Pismo

4.7K 250 66
                                    

 

    "Ajlice  moja, zenice oka mog.
Ti si sve ono sto jedan otac u zivotu od svog deteta moze da pozeli. Imati tebe za kcer bila je cast. Gledati te kako rastes bila je privilegija. Hvala sto si mene izabrala za oca.
   Tvoja majka je bila jedina ljubav mog zivota. Bila je moj zivot. Onog trena kad je preminula odnela je i moju dusu sa sobom. Voleo sam je vise od zivota. Boli kad ostanes bez takve ljubavi, bez svoje druge polovine. Ipak zelim ti da nadjes takvu ljubav. O nemoj misliti da u ljubavi svakog dana cvetaju ruze, daleko od toga. Tvoja majka, pokoj joj dusi, znala je da me dovede do ivice ludila, kao I ja nju. Uostalom secas se nasih rasprava, nikad nismo umeli da budemo tihi?! Zvezdo moja, voli i budi voljena, to je ono sto ti najvise zelim. Ne zadovoljavaj se mrvicama, vredis mnogo. Nemoj to nikad da zaboravis.

   Sad, oko moje budi hrabro. Dobro znas ko sam i cime se bavim. Tvoja majka je bila ta koja je zelela da nista ne krijemo od tebe, iako sam ja hteo. Bila je najpametnija i najhrabrija zena koju sam poznavao. Ponosan sam sto si njena slika I prilika. Znas sve, pa I kako se u mom poslu dolazi na vrh. Ne pitaj ko, kad I kako. Prihvati situaciju takva kakva jeste. Zvezdo moja dok ovo citas tvog baba vise nema, otisao sam svojoj ruzi u zagrljaj. Pazicemo na tebe zajedno. Otisao sam spokojan jer si ti postala hrabra, prepametna I prelepa zena.
  U Srbiji imas dovoljno za dva zivota. Cime god zelis da se bavis imas dovoljno sredstava da zapocnes svoj posao. A i ako ne budes zelela da radis imaces za dobar zivot. Ovde u Cirihu isto imas sve sto je potrebno za dobar zivot. Majka i ja smo ucinili sve da budes bezbedna. Postarao se da tako ostane i posle moje smrti.

   Zvezdo moja, nemoj da tugujes, necu suze, hocu osmeh i pesmu. Kafana je bila moja sudbina, bekrija u dusi, secas se reci svoje majke? E tu si na mene. Uvek sam bio ponosan na cinjenicu da volis muziku i kafanu kao I ja. Secas see kako nas je mama grdila kad sam te vodio sa sobom po kafanama? Secas li se kako se ljutila kad sam te ucio kako da nekom razbijes nos i osetljiva mesta? Joj nikad zaboravti necu kako si sva ponosna uletela u kucu da joj se pohvalis da znas da udaras muske u osetljivo mesto. Uh tri Dana je vikala na mene.
  Zvezdo moja, sijaj!!!

  Sad moram malo da uozbiljim.
Kad je sve ovo pocelo da se sprema posle mnogo godina otisao sam da posetim grob svojih roditelja. Tamo sam sreo zenu, moju prvu ljubav. Voleo sam je kako to momak od 18 godina moze da voli. Mladalacki, ludo.  Kada sam napustio selo obecao sam joj da cu se vratiti po nju. I jesam. Sedam meseci kasnije dosao sam u selo i nasao praznu kucu. Rekli su mi da se udala, a da joj se brat odselio. Niko nije znao gde. Bio sam ljut, bolelo je. Al kako to biva posle nekog vremena preboleo sam, na kraju i zaboravio. Posle 34godine sreo sam je prvi put. Nisam je poznao, ona mene jeste. Zivot je nije mazio. Iako ljut pristao sam da popricam sa njom. Trebalo mi je objasnjenje. Za ono sto sam cuo kasnije nisam bio spreman. Cekala me je, i cekala bi me i dalje da joj brat nije otkrio da je bila sa mnom.  Mrzeo me je. Zato smo i krili od njega. I to uspesano. Ono sto mi je posle rekla poljuljalo me iz temelja. Boluje od karcinoma, vratila se u roditeljsku kucu da provede zadnje dane. Ne bi Sejda nikad otkrio nasu vezu da ona nije bila trudna. Prvo je trazio da ocisti to dete al bilo je kasno za to. Onda ju je prebio na mrtvo ime u nadi da ce pobaciti. Kad se to nije desilo odselili su se iz sela. Cim se porodila on joj je uzeo bebu i odneo negde. Nikada nije saznala gde. Od brata je pobegla cim je uspela. Nikada nije nasla svog sina. I mog. Zvezdo moja imas starijeg brata, a ja sina.
  Sve svoje sto imam ostavljam tebi. I jedan amanet. Nadji ga, nadji ga za mene. Ne moze biti los covek. Iz takve ciste i nevine ljubavi ne moze se stvoriti nesto lose.
  Sve sto treba da znas o njemu, tj ono malo sto mi je ispricala kao I svi moji poverljivi dokumenti nalaze se u banci u sefu. Njemu pristup imas ti i Jos jedna osoba. Toj osobi poveravam tebe. Njemu mozes da verujes. Duzan mi je, ovim vraca dug. Moze biti tezak i cudan, ali je castan covek. Ako ti iko moze pomoci da pronadjes brata to ce biti on.

  Kad ga nadjete od tebe trazim samo jedno, daj mu priliku i nateraj ga da te upozna. Zavolece te, tebe je lako voleti. Znas koliko je tvoja majka patila zato sto nije mogla da ti rodi brata ili sestru, zato sto si sama. Nas dvoje smo bili sami pa smo hteli veliku porodicu.

   Zvezdo moja voli tebe babo tvoj, ne zaboravi. Necu se pozdravljati jer pazimo te I gledamo negde odozgo.
 
  Ajd bekrijo moj osvoji Srbijanske kafane."

  Spustim pismo u krilo, osecam suzu na obrazu, bol mi grudi para. Ostala sam sama, zasto legendo moja jos neku godinu ne izdrza? Kako cu bez tebe?!





   Drage moje, evo malog uvoda u docinu pricu. Druzimo se I sa njim kad se Mare zavrsi. profesorka28 evo jos malo da te zaposlim, unapred hvala

Ajlina potragaWhere stories live. Discover now