När jag har hämtat luft går jag mot merchen.
"Alina, kom hit" säger Valter när han ser mig. Marco, Greven och Fabian är upptagna med att hjälpa alla som vill köpa tröjor, så jag går mot Valters håll. Jag får många blickar på mig men kunde inte bry mig mindre. Jag blev ju faktiskt inbjuden till att hänga med killarna.
"Vad tyckte du om spelningen?" frågar Valter direkt när jag kommit till honom och han drar in mig i en kram.
"Den var sjukt bra, men det var så varmt därinne och jag är så jävla svettig just" svarar jag och skrattar. Jag måste se hemsk ut, håret har klibbat fast längs ansiktet och svetten har runnit i hela ansiktet så sminket är säkert också förstört. Men det är inget jag orkar fokusera på nu, det syns ju liksom att jag har haft roligt då.
"Ja, det var riktigt varmt därinne. Jag var tvungen att gå ut därifrån för att det var så varmt" säger Valter och stämmer in i mitt skratt.
"Allt jag vill är att hoppa i vattnet och bada för att kyla ner mig nu" säger jag och tittar drömmande mot vattnet.
"Hallå, kan ni komma hit och hjälpa till att plocka ihop" ropar Fabian helt plötsligt. Vi går dit och hjälper till att packa ner de få tröjor som är kvar i kartonger och plocka ihop det andra. Sen lastar vi i in allt i bilen.
När allt är klart går vi mot baksidan av tältet där Carmelo, Dante, Noel, Axel och Ludwig befinner sig.
"Alina!! Vad gör du här" utbrister Dante när han ser mig.
"Tittar på er konsert?" svarar jag halvt dumförklarande.
"Nej, men alltså här här?" frågar han sen.
"Valter tyckte att jag skulle hänga med nu, men om ni inte vill ha mig här så kan jag gå" svarar jag.
"Stanna" säger Dante och tar tag i min arm för att få mig att stanna.
"Klart jag, och de andra, vill ha dig här! Jag blev bara lite överraskad" fortsätter han sedan och drar in mig i en kram. Hans kramar är verkligen världens mysigaste.
"Så du stötte bara på Valter som sa att du skulle hänga med hit? Och hur hamnade du längst fram? Har du köat hela dagen?" frågar han sedan.
"Nej, Carmelo skrev och sa att jag skulle möta honom. Så jag gjorde det och det var då Valter sa att jag skulle hänga med nu, så jag gick bort till honom vid merchen efter konserten" svarar jag.
"Ja, eftersom du tydligen inte vågar skriva till henne så måste ju någon göra det" säger Carmelo med ett skratt. Då börjar alla andra också att skratta. Dante tittar på mig och blir alldeles röd i ansiktet.
Därefter går jag och kramar resten av killarna.
"Du ska bara veta hur glad Dante är över att du är här" viskar Axel i mitt öra när jag kramar honom. Det enda jag gör är tittar på Dante och sedan tillbaka på Axel och ler.
"Ni var grymma idag! Fast det var sjuuuukt varmt i tältet" säger jag när kramkalaset var slut.
"Ja, det var riktigt varmt. Allt jag kunde tänka på var att jag ville bada" svarar Noel med ett skratt.
"Någon som vill bada?" frågar Ludwig helt plötsligt. Alla tycker att det är en bra idé.
"Jag skulle vilja men har inga andra kläder" svarar jag tvekande.
"Men det kan Dante fixa, eller hur Dante?" svarar Noel.
"Ja, absolut! Det är ju inte som att du inte redan har några av mina kläder" svarar Dante med ett leende.
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Blommor under kudden, båda drömde om varann ~ Dante Lindhe
ФанфикJag hade nästan gett upp hoppet, men helt plötsligt stod hon där... Hon var den vackraste jag någonsin sett. Hur kan en enda kväll förändra allt? Startad; 1:a augusti 2018 Färdigskriven; 5 december 2018