5

382 17 4
                                    

Nicolas og Jackson innser at de ble sett på do.

Neste dag følte Jackson at noe kom til å gå galt da han kjørte inn på parkerings plassen og låste sykkelen sin. Elever stirret på han og hvisket til hverandre som om han hadde gjort noe skikkelig flaut og folk baksnakket han for det. Men Jackson kunne ikke huske å ha gjort noe uvanlig for at folk skal legge merke til han. Han var ikke populær men ikke upopulær heller, noen jenter synes han var hot, andre ikke, han var liksom imellom populær og upopulær, han var nøytral.

Han gikk inn i klasse rommet sitt hvor kompisene hans var allerede og da de så han ga de hverandre, lure og slue blikk som om de visste om noe han ikke visste.

- Eeeey! Jack! Så, hvordan var det? spurte Matt lurt og hevet øyenbryna.

- Hva mener du? Spurte Jackson som ikke hadde peiling på hva han mente.

- Å, du vet! Du og Nicolas! sa Johnny og smilte lurt.

-....Hæ?

- For helvetes skyld Jackson! Du og Nicolas Føcka på do og så får ikke vi vite det før en eller annen jente gjeng kommer og sladrer om det! Wow! For en god venn du er!!! braste det ut av Noah. Matt og Johnny bare stirret på Jackson som om de ventet på at han skulle si no.

Jackson var målløs. Han fikk ikke fram et ord. Hvordan.i.helvete.visste.de.DET?!!

- Eeeemmmhh.... Jackson visste virkelig ikke hva han skulle si.

- Hvem hørte dere det fra?

- Charlotte og gjengen, du vet, tredje klassingene som helte spaghetti over Ava første skole dag fordi hun sa at morra hennes var ei hore? sa Matt som om det ikke var noe big deal.

- Og....dere....tror på det?

- Er det ikke sant?

-.....Ok, jeg sier dette bare til dere fordi dere er vennene mine, ja! Vi gjorde det i liksom to minutter, men dere må love å ikke si det til NOEN ANDRE!

De bare så på hverandre med blanke blikk.

- Veeeeeeeeeel, det er ikke oss du trenger å bekymre deg for....for å si det sånn.... sa Noah nervøst.

- Hæ?

- Veeeeeeeeeeeel, Charlotte kan ha...liksom...sagt det til alle på hele skolen over natta...

-.......................................................................................

Plutselig braste døra åpen og inn kom Olias' gjeng. De dyttet vekk pultene og grep tak i Jackson og dro han ut av skolen. Selv om Jackson skrek var det ingen som turde å hjelpe. Til og med lærere prøvde å ignorere det og ikke få øyekontakt. De dro han med til taket og frisk luft slo Jackson i fjeset. Da de var fremme slapp de han hardt ned på stein taket. Da han så opp, så han Nicolas stå foran han ved siden av en rasende Olias. Nicolas så ned i bakken, det så ut som om han skalv...
- Neimen se her, her er den faen meg fyren som VÅGER å ta på MIN eiendom!
- Nicolas er ikke din eiendom! Du bestemmer ikke over han! Braste Jackson. Han kom ikke til å tape mot denne fyren!
Nicolas rygget bakover men Olias grep tak i håndleddet hans.
- Hvor er det du tror du skal?! Hæ?! Din jævla hore! Så dyttet han Nicolas hardt på bakken så han fikk flere sår på armene.
- HVORDAN VÅGER DU DIN-
Jackson ble avbrutt av å bli slått i hodet med en stor stein. Blikket hans ble blurry og han kunne ikke reise seg.
- Jackson! Hørte han Nicolas skrike.
Han så at han gråt. Men han kunne ikke gjøre noe, plutselig ble alt svart og det siste han så var Olias som kvelte Nicolas rundt nakken...

BARE OSS TOWhere stories live. Discover now