Vozimo se polako ka kući, sedim pozadi naslonjena na Miloša i razmišljam o svemu što se dešava. Sad mi je jasno zašto su se iznenada javila sećanja na prošlost. U suštini nikada nisam rasčistila sa tim delom mog života. Svih ovih godina sam se pitala zašto se baš meni desilo da mi dete bude povređeno.Sada sve dolazi na svoje mesto, jasno mi je da se njena smrt spremala od trenutka kad sam saznala da sam trudna. Pobogu, koliko ima istine u izreci :"Rodi me majko srećnog, pa me i u trnje baci. " Moja svekrva nije želela da se ona rodi, svašta je govorila Milošu, mene nervirala, pravila ludom igrala se sa mojim pobesnelim hormonima, sve što je mogla radila je da bih pobacila ili da me Miloš natera na abortus.
Zahvalna sam Bogu što je on bio čvrst i svih ovih godina stajao između naše ćerke njenih neprijatelja.Kad se setim samo, mrzela me je toliko da i nakon naših 22 godine braka samo tri dana pred svoju smrt je pitala kada ću ja najzad otići iz ove kuće i ona moći da dovede onu koju je želela za snaju.Za nju sam znala da mi je neprijatelj i borila sam se snažno protiv nje. Bože kad se setim svih sabotaža Janinog lečenja, prenemaganja prosto ne mogu da verujem da smo nas dvoje uspeli da sačuvamo našu ljubav, brak i uspemo u životu. Ta prva godina braka je bila puna stresa i ljubavi. Koliko je ta žena bila zla i bolesna. Bolesno ljubomorna.
Srećom od samog starta sam shvatila da nisam ja u pitanju, bilo koju drugu da je on zavoleo i oženio prošla bi isto, pa čak i ta koju je ona želela. Ustvari , od nje joj nije pretila opasnost, jer nju Miloš nikad ne bi mogao da voli, zato je ona njoj bila dobra . Mene nije volela jer me je on obožavao i obožava me i dalje.Polako se odmaknem od njega i pogledam ga. Vidim poneku sedu u zaliscima i tek sad primetim da ima i nekoliko bora na licu. Svih ovih godina sam mislila da ga ništa ne može dotaći, da je stena. Tek sada shvatam reči mog oca kad mi je govorio da ja ne poznajem dovoljno svog muža.Uvek sam doduše govorila da je to tačno ali da i on ne poznaje mene , takođe.I pored naše ljubavi, borbe, firme, tajnog posla postojao je deo koji smo čuvali skriveno od svega pa čak i od jedno-drugoga. Vidim da me gleda onim njegovim pronicljivim pogledom i postavlja mi nema pitanja. Odmahnem glavom i samo kažem:
- Kasnije - zavalim se u sedište i misli mi i dalje lete.
Sad shvatam da dok sam se ja borila sa njegovom majkom on se borio sa mojim bivšim, i to su oni koje smo u naš život uneli još dok smo bili mladi, ne oni koje smo stekli radeći na odbrani naše zemlje. Sad se pitam, da li je odluka da raskinem veridbu bila pogrešna odluka ili sudbina.Jer moja kći je imala dva neprijatelja i to veoma jaka još dok sam je nosila u sebi. Stresem se na pomisao da je ne bi bilo da se nisam pre vremena porodila. I taj stres je došao zbog Miloševog kašnjenja u povratku iz jedne misije.Ali stigao je na vreme da bude uz mene na porođaju. Tek pre 4 godine su mi priznali da samo zahvaljujući profesoru danas dišem jer mi je srce stalo 5 minuta po rođenju Jane, i da su ga pokrenuli tek posle 2 minuta..
Zato sada i bolujem od srca. Ijao, kako ću izneti ovu trudnoću sa takvim srcem i u ovim godinama.Jasno mi je da prirodni porođaj neće moći da bude kao ni totalna anestezija. Uzdahnem " Bože, šta mi ovo radiš? Ima li kraja?" zapitam se.Totalno utonula u misli nisam ni primetila da smo stigli i trgnem se na MIlošev dodir.
- Dušo, stigli smo. Šta ti je? - upita me zabrinuto.
- Ništa, ljubavi. Razmišljala sam o svim ovim događajima i umorna sam.Idem da se istuširam i legnem.Nek mi Dana donese nešto lako i nek dođe želim da razgovaram sa njom - kažem mu dok ulazimo u kuću i polako se zaputim ka spratu i našoj sobi.
Treba mi mir. Osećam kako me njegov zabrinnuti pogled prati. I on i ja znamo da nas čeka jedan iskren razgovor. Iako smo o svemu razgovarali očigledno da postoji deo koji jedno drugom nismo govorili.Ne zato što smo krili već da sačuvamo od bola jedno drugo. On nije hteo da mi kaže šta moj bivši je uradio sa našom kćerkom da me ne povredi, a ja nisam htela da mu kažem šta je sve radila njegova majka meni i Jani iz istog razloga.Ulazim u sobu i produžavam u kupatilo. Nakon tuširanja ulazim u sobu i zatičem Danu da me čeka.
STAI LEGGENDO
Sudbina ili pogrešna odluka
Storie d'amorePriča o jednoj propaloj ljubavi, novoj ljubavi i borbi protiv stanja zvanog CEREBRALNA PAREZA, viđeno očima roditelja...Snaga ljubavi pobeđuje sve...a prelepi cover je uradila naša divna Večni sanjar....