De dagen gaan traag voorbij sinds ik het nieuws heb gehoord van Celine. Ongeduldig tel ik de dagen af. Nog 5 dagen tot ik The Vamps terug ga zien, en dan nog in het geheim én op mijn favoriete plek. De lessen lijken nog langer te duren als gewoonlijk, en Daniël heb ik niet meer gesproken sinds de avond in de kruitfabriek. Niets ongewoon dus. In de aula kijkt hij wel vaak naar me maar dat negeer ik. Na de laatste les wacht ik buiten op Lise. We hebben afgesproken om te gaan shoppen met Taylor, aangezien we haar al even niet gezien hebben. We lopen meteen van de campus naar de winkelstraat. Voor de h&m staat Taylor al op ons te wachten. We begroeten elkaar en lopen naar binnen.
"Ik heb echt een nieuwe outfit nodig voor zaterdag." Grijns ik. Taylor kijkt me vragend aan.
"Wat is er zaterdag dan?" Vraagt ze benieuwd. Ik vertel haar het nieuws.
"WAT ZE KOMEN WEER NAAR BELGIË EN JE VERTELD DIT NU PAS?!" Schreeuwt ze voor de hele winkel. Ik en Lise moeten lachen doordat de kassierster ons een boze blik geeft.
"Shhht Tay, het is een geheim!" Fluister ik lachend. Taylor verdwijnt met haar neus in een kledingrek en haalt er een een schattig, roze bomberjasje uit.
"Hier, perfect!" Ze duwt het in mijn handen, en gelijk heeft ze. Het is perfect. Ik neem bij de basics nog een grijs topje en ga dan naar de kassa om te betalen. Taylor heeft een geel topje gekocht en leuke laarsjes, en Lise staat een blauw T-shirt te betalen. We schuimen nog wat winkels af naar de ideale accessoires en gaan daarna wat eten. De hele namiddag zitten we te kletsen met elkaar tot we afscheid nemen en onze wegen weer scheiden voor een tijdje.
Wanneer ik thuis kom plof ik in bed en ga ik meteen slapen. Hoe meer ik slaap, hoe sneller de dagen voorbij gaan. En zo gezegd, zo gedaan. Zonder ik het goed besef zit ik in mijn laatste les op vrijdagnamiddag. Ik tel de minuten af tot de bel gaat. Meteen spring ik recht en loop ik de aula uit. Ik rijd naar Lise's huis en bel aan. Ik plof me op de bank en neem de kom popcorn die al klaar staat op mijn schoot. Lise doet hetzelfde en we starten onze wekelijkse filmavond. Vanavond kijken we camp rock, goeie ouwe tijd! We zingen enthousiast mee met alle liedjes en genieten van de popcorn. Na de film kruipen we meteen in bed want morgen is het zover!
De volgende morgen ben ik al wakker voor de wekker gaat. Ik maak Lise wakker en we gaan naar de keuken om samen pannenkoeken te bakken, wat eindigt in een heus voedselgevecht. Van top tot teen onder het deeg genieten we van de pannenkoeken. Daarna nemen we een douche en ga ik naar huis om me klaar te maken voor vanavond. Ik trek mijn zwarte skinny jeans met scheuren aan en neem het grijze topje en de bomberjas uit de kast. Wanneer ik de outfit aanheb kijk ik goedkeurend in de spiegel. Mijn haren doe ik in een losse paardenstaart en mijn make up stem ik af op mijn outfit. Beneden trek ik mijn witte sneakers aan en zet ik me ongeduldig op de bank. Nog 2uur. Ik stuur alvast een sms naar Lise en Taylor om over een uur bij me thuis af te spreken met de fiets.
Even later gaat de bel. Snel loop ik naar de deur en zie ik Lise en Taylor al klaarstaan met hun fiets. Ik neem mijn kleine handtas en samen fietsen we naar de kruitfabriek. Wanneer we aankomen zetten we onze fietsen in de rekken en lopen we het terras op, waar een groot podium klaarstaat. Ik blijf even staan en kijk naar het podium waar over een half uurtje The Vamps gaan staan performen. Er zijn wel wat mensen aanwezig, maar ze zijn vrij oud dus ik betwijfel of ze hier voor The Vamps zijn. Ik kijk nog wat verder rond en zie iets wat mijn maag doet keren...
JE LEEST
Just my type ft. The Vamps
Hayran KurguSinds Ellie naar het concert van The Vamps in Brussel is geweest, kan ze niet stoppen met denken aan hen. Ze pikt haar leven weer op en probeert haar gedachten te verzetten, tot ze een berichtje met zeer belangrijke info krijgt...