1. Het Plan

21 3 0
                                    

"Tim kom je naar benden" de moeder van Tim stond onder aan de trap. Tim liep de trap af en ging op de bank zitten in de woonkamer. " Luister jongen" zei zijn vader "Wij hebben al langer in gedachten op weg te gaan uit Nederland". "Wat vind jij daar van?" Tim schrok van het nieuws hij zei "Waarom wil je hier weg het is hier mooi en leuk genoeg". Tims vader legde het verhaal uit dat ze al langer een idee hadden om weg te gaan. "Maar welk land dan" vroeg Tim.  Zijn vader zei "ik en je moeder denken er goed over naar". "We willen namelijk wel graag hier in Europa blijven." " Tussen welke 2 landen twijfelen jullie dan vroeg Tim"
Zijn vader antwoordde "Italië of Spanje". Tim schrok het was best wel ver weg van Nederland. "Wat vind jij een mooi land Tim" vroeg zijn vader. Tim dag lang naar maar kwam bij het antwoord "Italië". "Oké" "zullen we daar vanavond naar gaan kijken wat de mogelijk heden zijn?" Zei zijn moeder. Tim ging mee in het Plan. S'avonds naar het eten gingen ze achter de computer zitten op zoek naar een mooi huis waar ze een B&B ( Bed& breakfast) konden beginnen. Ze kwamen een mooi huis tegen aan de Italiaanse Kust. "En Tim wat vind je hier van" vroeg zijn vader? Tim zag op tegen die Emigratie maar dit mooie huis had hij nooit verwacht. Tim antwoordde vrolijk  "WOWWW! Dit had ik nooit verwacht" 
Samen besloten ze een afspraak te maken met die Italiaanse makelaar van het huisje in Italië. Tim liep de trap op. "Tim!" Riep zijn vader dit blijft zo lang tussen ons. "Je hoeft nog niemand te appen of mailen". "Dat mag pas als we zeker weten dat we gaan!" "De volgende ochtend werd Tim aan tafel geroepen. "Tim we kunnen volgende week gaan kijken in het huis" zei zijn moeder. Tim schrok er van dat het al zo snel is gegaan". "Mag ik gaan appen/ mailen"vroeg Tim. Zijn vader keek zijn moeder aan en knikte ja. Tim liep naar boeven en pakte zijn telefoon. Als eerst appte hij zijn goede vriend Lars.
"Hoi Lars"
Ik heb samen te horen gekregen van mijn ouders dat ze graag in een andere land willen gaan wonen. We willen naar Italië gaan. We hebben wel een prachtig huisje aan de kust gevonden. Daar willen we met zijn 3e een B&B gaan beginnen. Volgende week is het zover. Dan kunnen we het huisje gaan  bezichtigen. Wel spannend maar ben wel benieuwd.
Niet veel later kreeg Tim al een appje terug van Lars. Lars schrok ervan maar was het wel eens met de versluitingen van Tim. Samen kregen ze Het erover.
"Tim" zei zijn moeder, "Kom je even" Tim liep naar onder en zag zijn ouders zitten. " we hebben besloten om met ons plan door te gaan en we hebben zolang het huis gereserveerd. Tim was blij maar er ook van geschrokken.
Ja zij zijn moeder spannend he!
Een nieuw avontuur stond op beginnen.

Weg van Nederland
En naar Italië!

De Emigratie Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu