"Teada, mari la kita balik tempat anti...""Si Joshua??"
"Dia ok tu.." Saya pun tidak pasti dia ok ka dia.. yang satu tau saya yang kena kejutan.
Sampai di rumah Aunty Laura jam 9 lebih suda, kena cuci telinga..sebab basah, mau keluar juga malam kan tidak pandai balik awal lagi.. . C mumy kasih iya2 ja c c Aunty punya cakap, sambil senyum2 kambing sama kami..
'Nah tu la, tu lah' signal c mumy..
Heran pula c mumy ni tidak pandai marah, tau la c anti tu garang betul macam harimau. 😆 tapi sinang ja kasih sejuk hati c Aunty ni.. Kami dua pigi paluk2 dia ni sambil c minx cium2 (dia pun gunsium😆) pipi c Aunty 😂. Naik rimas dia trus ketawa2 suda lepas tu, dia suruh kami pigi mandi balik takut sakit. Sempat kena tapap lagi tu pantat(punggung). kami mau pigi lagi kasi takut c mumy..
"Kada kama!" (Jangan kama) bilang c mumy..Hahaha..takut kena cium.
-------
-its that kiss💋 in the rain.. That one you lose yourself in.. You realize it you dont want to kiss anyone else and you are in love-
~unknown author~Sebelum tidur.. Berbungkus saya sama tu selimut.. Teringat pasal tadi..😶😶😶.
Mimpi ka tadi tu? Kenapa saya lari?.. Sot oh ko kimmy! Buduuu.. Nasib c minx tidak nampak😓.. Nervous bha.. nervous..
Saya sentuh bibir.. My first kiss? 2nd Kiss? .. In the rain.. Joshua? Mmmm... 😣
kimmy!! Jadi c Joshua masih suka sama ko! Saya tidak tau mau kasih terang ada perasaan terkejut, tidak percaya, geram, sajuk!
Tapi macam rasa siok juga oh 😂 ko kimmy dasar!! Saya mengeliat2 badan saya ingat tu scene tadi..
"Ui kak, ko mengingau ka ni?" C minx kasih guyang badan saya.
Sya buka selimut sikit sampai batang hidung..
"Tida.."
"Ish napa ko macam meronta2 ni?"
"Krem kaki.."
"Ada2 ja..." C minx pusing balik peluk c mumy.
Saya kasih naik selimut saya balik.. Biarlah Sya mimpi indah dulu.—————
Esoknya tidak terjumpa c Joshua... Awal dorang jalan..😔 Apalah perasaan dia tu saya lari gitu ja..
Saya sama c mumy pun mau jalan awal.. Mau bawa juga c minx pigi KK tapi dia ada ikut seminar gereja sama kem motivasi utk PMR.
Dalam perjalanan balik berfikir panjang saya mau kasih tau c mumy ka tida pasal c 👻Diana.. Takut oh c mumy risau.. Saya tidak lagi pernah cerita pasal 👻Diana tu...saya melirik muka c mumy..mesti dia takajut muka saya dan c 👻Diana sama.
——————
Masa cuti semester, saya tulung c mumy berjualan.. Ni kali tambah kuih muih sikit.. Seharian kan di rumah.. Ada juga lebih2 sikit pendapatan.. Tu urang office Mr Donald nama dia.. Dia yang pajak dia minta 50 nasi lemak ja ni kali tapi campur2 sama kuih.. Bilang dia buli tahan tu nasi lemak banyak urang suka di office.. Rasa sambal dia ada ump bilang dia.
Ketawa2 ja saya sama c mumy.. Apalagi sya bilang,
"Order lagi banyak2 bha..." haha😆.
Walaupun bukan agama islam. Kami prepare memang halal food ja ada kakak sewa satu rumah tu islam juga, so sedikit sebanyak tahu juga. Tu anty cina tempat kami sewa depan kedai bilang dia, dia suruh kami ambil satu lot kecil di dalam restoran dia yang 'serve no pork'.. Hidang nasi lemak atau lauk2 senang sikit tidak payah buka meja lagi di depan kedai.. Penat juga kalo hari2 gitu.. Buli juga bilang c mumy, saya pun setuju juga la.
YOU ARE READING
Beautiful Life [Re-Editing] (COMPLETE)
Roman pour AdolescentsShe is just an ordinary girl with special gift. All about her life in the city, school and love life. ❤️❤️❤️ Voted no #22 in #schoollife - 26.August.18 Voted no #06 in #sliceoflife - 31.August.18 Voted no #01 in #teenlife - 02. Sept. 2018 ~~~~~~~~~...