Introduktion

28 2 4
                                    

~~~~~Flashback~~~~

-Sara jag tar en promenad!

-Gör så!

Jag går ut i trapphuset och springer ner för trapporna och ut ur ytterdörren. Det hade precis regnat, men det var inte den där härligt friska luften som mötte mig. Det var sunket, luktade instängt och dött.

Jag stelnar till. Jag såg en snabb skugga en bit bort, det är jag säker på. Jag hör något röra sig bakom mig. Jag blundar hårt och vågar knappt andas, något går lugnt och sakta emot mig. Den viskar något som jag inte kan tyda.

-Angelina! Viskningen över går till ett rop.

-Angelina! Rösten blir bara högre och högre.

Tillslut så över går det till ett gam skrik. Sedan blir det helt tyst.

*************************************

*****Angelinas POV*****

Jag sätter mig upp med ett ryck. Puh, jag är fortfarande i mitt rum tack o lov att det bara var en dröm.

Jag ser att Sara sitter på golvet bredvid min säng. Hon sitter helt still och hon andas hastigt. Som om något jagat henne?!

-Sara är du okej? Jag kollar på henne med stora ögon, som om jag skulle förstå mer då.

-D-den j-j-j-jagade dig! Stammade hon fram. Fortfarande med samma ansiktes uttryck, Rädsla!

-Vad jagade mig?

-Katten! Nästan viskade hon.

Var det katten som jag hade sett i drömen? Nej, det kan det inte vart!

-Vilken katt?

-D-d-den smög sig p-på dig b-bakifrån! Och sedan b-började den att j-jaga dig!

Återigen stammade hon och nästan viskade. Som om katten skulle höra vad hon sa annars.

-Okej! Kan jag göra något åt det?

-Vet inte, kan inte tyda det!

-Okej, antar jag?!

-Säg till om det händer fler gånger och hur långt det hinner gå innan du vaknar!

*****Saras POV*****

Jag skulle in och väcka Angelina. Hon hade sovit till klockan ett, och nu tänkte jag inte låta henne sova längre.

-Angelina! Sa jag när jag gick in till henne.

-Angelina! Upprepade jag.

-Ang...! Jag tystnade fort när jag märkte att hon hade en mardröm. Jag satte mig bredvid henne för att försöka läsa av vad som hände i drömmen. Jag testade dem metoderna som mamma lärt mig, och lyckades se!

Hon stod på baksidan av höghuset som våran lägenhet är i. Det rörde sig en bit bort jag sprang dit för att kolla vad det var. (Jag kunde se allt som hände men dem kunde inte se mig, vilket var tur annars skulle det bli svårt att hitta vad som sprang runt här!)

Hon sprang efter den svarta skuggan och såg då att det var en kolsvart katt som satt på en container bakom Angelina. Hon gick längre fram. Katten hade något på sidan, hon han inte riktigt se vad det var innan katten skuttade av containern och gick sakta men säkert mot Angelina. Jag såg att hon hade vaknat nu! För i drömmen var hon som en suddig kopia av sig själv, hennes kopia vände sig om och såg katten. Katten blev större?! Angelina började springa med katten efter sig som för varje meter den sprang växte en decimeter.

Hon kom ur drömmen och såg att Angela tittade på henne. I Angelas ögon speglades hennes blick och hon såg Rädsla!

-Sara är du okej? Frågade Angela. Jag kollade på henne tills jag förstod att hon pratade med mig.

-D-den j-j-j-jagade dig! Jag kom på mig själv med att stamma. Hur skulle jag förklara hur hennes dröm hade fortsatt utan att det skulle låta som att jag hittat på allt, hon skulle inte förstå vad jag pratade om.

-Vad jagade mig? Hon såg fortfarande lika förvånat på mig. Med dem där stora ögonen som ett litet barn som försöker poppa ut ögonen.

-Katten! Halv viskade jag. Hon satt helt tyst en stund. Vad tänkte hon på?

-Vilken katt?

Varför så mycket frågor! Kunde hon inte bara förstå vad hon menade första gången. Skulle vara så mycket lättare då.

-D-d-den smög sig p-på dig b-bakifrån! Och sedan b-började den att j-jaga dig! Stammade, igen! Rösten sviker mig!

-Okej! Kan jag göra något åt det?

-Vet inte, kan inte tyda det!

Jag måste nog fråga mamma om det, Men vart är mamma? Hon skulle iväg någonstans sa hon senaste gången jag ringde, även känt som igår. Aja, värt ett försök!

~~~~Flashbacks slut~~~~

*****Angelinas POV*****

Sara är min rumskompis. Vi brukar säga att vi är systrar från olika mammor! Vi går på samma college och tyckte att det vore kul om vi delade lägenhet.

Vi ser ganska olika ut. Sara är 17år precis som jag. Hon är lång och smal. Hon har blåa ögon och blont axel långt hår. Medan jag är rättså kort och ganska smal. Jag har gröna ögon och brunt axel långt hår.

Hon skulle kunna tillbringa hela dagen framför spegeln om hon fick chansen. Hon älskar djur, men jag är päls allergiker så hon kan inte ha en liten pälsboll till hund. Kanske tur!

Hennes mamma är någon sorts spådam, hon lärde Sara en del tekniker. Så om jag får en konstig dröm så går jag bara till Sara.

Medan min mamma är en veterinär.

Fick jag välja så skulle jag lyssna på musik och sitta vid datorn hela dagen.

Mitt drömdjur är en skallerorm men Sara hatar ormar, så det kan jag glömma så länge jag bor med henne!

***********************************

Hej!

Kommentera gärna vad du tycker, min första bok så vet inte om den blir det bästa ever! Öppen för förslag, dock inte säkert att jag tar med allt ;)

Jag hoppas att du som läser gillar prologen! Jag ska försöka uppdatera varje vecka.

See ya later alligator!

//AquaAura 🐟

med hjälp av ItsNiallerTime och en annan kompis.

Utan deras hjälp skulle denna biten aldrig blivi klar.

In School At NightWhere stories live. Discover now