"Truth or dare?" Botol kaca itu menghala ke arah Jungkook yang duduk diantara Taehyung dan Yeonjun. "Dare!" jawab Jungkook. Tak sanggup dia memilih truth. Kalau tidak, habis terbongkar semua rahsianya. Kawan-kawan dia pun bukannya boleh percaya.
" Ok...aku cabar kau..Ngorat Y/N Kim." Soobin tersenyum sinis. "Yah! Jangan libatkan adik aku!" Terkejut Taehyung apabila adiknya menjadi mangsa. Nasib baik mengorat sahaja.
Yeonjun mendekatkan mukanya ke telinga Soobin. Tiba-tiba Soobin mengangguk. "Aku tukar Dare.. Lagi seronok..How?" cadang Soobin. Jungkook hanya memilih untuk mendengar. " Dare kau ialah, kau kena couple dengan Y/N." Hampir tercabut jantung Taehyung dan Jungkook.
"Couple dengan dia?!!" jerit Jungkook. Ini dah melampau! jerit hati Taehyung.
Taehyung menunggu jawapan Jungkook. Jungkook hanya mengangguk. "Aku setuju!" Jungkook memandang Taehyung. Terserlah mukanya menahan geram. Mau taknya, adik dia juga yang kena. "Aku balik dulu lah. Kesian ADIK KESAYANGAN aku tu dekat rumah sorang-sorang." Perkataan 'adik kesayangan' ditekan. Beg sekolah digalas dan dia terus berjalan ke rumahnya..
Keesokan harinya, Taehyung dan Y/N berjalan bersama ke sekolah. "Urmm..Y/N-ah." panggil Taehyung. "Hmm..?" Taehyung memandang Y/N. "Y/N masih ada crush lagi ke dekat Jungkook tu?" tanya Taehyung. "Wae? Oppa nak bagitahu Jungkook ke?! No!!" Y/N menekup kuat pipi Taehyung. Taehyung menggeleng.
"Fuhh..Nasib baik.." Y/N mengurut dada. Lega.."kenapa oppa tanya?" "Ahh sudah!!" Taehyung mencari cara untuk mengelak daripada soalan itu. Kalau dibiarkan, nanti Y/N curiga..
"Er...ehh dah sampai rupanya! Erm..Oppa masuk kelas dulu ye? Annyong! Jalgara!" Taehyung menyerabutkan rambut adiknya. Huh! Baru je sikat rambut tadi. Bisik hati Y/N sambil membetulkan rambutnya.
==End chapter==
Yeayyy..dah tamat chapter 1..Chapter 2 pulak?? Of course..hehehe..
Saranghae..
YOU ARE READING
[COMPLETED] Dare Or Truth To Love You
FanfictionJungkook telah dicabar oleh rakan-rakannya untuk bercouple dengan Y/N. Adik kepada Kim Taehyung. Taehyung tidak suka akan rancangan itu jadi dia meminta Jungkook untuk berhenti. Tetapi Jungkook memprotes. Y/N terdengar lalu dia pulang ke rumah. Taeh...