Sorularınız-Cevaplarım

7.3K 364 198
                                    

   Soru 1: Yazarımız kimdir?

   Yazarınız yani ben. :) Adım Melis belki bir kısmınız biliyorsunuzdur zaten. 25 yaşındayım. 4 yıldır bu wattpad'deyim ve 3 yıldır da yazıyorum.

  Soru 2: Ayşe senin ailenden biri mi?

   Herhalde en çok gelen soru bu oluyor. Evet Ayşe benim ailemden biri. 

   Soru 3: Ayşe senin neyin oluyor?

  Zaten anne tarafından akraba olduğumuzu söylemiştim. Şimdi ise kim olduğunu söylüyorum hazır olun. Kendisi benim büyük anneannem olur. Yani tam olarak annemin anneannesi oluyor.

    Soru 4: Ayşe kaç yılında ve nerede yaşadı?

    Yıl olarak size pek bir bilgi veremem ama bundan 75 yıl öncesi diyebiliriz. Ve Ayşe Trabzon'da yaşamış yani İlyas'da o da Trabzonlular.

     Soru 5: Merak edeceğiniz için ben cevaplayayım. Bu kadar eski ise ben bunları nereden biliyorum?

      Şimdi bunları Ayşe zamanında kızına yani anneanneme anlatıyor. 'Bak ben neler yaşadım çektim ama yılmadım, sende dik dur' demek için. Bizde eskileri severiz biraz onun anlatımı ile biliyoruz. Tabii her şeyi yazamadım kimisinin altını ben tamamlamak zorunda kaldım ama hikaye ve geneli tamamen gerçektir.

      Soru 6: Bu hikayeyi yazmaya nasıl karar verdin?

     Aslında bu biraz ani oldu. Ben Cemal'in ölümünden etkilenip yazdım da diyebiliriz. Şu an yayında olan kitabım Keşke'nin taslağını hazırlarken yine Ayşe'den bahsediliyordu ve ben kendimi taslağı bırakıp onu dinlerken buldum. Tamda Cemal'den bahsediyordu anneannem ve bir bakmışım kitabı yazıyorum.

      Soru 7: Peki ya yazman için izin verilmeseydi?

    Aslında bakarsanız çok zorlanmadım izi alırken çünkü detay vermeyeceğime söz verdim. Ama tek korkum vardı kitabın beğenilmemesi. Ama sizin sayenizde bu korkumu yenmiş oldum, sizlere desteğiniz için çok teşekkür ederim.

       Soru 8:Elif ve Ali'ye ne oldu? İyi bir meslek sahibi oldular mı?

    Zamanın şartlarına bakarsak maalesef meslek sahibi olamadılar. Ama ikisi de birer aile kurup mutlu yaşamaya devam ettiler. Bu arada aramızda kalsın daha bugün Elif ile yani anneannem ile konuştum. Gayet iyiydi. :) Ayrıca merak edenlere söyleyeyim Elif 69 Ali 66 yaşında.

       Soru 9: Ayşe'nin ablası ve eniştesine ne oldu?

     Ayşe'nin ablası da,eniştesi de onlar gibi mutluymuş ama maalesef onlar da Ayşe ev İlyas'dan önce vefat ettiler. Merak edenler için söyleyeyim, Şahin hepsinden önce 32 yaşında kaza sonucu vefat etti.

      Soru 10:Mustafa askerden döndükten sonra ne oldu?

    Güzel soru. Öncelikle sanırım Ayşe ile çarşıda karşılaşmışlar ve Mustafa gerçekleri öğrenmiş tabii o aralar. Ama yapacağı bir şey yok önce bir bakmış sonra kafasını eğip yoluna gitmiş. Daha sonradan bir kadınla evlenmiş ama o kadında maalesef kötü bir meslek yapmaya başlamış Mustafa ile evliyken.

      Soru 11: Mustafa'nın kardeşine ne oldu?

    Gerçek şu ki bu soruya Ayşe dahil cevap verecek kimse yoktur herhalde. Ziraa ondan sonra onlarla hiç görüşmemiş. Sadece Mustafa'yı yolda görmüş ve küçük yer tabii karısının dedikodusu çıkmış onu duymuş.

      Soru 12: Başka gerçek hayat hikayesi yazmayı düşünüyor musun?

    Şimdi önce elimdeki hikayeyi tamamlamam lazım. Daha sonra aklımda iki kişinin hikayesi daha var. Eğer bir problem çıkmaz ise tabii ki düşünüyorum. Yani Allah kısmet ederse yazacağım.

    Sorularınız, gösterdiğiniz ilgi ve bana desteğiniz için çok teşekkür ederim. Hiç umudum yokken başladım ben bu hikayeye ama sizin ilginiz sayesinde devam etti. Çok sağ olun hepinizi çooooook seviyorum.

     

    

AYŞE'M (Muhteşem Kadınlar 1)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin