösten.
"vi behöver i vilket fall göra så du slutar med dethär" fortsatte han och tog upp sin mobil från skrivbordet. Med snabba fingrar verkade han leta fram ett nummer eftersom han kort efter det la mobilen mot örat. Jag slog mig tjurigt och smått bakfull ner i soffan bredvid Omar som inte riktigt vågade möta mina ögon efter blicken jag gett honom förut. Jag lägger handen för pannan då huvudvärken gjorde som mest ont och samtidigt så började Daff prata med någon i andra änden.
"allt klart?" han tog en paus och lyssnade på vad personen hade att säga innan han fortsatte.
"bra, ta med henne hit" sedan la han på och tittade strängt på mig.
"du har tur som har mig som manager som kan fixa dina problem" sa han sedan med meningen direkt riktad mot mig och jag kunde höra hur alla dom andra tre killarna skrattade lite lågt.
"så vad är min räddning?" jag utalade sista ordet med en sorts ironi i rösten. Precis efter tröcks dörrhandtaget ner och in steg Katia med en annan tjej bredvid henne.
"precis där" sa Daff och pekade på den mörkblonda tjejen samtidigt som han tittade roat på mig som kollade uttryckslöst på henne. Är han fucking seriös? Hur ska hon vara till någon nytta för mig? Hon skulle knappt vara värd att försöka få i säng.
YOU ARE READING
The Deal - Felix Sandman
FanfictionJag blev äcklad bara av att tänka tanken att behöva kyssa honom, och göra det trovärdig också. Men min och Felix överenskommelse skulle iallafall vara lätt att hålla, inte en chans att jag skulle kunna bli kär i Felix "player" Sandman...