♡5♥

153 15 0
                                    

Dahyun pergi ke bilik persalinan perempuan selepas keluar dari dewan sukan. Dia menukar baju sukannya kepada asal.

Sementara itu dia menunggu tzuyu dari selesai dengan aktiviti sukannya. Dia menggeluarkan phonenya untuk menghilangkan bosan menunggu tzuyu menghabiskan latihan sukan.

"Eh! Awal kau habis latihan."tegur tzuyu bila melihat dahyun sudah berpakaian seperti biasa.

"Aku keluar awal tadi."balas dahyun acuh tak acuh. Dia tidak mahu menceritakan hal sebenar kepada dahyun.

"Ohh."balas tzuyu sambil menukar bajunya.

"Tzuyu. Jom pergi cafe depan kolej tu. Aku lapar lah."kata dahyun sambil membuat muka comel.

"Yelah-yelah."balas tzuyu secara terpaksa.

~Skip~

Mereka masuk ke dalam cafe lalu pergi ke kaunter untuk memesang makanan. Setelah selesai mereka mencari tempat duduk untuk mereka menjamu makanan nanti.

Sementara itu mereka berbual-bual tentang kertas kerja yang perlu dilakukan. Dalam beberapa minit kemudian makanan yang mereka pesan sudah tiba.

Dahyun yang kelaparan terus menyambar makanan tanpa menghiraukan tzuyu di sabelahnya. Tzuyu menggelengkan kepala dan tergelak kecil melihat kelakuan dahyun.

"Emm! Sedapnya."puji dahyun akan makanan yang sedap itu dengan mulut yang penuh.

"Makan pelahan-lahan. Nanti tercekikan."tegur tzuyu. Dahyun tersengih malu.

Tiba-tiba kerusi di hadapannya ditarik lali di duduki oleh seseorang. Dahyun dan tzuyu memandang gerangan yang duduk di hadapannya. Riak muka dahyun berubah kepada masam bila daniel yang duduk di hadapannya.

"Sedap ke? Nak rasa?"ujar daniel lalu menarik makanan tzuyu mendekatinya.

Dahyun berang akan tindakan daniel.
Daniel menyuakan sudu ke dalam mulutnya tanpa menghiraukan dahyun yang memandang mukanya.

"Ohh, sayang tak ajak baby pun makan sama. Hyung nak juga."pinta kuanlin kepada daniel. Daniel menyuapkan kuanlin makanan tersebut.

"Oii. Itu aku punya."tegur dahyun kepada mereka.

"Oi. Katik kau dah lupa ke siapa kau untuk kitaorang. Hah."kata woojin.

"Kau ingat, kau tu mangsa buli kitaorang. Faham!"ujar jihoon menerangkan siapa dahyun.

"Aku bukan mangsa kau. And give back my food."balas dahyun dengan geram.

"Kau nak makanan kau ke? Mari sini daniel oppa suapkan."ujar daniel mengejek. Dia menghalakan sudu ke arah dahyun.

Dahyun menepis tangan daniel dengan kasar sehingga sudu yang dipegang oleh daniel terpelanting.

"Dahyun dah lah tu. Jom kita keluar."halang tzuyu agar dahyun tidak buat perangai lagi.

Dahyun mengendahkan tzuyu, malah memandang tajam ke arah daniel. Air minumamnya dipegang lalu menyimbahnya ke arah muka daniel.

"DAHYUN!"jerit tzuyu.

"HYUNG!"kuanlin.

Semua pelanggan di situ memandang mereka. Ada juga yang merakam agenda tadi.

Daniel memejamkan matanya lalu memgesat kasar wajahnya. Dia memandang tajam ke arah dahyun.

 Dia memandang tajam ke arah dahyun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Mangsa atau Kasih??? [KANG DANIEL]Where stories live. Discover now